Lähes kaikki mieheni ystävät ovat naispuolisia
Niin.. Olemme olleet mieheni kanssa yhdessä n. 1,5 vuotta ja tässä yhdessäolon aikana on nyt käynyt vähitellen selväksi, että enemmän tai vähemmän kaikki mieheni kaverit/ ystävät ovat naispuoleisia. Muutama miespuolinen ystävä (vanha ystäväporukka) hänellä on, ja nämä miespuoliset ystävät hän on kyllä auliisti esitellyt minulle. Todellisuudessa pitää paljon enemmän yhteyttä naispuolisiin kavereihinsa, jotka on lyhyesti esitellyt minulle pyynnöstäni. Hänellä on ns. perinteisiä "miehisiä" harrastuksia, kuten metsästys, mutta niistäkin piireistä on tutustunut lähinnä porukan harvoihin naisiin, tekevät mm. yhdessä kaksistaan metsästysreissuja ja soittelevat kuulumisia. Parhaan miespuolisen ystävänsä naiskumppaninkin kanssa viestittelee nykyään enemmän kuin ystävänsä kanssa. Yhden näistä naispuolisista kavereista tiedän olevan hänen entinen panokaverinsa, josta mies kyllä on kertonut, ettei minkäänlaista kiinnostusta enää ole. Tiedän, että mies on käynyt ainakin pari kertaa hänen luonaan kahvilla ja viestittelee naisen kanssa edelleen toisinaan kuulumisista. En ole lähtökohtaisesti mustasukkainen, eikä mieheni varsinaisesti ole antanut siihen aihettakaan, mutta silti viime aikoina on alkanut vähän häiritä tämä kuvio, kun naispuolisen kaveripiirin laajuus on vähitellen selvinnyt. En nyt tiedä miksi kirjoitin tämän, ehkäpä kaipaan jotain näkökulmia, kokemuksia.
Kommentit (15)
"kahvilla". Minä en saa mieskaveria käymään ellei panna. Sitä ei hittojakaan kiinnosta kuunnella pelkkiä horinoitani ilman hyötyä. Hänellä on myös paljon naiskavereita ja tiedän, koska on kertonut että... Niin.
Jos miehelläsi ei olisi miespuolisia ystäviä niin hän olisi kaappihomo. Kun hänellä on nyt niin monta naisystävää niin se vois johtua flirttiperäisestä piirteestä ja jos miehellä on samanikäisiä sisaruksia niin hän on oppinut luontaisen viestittelytyylin sieltä.
Itse kanssa olen 34-vuotias mies, jolla on määrällisesti enemmän naispuoleisia ystäviä, kuin miespuoleisia.
Molempai siis toki löytyy, mutta esim. jossain keskusteluaiheissa koen, että naiset ovat empaattisempia ja parempia keskustelukavereina, kuin miehet. Miesten kanssa voin keskustella esim. vaikka työstä, elokuvista, videopeleistä, kirjoista ja muusta vastaavasta, mutta naisten kanssa on kokemuksen mukaan helpompaa keskustella, noiden edellämainittujen lisäksi myöskin vaikka tunteista, sydänsuruista ja ihmissuhteista.
Voi olla että miehesi kokee samoin.
Kaikki ihmissuhteet loppujen lopuksi tuovat sen oman juttunsa ja rikkautensa (tämä siis oma henkilökohtainen mielipiteeni)
Mulla on 19-vuotias poika, jolla on ihan pikkuisesta asti ollut aina vähintään yhtä paljon tyttöjä kuin poikia kavereina. Nyt edelleen aikuisena tilanne on sama, ja just suunnittelee muuttavansa asumaan kimppaan yhden kaveritytön kanssa.
On myös seurustellut useamman tytön kanssa, ja kyllä se meininki on silloin ihan erilaista kuin noiden kavereiden kanssa.
Apua. En nyt arvannut, että tämä kuulostaa näin pahalta. Mies on siis kyllä aivan ihanan hellä, huolehtiva ja sitoutuneen oloinen parisuhteeseemme, ja yhteyden tunnetta on. Puhuu yhteisestä tulevaisuudesta, lapsista ja avioliitosta ja meillä on yhteisiä haaveita. Lisäksi olemme deittailuhistoriastamme keskustelleet, ja mies on kertonut, ettei ole kovin kokenut seksirintamalla. Hän vannoo, että kokemusta on lähinnä muutamasta parisuhteesta ja tästä yhdestä vakipanosta. Kuulemma ei vaan irtoseksistä sinkkuaikanaankaan välittänyt, vaikka varmasti olisi sitä saanut. (On julmetun komea.) Hän siis keskustelee noiden kaverinaisten kanssa lähinnä yhteisistä harrastuksista/ kiinnostuksenkohteista, mutta siltikin tämä asia minua vähän hiertää, etenkin yhteydenpito tuohon entiseen panokaveriin.
