Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

illoin te aloitatte joulun leivonnaisten ja ruokien teon? Esim. kakut, laatikot yms.

Vierailija
22.11.2022 |

Oisko joulukuun puoliväli?

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen laatikot pakkaseen hyvissä ajoin ja nostan ne pois sieltä aatonaaton iltana jääkaappiin tai kylmään komeroon sulamaan.  Aattona sitten vain lämmitetään ne.

Teen rosollin aatonaattona, mutta meillä tarjotaan myös salaatteja, ja ne on tehtävä aattona, koska ne ei ole enää ihan tuoreen oloisia jos teen edellisenä päivänä.  Salaatinlehdet nahistuu nopeasti yms.  Salaatinkastikkeen teen myös pari päivää ennen aattoa.

Lihapullat olen joskus tehnyt aattona, mutta vie liikaa aikaa.  Teen ne edellisenä päivänä.  Kaikki ei tarjoa lihapullia aattoiltana, mutta meillä on neljä teinipoikaa, joille lihapullat on parasta mitä voi olla, joten laitan joulupöytään, ja näkyy ne aina kelpaavan muillekin.

Sillistä tykkään vain minä, joten ostan itselleni kaupasta.  Mitään ihmeellisyyksiä ei kannata laitella, ei ne mene kaupaksi kumminkaan.  Olen joskus tehnyt sellaisen "hienon" juustotarjottimen hilloineen ja rypäleineen.  Taisi siitä joku nokare kelvata, enimmäkseen jäi siihen vain turhaan seisomaan lämpimässä.  

Vaikka kuinka yrittää suunnitella ja päästä helpommalla, niin kyllä sitä vaan saa siellä keittiössä puuhata vielä aattonakin ennen iltaa, aina on jotain tekemistä.  Haudoillakin käydään yleensä joko edellisenä päivänä tai sitten vasta joulupäivänä.  Kun on vielä kolmella hautausmaalla käytävä ja ne on kaikki kaukana toisistaan.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla