Lue keskustelun säännöt.
Suunniteltu sektio kokemuksia
22.11.2022 |
Kokemuksia suunnitellusta sektiosta? Niin hyviä kuin huonoja..
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.
Kirjaudu sisäänKokemuksia suunnitellusta sektiosta? Niin hyviä kuin huonoja..
Facebookista löytyy mm. ryhmät "Suunniteltu sektio & synnytyspelko/trauma" sekä "Sektioidut", joista löytyy kattavasti tietoa ja muiden omakohtaisia kokemuksia.
Mulle tehtiin suunniteltu sektio ja kaikki meni hyvin. Olin alussa muutaman päivän todella kipeä, mutta aika pian oma olo lähti kohenemaan. Tietynlaista tunnottomuutta (, ja joissain kohti myös ylimääräistä tuntoherkkyyttä) on jäänyt, ja en usko näiden välttämättä enää näin yli puolen vuoden jälkeen paranevan.
Mitä haluaisit tietää? Olin sairaalassa kolme yötä. Kaksi olisi riittänyt operaation puolesta itselle, mutta uutena vanhempana kaipasin vauvan kanssa tukea ja vauvan painon vuoksi ei oltaisi kotiin päästykään aiemmin. Leikkausaamuna menin sairaalaan klo 7, valmistelut aloitettiin klo 8, leikkaus klo 9 ja vauveli syntyi varttia myöhemmin. Kokoon kursiminen oli valmista klo 10 ja siirryimme miehen ja vauvan kanssa kaikki yhdessä perheheräämöön. Epiduraali loppui n. klo 12-13, mutta pääsin osastolle vasta klo 14, sillä henkilökunta ei ehtinyt siirtämään minua.
Toinen päivä oli kipujen osalta pahin ja tarvitsin jotain buranaa/panadolia vahvempaa. Kotona söin muutaman päivän maksimiannokset näitä kahta lääkettä, mutta aika pian annokset lähti laskuun ja söin lääkkeitä kotosalla ehkä noin viikon verran.
Voisin mennä uudestaan vastaavaan operaatioon.
Kolmenkympin kieppeillä oleva pariskunta haaveilee toisesta lapsesta. Ensimmäisestä kierrosta tärppäsi ja nyt toivotaan, että tuleva syyskuinen pysyisi mukana kyydissä.
Esikoisen yritys aloitettiin keväällä 2020. Epäonnea kohdattiin sen jälkeen kahdesti. Elävä ja terve vauva saatiin syliin 5/22 🤍.