Tuntuisi vaan hölmöltä, että hän roikkuisi minun kanssani parisuhteessa vastentahtoisesti, kun todella ainakin ulkonäön puolesta saisi melkein kenet tahansa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 19-vuotias poika, jolla on ihan pikkuisesta asti ollut aina vähintään yhtä paljon tyttöjä kuin poikia kavereina. Nyt edelleen aikuisena tilanne on sama, ja just suunnittelee muuttavansa asumaan kimppaan yhden kaveritytön kanssa.
On myös seurustellut useamman tytön kanssa, ja kyllä se meininki on silloin ihan erilaista kuin noiden kavereiden kanssa.
Taitaa olla kuitenkin håmåfiili
Tommosen miehen kanssa seurustelu ei sovi mustasukkaiselle naiselle. Naiset myös tyrkyttävät itseään hänelle, kun on komea. Ennustan hankalaa tulevaisuutta yhdessä.
Herättää luottamusta, että mies kykenee ystävyyssuhteisiin naisten kanssa. On tärkeää, että mies tykkää naisista, eikä ole esim palstan naisia vihaava "kilttimies".
On erittäin vanhanaikainen ajatus, että kaverin sukupuolella olisi jotain merkitystä. Me ihmiset olemme yksilöitä. Vaikka naisissa ja miehissä on keskimääräisiä eroja.
Eihän miehellä saa olla naisia ystävinä kun kumppani tulee AINA mustasukkaiseksi vaikka miehen ja naisen välillä ei olisi muuta kuin ystävyys
Vierailija kirjoitti:
Eihän miehellä saa olla naisia ystävinä kun kumppani tulee AINA mustasukkaiseksi vaikka miehen ja naisen välillä ei olisi muuta kuin ystävyys
Ei kannata koskaan yleistää omia tunteitaan muihin.
Mun miehellä on kaksi hyvää naispuolista ystävää, ja hyvä niin. Eihän sellaisessa suhteessa ole mitään mieltä, missä ei voi luottaa toiseen. Sama sitten erota heti.
Vierailija kirjoitti:
Se nyt on selvää että kyllä ne panee edelleen. Sulle vaan sanotaan toista. Joillakin on hyvin olematon moraali. Varmaan seksi suhteita muidenkin naispuolisten kavereiden kanssa. En itse jäisi suhteeseen tuollaisen kanssa. Aina jos teillä tulee riitaa ukko lähtee hakemaan noilta lohtua ja reikää.
Ja vastaavasti miepuoleisilta kavereilta lähtee hakemaan viinaa, ja kohta sekoillaan kaduilla tuiskeessa, kunnes poliisi hakee putkaan.
Nähty nimittäin aika monta tuollaista miestä, joiden kaveripiiri koostu vain toisista miehistä.
Kumpi sitten on parempi vaihtoehto? Se varmaan riippuu ihmisestä.
Itselläni on läheisiä miespuolisia ystäviä (olen itse nainen) eikä kukaan heistä petä kumppaniaan, ei minun eikä tietääkseni muidenkaan kanssa. Yhden kanssa meillä oli vuosien friends with benefits-suhde sinkkuaikoina, mutta nykyään olemme "vain" ystäviä. Muiden kanssa ei ole koskaan ollut toverillisia halauksia kummempaa. Heidän kumppaninsa tuntevat minut ja tapaamme joskus porukalla, olen ollut vieraana miespuolisten ystävien häissä jne.
Pähkinänkuoressa: ystävät ovat ystäviä, parisuhde on parisuhde. Pettäjä pettää jos on pettääkseen, ei sitä voi ystäväpiiristä päätellä.
Olen nainen ja minulla on aina ollut miespuolisia kavereita. Juttelemme miesten kanssa myös heidän parisuhdeasioita, ja niissä yritän aina luoda sellaista ymmärrä ja huomioi naistasi -näkökulmaa.
Olen myös ihan maksimitavallinen perheenäiti ja minulla on myös ihania naisia ystävänäni.
En yhtään miettisi sitä, mitä sukupuolta miehen ystävät ovat.
Lähde