Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LOKAVAUVAT KE-TO!!

08.11.2006 |

Kommentit (28)

1/28 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on nyt kans väsynyt äiti, eli liityn muutamien muiden joukkoon. Vauva valvotti yöllä 2h, en tiiä miksi.. heräs normaalisti syömään mutta ei sitten alkanutkaan nukkumaan. Sängyssä alko itkemään ja kun otin viereen niin siinäkään ei mikään asento ollut hyvä. Kyllä tuli välillä jo itelle sellanen olo että MINNE mä työnnän tän lapsen että saan nukuttua :( Mutta onneksi sitte kuitenki nukahti uudestaan siinä 5 aikaan niin ehti vielä pari tuntia nukahtaa ennenku esikoinen heräs.

Onko teidän miehet muuttunu vauvan syntymän jälkeen? Jos niin miten?

Mä oon ihan hirmu tyytyväinen mun mieheen :) (joskus näinki ;) ) Se on ihan oma-alotteisesti ottanu esikoisen heräämiset kontolleen. Helpottaa, kun ei ite tarvi nousta enää sen takia, riittää nuo vauvan herätykset mulle. Meillä on varmaan tästä leikkauksestaki johtuen ihan erilaista, mies hoitaa tosi paljon esikoista. En oo ite pessy ku kerran kakat esikoiselta sairaalasta tulon jälkeen :O Mutta nosteleminenhan on kylläkin pannassa mun kohalla nyt että hyvä näin.

Vauvalla on nyt parina yönä ollu joku ihme juttu päällä, että ei meinaa makuultaan ottaa tissiä suuhun. Hamuaa hirveesti ja vaikka tissi ois suussa, ei ala imeä sitä. Sitte se ite hermostuu ja alkaa itkemään, ja ei meinaa koko hommasta tulla mitään. Mistähän seki voi johtua? Sitten kun istultaan imetän niin syö ihan suht nätisti. Tosin, kun maitoa suihkuaa ihan paineella niin joutuu päästämään aluksi monta kertaa tissin pois suusta ennenku voi jatkaa kunnolla syömistä.

Ainiin..painon noususta piti kommentoida. Meijän vauvalla painoa oli jo sairaalasta lähtiessä yli syntymäpainon.

Ja OMASTA painosta- nyt on vielä vajaa 3kg jäljellä, ja kokonaisuudessahan sitä tuli n.10kg.

Elä Mianni masennu sen painon kanssa, eihän sun synnytyksestä oo vielä ku reilu vko!

No, mutta kai se pitäs vähän alkaa siivoamaan kun on vieraita iltapäivällä tulossa. on kiva ku käy vieraita, mutta ahdistaa kun pitää siivota aina sitä varten..plääh :)

Oikein paljon jaksuja kaikille vauvojen kanssa!

Vierailija
2/28 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...en ainakaan huomannut että olisi uutta pinoa vielä avattu...

Täällä kohtalainen yö takana,

vauva nukkunut kello viidestä yhdeksään, ysiltä söi ja jatkaa unia edelleen. Meni siis nukkumaan jo kello kaxtoista, yöllä heräsi syömään kahdeksi tunniksi, sitten jatkoi unia.

Itselläkin vähän pirteempi olo.

AXELARA: Me ostettiin oma turvaverkko, löysin sattumalta halvan.

Maksoi 40e, ihan uusi.

Kyselin tarvikeliikkeistä ensin vuokraverkkoa, yhdestä paikasta olisi saanut vuokrattua, mutta se oli varattuna joulukuun puoleen väliin saakka, ja siinä vuokra olisi ollut ekalta viikolta 20e, seuraavat viikot 10e/viikko.

Joten meille tämä tuli paljon halvemmaksi.

Meiltä kun vielä löytyy oikeanlainen vaunukoppa tolle aktan-verkolle.

MLL saattaisi vuokrata myös niitä, kannattaa sieltä kysästä.

Ja katselin täältä vauvan osta ja myy sivuiltakin käytettyjä, niin kymmenestä eurosta ylöspäin oli hintapyyntö.

