Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Argh!! Työnteosta ja lapsenkanssaolosta riitaa miehen kanssa.

Vierailija
08.11.2006 |

Mulla pätkähtää ihan just hermot tohon mieheen. Pakko olla vain välittämättä ja tehdä oman pään mukaan, ei kai tässä muu auta, mutta pakko edes teille vähän tilittää.

Meillä on ollut jo parisen vuotta tosi tiukka rahatilanne, siis oikeastaan siitä lähtien kun mun äitiysloma loppui ja jäin hoitovapaalle. Mies alkoi samaan aikaan opiskelemaan, laskeskelimme että just ja just pärjäämme pari vuotta taloudellisesti karsimalla löysät veks, käyttämällä säästöjä ja sillä, että kumpikin tekee konsultti/keikkatyötä joskus. Lapsi kohta 3v, mies on edelleenkin ehkä n. puoli vuotta kiinni opinnoissaan, mulla ei ole vakipaikkaa mihin palata hoitovapaan jälkeen. Rahatilanne on kuitenkin aika hemmetin tiukka tällä hetkellä, mua alkaa ärsyttämään ikuinen sentinvenytys joten otin ihan iloisena työn vastan kun mulle tarjottiin vakituisempaa mutta keikkaluontoista työtä. Eli olen n. pari kertaa viikossa töissä päivällä ja välillä teen vuoroja ihan lyhyelläkin varoitusajalla (tyyliin 4-6 h iltaisin kerran viikossa päivätöiden lisäksi.) Mikään pakkohan tällaisiin viime hetken työvuoroihin ei ole suostua, mutta mun mielestä se on tässä tilanteessa ihan jees, koska lähes aina vähän junailemalla ja joustamalla ne kuitenkin saisimme aivan mainiosti sopimaan aikatauluihin, ja mulle jää kuitenkin ihan runsaasti aikaa lapsen kanssa päivisinkin. Lapsi on hoidossa nämä kaksi päivää kun olen päivisin töissä.

Toinen vaihtoehtohan olisi tietenkin ollut mulle alkaa etsiä vakituista, kokopäiväistä työtä samantien, mutta ajattelin että puolisen vuotta voin hyvin tehdä osa-aikaista työtä tällä systeemillä ja olla lapsen kanssa mahdollisimman paljon.

Perheen yleiselle rahatilanteelle tämä on tottakai tehnyt vain hyvää, etenkin koska mies on sitä tyyppiä, että raha ei kädessä pysy eikä hän oikeasti tajua, että meidän on pakko elää tosi köyhästi tällä hetkellä koska sitä rahaa ei yksinkertaisesti tule paljoa just nyt. Mies ei käytännössä ole koko opiskeluaikanaan pistänyt tikkua ristiin perheeseen rahan tienaamiseksi, kuulemma ei riitä aikaa sekä opiskelulle että työnteolle. Sen takia luulisi, että olisi päinvastoin tyytyväinen, että minä tienaan edes rahaa, mutta ehei. Joka kerta kun suostun tekemään ekstratöitä iltaisin, niin sama rutkutus alkaa. Hänelle on kauhistus olla vaikka pari iltaa viikossa kahdestaan lapsen kanssa kotona. Just lupasin olla töissä tämän ja huomisillan, ja eiköhän mies automaattisesti taas hälytä anopin ja appiukon lapsen kanssa olemaan.

Siinäkään ei periaatteessa mitään vikaa, mutta mua ärsyttää tuollainen ihme huuhaaminen. Hän ei halua pistää tikkua ristiin, mutta hän ei ole valmis joustamaan omista tekemisistäänkään, että edes toinen saisi tienattua rahaa, ja sen takia koen, että hän " pakenee äitinsä helmoihin" hälyttämällä tämän lapsenhoitoavuksi joka hemmetin kerta, kun olen poissa illalla.

Argh!!! Mutta kiitos. Johan helpotti :-)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee mieli sanoa, että tuollaisia ne miehet ovat, siis omanikin voisi just noin pöhkösti käyttäytyä. Sinä nyt et ainakaan tee mitään väärin, hienoa että otat vastuuta ja jaksat venyä.

Mites nuo hätiin tulevat appivanhemmat, oisko niistä mitään apua jos miehelle junailisi vähän asennekasvatusta?

Vierailija
2/3 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on onneksi ihan mukava ja asiallinen tyyppi, mietin että jos ottaisin tämän puheeksi hänen kanssaan niin ehkä hän osaisi sanoa jotain iskevää tilanteeseen tai tehdä jonkinlaista asennekasvatusta. Täytyyhän miehen hitto vie tajuta, että lapsen kanssa olo kuuluu sille, joka on kotona, eikä lasta voi automaattisesti tunkea appivanhemmille. Miehen tyyli on siis sitä linjaa, että tottakai hän voi yhden illan olla viikossa lapsen kanssa, tai ehkä kaksikin, mutta se on siis sellaista " lapsenvahtina olemista" , hän ei siis jotenkin mielestäni sisäistä, että nyt ei olla " lapsenvahtina" vaan hän on isä, joka viettää normaalia perheiltaa lapsensa kanssa. Ja se ei tarkoita sitä, että lapsi katsoo videoita ja syö jotain epäterveellistä. Mietin kauhulla mitä tapahtuu, kun hän valmistuu ja jos ei saakaan töitä samantien...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se tosiaan olla, että kun ilmeisesti lapsi on teidän eka ja sinä olet ollut kotona häntä hoitamassa, niin se isyys ei vielä kaikkine puolineen ole päässyt miehellesi valkenemaan.

Mietin tässä, että kun itse palasin töihin hoitovapaalta ensin pariksi illaksi viikossa, niin olihan se miehestäni vähän jotenkin " ylimääräistä" häneltä hoitaa lasta ne kaksi iltaa. Kun aikaa on kulunut, niin asennekin on muuttunut: juuri hän hoiti lasta kotona melkein viikon, kun tämä sairasti ja minun oli pakko olla töissä.

Oikeastaanhan se voisi olla hienokin juttu, jos miehesi ei valmistuttuaan saisi heti töitä ja sinulla niitä olisi: kaiken järjen mukaanhan hän saisi siinä hetken opetella arjen isyyttään! :)

Toivottavasti tilanne selkenee. Iloa ja jaksamista sinulle!

t.2