Aika ihmeen näkönen härveli koko verkko on, onneksi tossa jonka ostin on käyttöohjeetkin mukana, ehkä saan laitettua sen vielä oikeinkin :)

Täällä on nyt jo melko hyvin selvitty lasta-shokista... mies myös ;)

Eli kyllä se tästä.

ROTArokotteesta: Minä kun jostain olen saanut tietooni, että sen hinta olisi 60e!!???

Aikamoinen hinta jos se tosiaan onkin 140euroa. Mielelläni kyllä haluaisin sen lapselle ottaa.

Pitääpä alkaa selvittelemään asiaa... voiko se tosiaan olla noin kallis??

Nyt vauvelia välillä herättelemään, ettei koko päivää nuku peet housuissa.

Zimppu ja tytteli 9vrk

Onko kaikilla jo omat paikat kunnossa??

Minä kiinnitin huomiota Hyvinkään sairaalassa sellaiseen, että yksikään äiti ei istunut siellä renkaan päällä!!

Esikoista kun kävin Lohjalla synnyttämässä, niin siellä oli järjestäen kaikilla renkaat... itsellä myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin apteekkiin ja kyselin sitä rokote paketin hintaa.

Ensimmäinen annos annettaan n.6 viikon ikäiselle ja toinen annos n.16 viikon ikäiselle.

Yksi annos maksaa 70e,

eli se tosiaan tulee maksamaan sen 140e!!!

On se aika kallis.....

Meillä mies on ollut kanssa ihanasti vauvanhoidossa mukana, olen ihan hämilläni ollut, se ei millään malttaisi pitää vauvasta näppejään erossa.

Yö syöttöihin se ei kovinkaan paljon puutu, herää kyllä mun seurax ja silittelee mun selkää samalla kun imetän...

Toi lasta hommeli vähän kyllä hetkex rajotti vauvan kanssa höösäämistä, mutta eilen se taas jo jatkui melkein normaalisti.

Oon kyllä tyytyväinen ollut että mies jaksaa, vaikka sekin tekee pitkää päivää meidän raksalla.

Mutta nyt vaipan vaihtoon.

Vierailija
4/28 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

JÄÄSYDÄN: Meillä vauva tekee tota samaa eli ei ala heti imeä vaan heiluttaa päätään ja " riehuu" ja tuskastuu ja alkaa itkeä. Sitten hetken kuluttua tarttuu kunnolla kiinni ja alkaa imeä. Ja nimenomaan makuuasennossa. Istullaan syöttäessä ei niin usein tota tee. En tiiä mistä johtuu mutta yöllä varsinkin tuo on ärsyttävää. Jospa se siitä muuttuu ajan myötä.

NUKKUMISASENTO: Mullekin on aina neuvottu että pitäis vauva nukuttaa kyljellään ettei tukehdu pulautellessaan maitoa. Mä kyllä välillä laitan vauvan selälleenkin ja usein vauva itestään pyörähtää selälleen vaikka laitan kyljelleen. Joskus tuen peitolla ettei pääse pyörähtämään. Mahallaan en ole koskaan vauvan antanut nukkua koska siinähän on se suurempi kätkytkuolemariski.

VAUVAN PAINO: Meidän poika oli viikon iässä saavuttanut syntymäpainonsa. Syntyessään painoi 3710g ja 6vrk:n iässä 3800g. Sen jälkeen ei ole punnittu.

OMA PAINO: Mullahan kertyi kiloja raskausaikana n. 23 ja vielä on yli 10 kg jäljellä. Kyllähän se vähän tympäs kun sairaalaan jäi vain n. 5kg mutta onhan noita kiloja lähtenyt nyt imetyksen ansiosta muutama lisää. Sairaalassa sanottiin erttä 2-3kk:n kuluttua synnytyksestä vois alkaannolla harrastamaan liikuntaa. Tammikuussa aion alkaa käymään salilla. En kuitenkaan jaksa stressata noista kiloista vaikka oishan se hienoa jos taas sais ne vanhat farkut jalkaansa. Nyt on sentään parit housut jotka menee jalkaan. Masumakkaroita kyllä löytyy!

Nyt tää pieni nuhanenä itkeskelee. Täytyy lähteä hyssyttelemään ja kävelemään ympäri kämppää...

MaryJ ja Samuel 3vkoa4pv

Vierailija
5/28 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tossa äskeisessä piti lukea ..." alkaa kunnolla harrastamaan" ... Oli jäänyt muutama kirjain välistä pois. :( Tätä se on kun kirjoittaa vauva sylissä.

Vierailija
6/28 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

JÄÄSYDÄN: Röyhtäseekö teillä vauva kunnolla syönnin jälkeen? Meillä esikoinen teetti tuota kitinää kanssa ja hän ei osannut röyhtästä eikä myöskään pulauttanut. Tästätoisesta nyt huomaakin ihan selvästi, että kitisee kun ilma kiertää mahassa ja röyhtäsee kun nostaa olalle, tältä tulee röyhtäys ja pulaus paljon paremmin ja seurauksena ainakin toistaiseksi on ollut paljon paremmat unet.

Olen itselleni luvnanut että ainakaan viikkoon en vielä juhli että olisi parempi nukkuja, mutta ainakin toistaiseksi menee paremmin kun esikoisen kanssa. Anja nukkuu öisin noin 3h kerrallaan ja syö sitten, tosin syönti on nyt ainakin jo parina yönä ollut sitten 1h verran tossa kolmen maissa. Sitten on syönyt kuuden maissa uudelleen. Tällaiset unet olis aivan ihanat, katsotaan nyt muuttuuko vielä.

Jollain (oliko BERNUSKI?) oli ollut eilen syöntipäivä, sama täällä, typy oli koko ajan rinnalla. Toissapäivänä taas nukkui koko päivän. Ja tänään näyttää haluavan vaan läheisyyttä, pari kertaa olen yrittänyt nostaa tissiltä tuonne omaan koppaan mutta heti ruvennut kitisemään. Sylissä on hiljaa ja tyytyväinen vaikka asento onkin ihan älytön kun makaa tässä puoliksi kannettavan päällä...

PAINOSTA: En oo käynyt vaa' alla enkä käy ennen kun neuvolassa. En suostu alkaa stressaamaan siitä. Ruokavalion olen siistinyt ja liikuntaa hiljakseen aloitellut, mutta mun kroppa on kyllä sellasta salatiedettä että saa nähdä onko siitä apua. Kilojahan mulle tuli käsittämättömät 25 plussaa, vaikka olin ajatellut että tulisi ehkä 15 kg - mielenkiintoista nähdä paljonko siitä on turvotusta ja lähtee " heti" ekojen viikkojen aikana. Esikoisesta ei tosiaan lähtenyt juurikaan, mutta nyt minusta aihettakin olisi enempi. No, katsotaan.

Eipäs kummempia tänään. Ulkona on ihan mahtava keli, tekisi hirveästi mieli mennä pihalle mutta - mutta - mutta... vauvalle ei ole vielä univaunuja haettu kellarista, eikä ole itkuhälytintä ladattu, joten en voi jättää sisäänkään nukkumaan. Lenkillekään ei päästä koska mies oli unohtanut rattaat (taas) ulos yöksi enkä viitsi esikoista laittaa jääkylmiin vaunuihin istumaan. Ketuttaa :( No, jos oikein kovasti inspiroidun niin voisin ehkä mennä vaan pihaleikkeihin niin että vauva on kantoliinassa, on vaan hiukan haasteellista sitten sisääntulo kun meidän esikoinen ei KOSKAAN suostu itse tulemaan sisään vaan aina pitää rimpuillen ja kiljuen kantaa.

Siitäkin huolimatta hyvää keskiviikkoa :)

Coe + Anja 10 vrk

Vierailija
7/28 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilä neiti myös makuultaan hermostuu imemiseen ja itkee ja ähisee. Viime yönä valvo 3:00-5:30 hoh hoijaa!! Ärsytti, kun piti nousta sohvalle imettämään, kun tuntui, ettei makuuasennossa onnistu mikään. Hieman täällä väsyttää ja ei oikein voi päivällä nukkuakkaan, kun tuo 2v tuossa touhaa seurana.

Meillä neiti tänään tasan 1kk. Aika menee hurjaa vauhtia. Toivottavasti neiti oppii pian nukkumaan " kunnolla"

T: juulia33

Vierailija
8/28 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi väsyttää vaikka on nukkunut hirmu hyvin?? Oltiin aamulla perhekerhossa ja meidän esikoisesta otettiin eka kerhokuva;) Nyt olis pappi tulossa kotikäynnille ristiäisten takia ja täällä on kauhean sotkuista!! Hävettää!!

TIHEÄN SYÖMISEN KAUDET:

Meille neuvolasta annettu seuraavat ajat (jotka meidän esikoisella piti täysin paikkaansa) 4-5 pvät, 14-16 vrk ikä, 6vkoa, 3kk ja 6kk. Eniten mä huomasin just nuo 6vkon ja 3kk tiheän syömisen kaudet.

BERNUSKI, ikävä ettei ihottuma ole hävinnyt. Tule kertomaan mitä neuvolassa sanottiin ihottumasta. Meillä ihottuma alkoi eilen hävitä mutta tänään näyttää taas melkein yhtä pahalta joten itseäkin alkaa pelottaa jos kyse on allergiasta. Esikoisen kanssa on ollut NIIN helppoa sen suhteen, neiti voisi vieläkin syädä vaikka rautanauloja eikä mistään tule mitään oireita;)

Meillä muuten tuo pienempi typy nukahtaa näin päivisin itsekseen kun vien sen sänkyyn. Pitää koittaa jos illalla tapahtuisi sama ihme;) En ole iltaisin hoksannut koittaa tuota lainkaan.

Nyt tais tulla pappi enkä saanut isompaa päikkäreille millään. EI sillä sitten kuumetta ollutkaan ja nyt virtaa on taas vaikka muille jakaa,.

Nazu

9/28 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meijän vauva ei oo kertaakaa pulauttanu, mutta röyhtäsee kyllä yleensä syönnin jälkeen. Pitäs vissiin yrittää valvottaa vauvaa illalla että se jaksas nukkua yöllä. Tosin vauvan valvottaminen on ERITTÄIN vaikea homma ;) Ei sitä oikeastaan voi juuri valvottaa, hää ku nukahtaa miten ja millon haluaa. Enkä tiiä auttasko se tohon yövalvomiseen kuitenkaa.. Yöllä ei aina jaksa ite nousta ylös että sais vauvan kunnolla pystyasentoon ja röyhtäsemään, se voi olla yks syy joka aiheuttaa sitä pientä kitinää.

No, toisaalta pitäs olla valittamatta koska ei vauva kuitenkaa itke suoraa huutoa vaan enemmänki ähisee ja kitisee.

Oon tässä koko aamupäivän koittanu siivota lastenhoidon lomassa, ei muuten oo kovinkaa helppoa vauvan ja 1,4v kanssa!Kokoajan toinen vinkuu tai joutuu muuten hommaa keskeyttämään. Ja itellä selkä väsyy..

Mutta pitää lähtä kakkapesulle, vauva tässä turauttelee :)

Vierailija
10/28 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyvä käynti olikin. Ei ollut Elmalla maitorupea, vaikka näytti kun kattelin kuvia, ihan siltä :))))) Terkkari sano, että ihan selvää hormoninäppyä, vähän enempi ärtynyttä vaan. Eikä se oo kun kosmeettinen haitta -ja se haitta onkin suuri, nimittäin Elma näyttää hirveen surkeelta!! Tosi säälittävä!! Kulmakarvoiski on ihan keltaista mömmöä; rasvan ansiosta iho paakkuuntunut, jota voi kuulemma rasvan kans kynnellä vähän rapsuttaa pois. Bepanthenia laitetaan 3 krt/pv. Näyttää kyllä auttavankin, on paljon paree kun eilen! Itte vaan mietityttää, eikö se yhtään kirvele tai kutia, kun poskikin ottaa tyynyliinaan tms. Meillä Elma vielä pulauttelee aika paljon, niin sitä mietin miten posket siihen reagoi, yritän heti pyyhkiä, pestä ei kuulemma usein kannata, kuivattaa vaan enempi. Terkkari sano, että tämän ikäisellä hormoninäpyt on tosi yleisiä, ei tiedetä oikeen mistä se johtuu, mutta epäillään, että äidin maitoon kertyy jotain hormonia, joka nämä aiheuttais?? Niin ja korvia kannattaa kattoa, kun näpyt voi tukkia korvakäytävää..!

ROTAVIRUS -rokotteen mehän ostettiin, kun terkkari sano, että se maksaa 30 e, mutta olikin sen 140 e. Soitin apteekkiin siitä, rokotteen edustaja soitteli mulle ja tietysti ylipuhui, että kannattaa pistää se, vaikka toinenkin vaan. Suomessa on kuollut kaksi lasta rotavirukseen :( Mutta sairaalahoidolla siitä lähes poikkeuksetta selviää. Nyt harmittaakin, nimittäin tuli postis eilen kirje, että Elma ois päässy tähän rokotteen tutkimukseen. Pitää soittaa sinne ja kysyä, voisinko jotenkin hyödyntää tätä jo ostamaa 70 e:n ekaa rokotetta. Ne on kehittäny uuden, nestemäisen rokotteen nykyisen jauheen tilalle. Se edustaja sanoi muuten, että tän rokotteen ei pitänyt todellakaan maksaa näin paljoa, mutta tutkimukset oli niin laajat, että rokotteen hinta nousi näin korkeelle.

bernuski ja Elma 6 vko 3 vrk

Vierailija
11/28 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ROTAVIRUS; mistä olette saaneet tietoa ko. rokotteesta, mistä sen saa tilattua ja onko siitä jotain haittaa vauvalle? Entäpä minkäikäiselle se voidaan antaa?

Meisän neuvolassa ei ole aiheesta puhuttu mitään...

Nazu

Vierailija
12/28 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä roikutaan taas kokoajan.

Rotavirus rokotteesta saa jotain tietoa tosta tän sivun yläreunassa olevan linkin kautta, rokote.fi.

Neuvolasta voi asiaa kysellä kanssa.

Hirvee päänsärky:(

Ollu vissiin vähän huonot imetysasennot,

kun toi lasta vähän on hankaloittanu imettämistäkin.

Täytyy vaan koittaa etsiä se hyvä asento.

Vauva on nukkunu tänään lähes koko päivän, toivottavasti ei kuitenkaan oisi kipeeksi tulossa.

Meempä auttamaan nyt poikaa läksyjen teossa.

Vierailija
13/28 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lastenneuvolasta terkkari puhu siitä ja kysy, halutaanko se. Lähetti sit postis reseptin. Meen sit 2 kk neuvolaan rokotteen kera, jossa se pistetään. Lääkäri oli kirjottanu reseptiin, että ensimmäinen rokote annetaan 6 viikon ikäiselle tai sitä vanhemmalle. Seuraavaan rokotteeseen pitää olla väh. 4 vkoa. Ja vielä lisänny, että rokotusohjelma on mieluiten suoritettava loppuun ennen 16 viikon ikää.

Tos tutkimukses, mihin meitä oli kutsuttu lukee näin: Rotavirusrokotteen haittavaikutuset ovat yleensä lieviä, mutta vatsavaivoja ja ripuliulosteita saattaa esiintyä.

Terkkaritäti sano, että kun tää rokotusohjelma on päällä, pitää käsiä pestä tosi hyvin, kakkas voi olla jotain (en muista mitä), mikä saattais esim. toiseen lapseen tartuttaa ripulia tms.

Vierailija
14/28 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaksi pariin juttuun kommenttia ennenkuin unohtuu.

KUMMIASIASTA: Minustakin on hyvä, että COEN vali kieltäytyi, jos tuntui, ettei innostusta tms riitä. Meillä nimittäin toisella tytöllä on yks kummi, joka suostui oikein ilomielin, kävi ristiäisissä ja sen jälkeen EI MITÄÄN! Ei ole käynyt yksilläkään synttäreillä, vaikka asuu ihan lähellä, ei oo muistanu jouluina, ei oo kertaakaan kyselly kummitytön kuulumisia eikä vastannu tekstareihin, kun aiemmin laitoin tytön juttuja hälle. Että ois vaan hänki kieltäytyny, kun ei ton enempää kiinnostanu..

ROTA-rokotteesta ei oo mullekaan puhuttu mitään eikä taideta sitä ottaa.

LASTEN KANS PÄRJÄÄMISESTÄ: Meillä siis lapset 7v, 3v, 1v9kk ja vauva. Kyllä on täystyöllistetty olo ja esim. päivisin ei mitään mahdollisuutta itsellä nukkua. Mutta olen itselleni armeliaas; talo on kuin hullunmylly, mutta imuri sun muut saa odottaa..

NUKKUMISASENNOSTA: Kyljelläänhän sitä suositellaan nukutettavan. Selällään ei tuon pukluhomman vuoksi ja maallaan on se suurentunu kätkytkuolemariski. Mutta, kuten minun th sanoi, että omaa järkeä ja harkintaa voi käyttää. Eli jos on todella mahavaivainen vauva (kuten meillä nuorempi tyttö) niin voi itse miettiä kumpi ajaa ohi; kätkytkuolemariski (joka kuitenki lienee aika pieni) vai jatkuva kipuitku. Niinpä meilläki nuorempi tyttö nukkui n. 4 vkon ikäisestä lähtien aina mahallaan ja nukkuikin hyvin. Kylellään siitä ei tullut kuin itku.

MAHAVAIVAT on alkanu myös Tuomaksella ja mahallaan kanniskelu tullut eilen ja tänään tutukisi.

Meillä valvottiin koko viimeyö, ei kylläkään lasten takia vaan talon. Lämmitysputki paukahti ja nyt ootellaan putkimiestä. Onneksi sentään on vakuutus, mutta v**aa silti. Tehtiin vuosi sitten saunaan ja pesuhuoneeseen täys remppa ja nyt huonolla tuurilla pitä purkaa taas lattiat atomeiksi...

Tuomas nukkui viimeyön 3 tunnin pätkissä. Eilen illalla ja tänään ei oo tuntunu rintamaito millään riittävän vaan melkeen joka syötön jälkeen on menny korviketta lisäksi. Meillä poika ei puklaile oikeestaan ollenkaan ja on huono röyhtäsemäänki. Mutta kun aikansa pitää niin röyhtäsee ja sitten onnistuu laittaa koppaan nukkumaan.

S-I:lle ja kaikille muillekin väsyneille PALJON JAKSAMISTA!!!

Minäkin olen kai väsynyt, mutta onneksi siedän väsymystä varmaan keskimääräistä paremmin. Kyllä sitä taas joskus saa nukkua niin paljon kuin on tarvis :))

Nyt tytöt puuhaa keittiössä jotain ei-niin-kovin-luvallista joten menoksi..

Mianni ja Tuomas, jo 10 päivää

P.S. Minustakin vauva tuntuu vanhemmalta, kun on niin paljon jytympi kuin aiemmat vauvamme..

Vierailija
15/28 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Aarteemme" on syntynyt! POIKA syntyi 28.10 klo 22.04, 3700g, 51cm

Silloin iäisyys sitten laitoin viestiä että oliko vettä vai mitä lie mikä lorahti.... eli 27.10 rv 40+0 meni vesi, synnytys johti lopulta sektioon ja äidiltä toipuminen on vienyt pitkän ajan. Onneksi poika on voinut koko ajan hyvin! Isä on ollut korvaamaton apu. Perjantaina päästiin kotiin ja nyt alkaa olo tuntua ihmismäiseltä ja selviää jo ilman kipulääkkeitä. Pe tosiaan meni vedet, synnytystä yritettiin käynnistää tipalla koko seuraava päivän mutta ei vaikutusta, illalla crp oli jo melkein 100 ja tehtiin leikkauspäätös. Mä vuodin leikkauksessa yli litran verta ja hb oli alimmillaan 86 ja crp nousi yli 220.

Kotielämää on opeteltu tosiaan perjantaista lähtien ja nyt tuntuu että alkaa vähän tuntemaan tuota pientä nyyttiä ja mitä hän milloinkin haluaa. Jokainen päivä on ihme ja menee tosi nopeasti. Eilen kävi neuvolantäti kotikäynnillä ja pojan paino oli hienosti noussut 3680g (oli alimmillaan 3235g eli laski vähän liikaa ja saiki lisämaitoa päivän)

Nyt ei tarvi äidin miettiä että riittääkö maito. Tissit on kipeenä ja

väsyttää välillä ihan älyttömästi mutta on tämä vain niin ihanaa!

Waimo ja Aarre 11pv

Vierailija
16/28 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yö meni tosi hyvin vaikka miestä oli tietty ikävä kun oudokseltaan oli poissa työmatkan takia. vauva nukahti puoli kymmeneltä ihan tosi helposti, söi rintaa, röyhtäisi ja nukahti kun laitoin takaisin sänkyyn. Esikoinen kömpi viereen joskus kolmen maissa ja kun tilaa sängyssä oli niin nukuttiin extra hyvin kaikki puol kasiin saakka. Kerran vauva söi yöllä mutta söi vaan tosi vähän ja jatkoi unia.

Ulkona taas super kaunis ilma joten taidan mennä vaunuttelemaan ja jättää VIELÄ ristiäisjärjestelyt myöhäsemmäksi...;) Onyhan tässä muutama päivä aikaa. Taitaa tulla kiireinen viikonloppu.

Tuttia ei ole taas pariin päivään syöty. Pitäisi taas antaa ettei unohdu. Vauvan vaippa oli lähes kuiva aamulla, kuten monena muunakin aamuna. Meillä esikoinen kanssa aina pissasi ja kakkasi yli laidan mutta tämä tyttö ei sitä tee.

Nyt pitää mennä, esikoinen keksinyt taas vaikka mitä tuolla keittiössä! Voi Pee!!!!

Nazu

Vierailija
17/28 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana rauhallinen aamu ollut kun muut lapset päiväkodissa.

Mä lähden kohta taas koululle pikku tytön kanssa pitämään esitelmää.

Opettaja lupasi olla vauvan kanssa sen aikaa,vielä mies!

Toiv. nukkuu kuitenkin.Soittivat muuten eilen kelalta ja kysyivät että opiskelenko nyt kun olen äitiyslomalla.No yritän ainakin..Siitä puheenollen,ens perjantaina orgaanisen kemian koe,kiva yrittää itsekseen opiskella,hui.

Kylläpäs Nazun tyttö nukkuu hyvin*kade*

Kyllä meilläkin tyttö nukkui 3 h. putkeen yhen pätkän.Se on hyvin..Korvikkeella senkin vain tekee,tissillä välit korkeintaan 2h.

Siitä AUTO asiasta! Te joilla yli KOLME LASTA ,minkälainen ajoneuvo teillä?

Eipäs ole montaa lokamasua enää kasassa,tervetuloa kaikille uusille =)

Tuntuu että jo ikuisuus siitä kun on ollut raskaana,hassua .

Wades & Natika 3vkoa3 pvä

Vierailija
18/28 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

WADES: Meillä on tuommonen farmari-Mazda, joka on rekisteröity 7 hengelle, eli peräkontissa on turvavyöt ja istuin kahdelle. Käytettynä ostettiin, onkohan se jotain vm 94 tjn.

Meillä minä istun edessä, kun mies ajaa. Takapenkillä matkustaa vauva ja 3-v tyttö ja peräkontissa 1v tyttö ja 7v poika. Peräkonttilaiset matkustaa selkä menosuuntaan.

Täällä alko remppa nyt, kun vuotokohta löyty. Onneksi oli kodinhoitohuoneessa, kun sitä ei oo keretty vielä remontoida.

Pitää kai lähteä evakkoon johonki, kun talo on kylmillään. Onneksi on paljo avuliaita sukulaisia.

Vierailija
19/28 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli Wades, meillä ei ole kuin 3 tenavaa mutta vaihdettiin tuossa kesällä Chrysler Grand Voyager, tilaa riittää kyllä, mahtuu pari ylimääräistäkin kyytiin jos tarve vaatii. Meillä tuo oli oikeastaan ainoa vaihtoehto, koska tahdoin että on peräkontissakin tilaa, mahtuu kärryt yms. Noitahan on kaks mallia, pelkkä voyager ja sitten toi grand, ja tuohon pelkkään ei todellakaan mahdu konttiin kärryjä, hätinä ostoskassi jos takapenkki on normipaikallaan. Sitten taas eurooppalaiset autot olis maksaneet paljon enemmän ja toisekseen niissä ei myöskään ole sitä peräkonttitilaa juuri mitään.

Sitten vauvajuttuihin, neukkarintäti kun kävi niin paino oli noussut 4600 g:n (synt. 3800) eli tuntui maito piisaavan. Eilisiltana olikin ihana kun poika asettui nukkuun tosi nätisti, kylvyn jälkeen nukahti joskus klo 20 ja söi 21, sitten jatkoi uniaan ihan nätisti, ei kitissyt ollenkaan. Oli tosi mahtavaa kun ei tarvinnut linnottautua pariksi-kolmeksi tunniksi sänkyyn syöttelemään. Ehkä turha iloita yhden illan perusteella mutta tuli itselle tosi hyvä olo ja mieli kun jäi vähän aikaa miehenkin kanssa ;o) En tiedä sitten oliko vaikutusta kun ostin cuplatonia ja annoin yhden satsin päivällä sitä. Tänään vaihdoin vitamiinitkin jos niillä on vaikutusta, saa nähdä...

Taas oli tietysti mielessä vaikka ja mitä mutta jotenkin vain taas unohtui!

Kyllä muuten tuntuu jo että miten saa vuorokauden tunnit riittämään ja aika kuluu aivan kauheeta kyytiä, muka ei ehdi mihinkään eikä tekemään mitään. Tuo meidän pikkumies on vielä niin äidinpoika/tissivauva että ei tahdo isinkään kans viihtyä, ehkä vikaa on myös minussa kun niin " herkästi" olen aina nappaamassa ukon tissille jos vähän kitisee isin sylissä... Saas nähdä minkälaisen kakun sais sunnuntaiksi aikaiseksi, toisinsanoen mitä ehtii tehdä...

Nyt mentävä mutta palaillaan taas...Ai niin, nimi on jo melkein valmis, pientä fiilausta vailla!

Vierailija
20/28 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsinpä minäkin vihdoin ilmoittautumaan tänne vauvautuneiden osastolle, ensin piti odotella vauvaa ja sitten laajakaistaa..;)

Eli meidän vauva syntyi 31.10. raskausviikolla 42+2. Yöllä supisteli vaihdellen 10-30min. välein, välillä kipeästikin, mut eivät säännöllistyneet sen kummemmin. aamulla mentiin yliaikakontrolliin, josta passittivat synnärille.Kätilö totesi kohdunsuun olevan 4cm auki ja ehdotti et puhkaistaan kalvot, jotta touhu vauhdittuu. Näin tehtiin ja 4h myöhemmin syntyi reipas pieni poika, kokoa 3190g ja pituutta 51cm.

Sairaalassa oltiin kaks päivää, eli kotona ollaan oltu viikko ja hyvin on kotielämä sujunut. Isoveli 1v8kk on ollut aivan esimerkillisen kiltti, koittaa laittaa vauvalle tuttia ties mihin koloon, kantaa peittoa ja harsoja ja on muutenkin innoissaan ja kiinnostunut. Toivottavasti säilyykin sellaisena... Vauva on ollut helppo tapaus, syö ja nukkuu...ainakin päivisin, tutulta kuulosti noi yölliset valvomiset! Eilen kävi neuvolan terkkari, pikkumiehen paino on noussut 350g vajaassa viikossa, eli maito ainakin riittää!

Nyt esikoinen tulee puistosta, täytyy mennä ruoan laittoon!

T. sebastian + Papu 1vko ja 2pvää!!