Sector Alarmin uteliaat myyjät
Siis oikeasti - nämä ovelta ovelle -myyjät pitäisi kieltää. Ohimennen tullaan ulko-ovelle jutustelemaan ja kysellään samalla näennäisesti yksityisasioita (kauanko olette asuneet tässä yms.) ja luodaan samalla turvattomuuden tunnetta kauppaamalla kaikenlaisia hälytysjärjestelmiä. Asutaan omakotitalossa, miten nämä saa pois häiriköimästä?
Ja itse en siis näihin kysymyksiin vastaa, mutta taloudessa asuu muitakin, jotka ovat lörpömpiä suustaan.
Kommentit (72)
Meillä kävi niin että perheen 3 vuotias ennätti avaamaan ovea, eikä aikaakaan kun myyntimies lampsi olohuoneeseen kaverinsa kanssa myyntikansio kainalossaan.
Varsin painokkaalla äänellä käskytin nuoret poijat ulos talosta, uskon että kerrasta oppivat ettei lasten perässä tallustella vieraaseen tupaan kuin kotiinsa.
Näytä hampaita ja sano, että täällä vartioin minä.
Mutta vakavasti puhuen, osta hälytinjärjestelmä vain varmasta paikasta. Se ei koskaan ole oven väli. Ketään tilaamatta tullutta kaupustelijaa ei tule koskaan laskea sisään huoneita mittailemaan.
Vierailija kirjoitti:
Mies on virittänyt kameravalvonnan ja kännykän appi hälyttää, jos joku on pihalla.
Näin se kannattaa tehdä laittaa omat kamerat ja hälytys tulee kännykkään... kamerat näkevät yölläkin ei ole ongelmaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän 60-kiloinen koira "vastaanotti" tuon puljun kaupustelijan.
Hyppäsi sohvalle ja muutama kumea haukahdus, kaupustelija vilkaisi ikkunaan ja käänsi töppöset toiseen suuntaan aika vikkelästi😁
Meillä ei ole koiraa ja mieskin on näille liian lempeä luonteeltaan.
Ap
Jopas on avutonta. Olen ihan ystävällisesti sanonut, että en ole kiinnostunut, ovi kiinni ja sillä selvä. Ei tarvita miestä eikä koiraa.
Meillä on uskottu, kun sanon ei kiitos, meillä on hälytysjärjestelmät kunnossa... näkemiin.
Ammattilainen murtautuu taloon kuin taloon 15 minuutissa. Ei siinä auta mitkään järjestelmät. Sector Alarmin myyjä ei tästäkään häkeltynyt. Käskin painua v*ttuun ja lähti heti.
Meille ei ole koskaan syntyny kauppoja näitten kaa koska ovat kielitaidottomia idio-otteja
Vierailija kirjoitti:
Näytä hampaita ja sano, että täällä vartioin minä.
Mutta vakavasti puhuen, osta hälytinjärjestelmä vain varmasta paikasta. Se ei koskaan ole oven väli. Ketään tilaamatta tullutta kaupustelijaa ei tule koskaan laskea sisään huoneita mittailemaan.
Sanoin sisään pyrkivälle myyjälle... ajattelit siis, että esittelisin sinulle meidän hälytysjärjestelmän?
En esittele, se on hyvä ja riittävä, näkemiin.
Sano vaan, että kotimme turvallisuusjärjestelyt ja hälytyslaitteet ovat asioita, joista ei pidä paljastaa tietoja ulkopuolisille. Kiitos ja näkemiin.
Ennen vanhaan ollut varmasti hyvä, mutta mihin nykyään tätä tarvitsee? Halvalla saa valvontakameran ostettua itsekin, puhelimen kautta ohjailee. Alkaa kuvaamaan jos jotain näkyy tai kuuluu, ja laittaa tästä ilmoituksen puhelimeen. Sitten voi asian tarkistaa itse ja soittaa poliisit tarvittaessa.
En tiedä mikxeivät haluu tulla meille, kun pihalla on pari laumanvartijakoiraa 😂
Vierailija kirjoitti:
Mullakin "kartoitti" kaikki paikat ja huoneet ja pari tuntia väsytti. En ottanut palvelua silti.
Miksi päästi sisälle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullakin "kartoitti" kaikki paikat ja huoneet ja pari tuntia väsytti. En ottanut palvelua silti.
Ja kun kotiisi murtaudutaan, nii sector alarm mies kadulla nauraa
Taidat olla se myyjä joka meillä kävi uhittelemassa murtautujista.
Minä olen lopettanut jutut hälytysjärjestelmäkauppiaiden kanssa lyhyeen toteamalla että en todellakaan keskustele kotini turvaratkaisuista ovelle yllättäen ilmestyvän tuntemattoman kanssa. Enkä osta hälytysjärjestelmää ovelta ovelle-kauppiaalta. Jos kyseessä on asiallisen turvapalvelun edustaja, niin hän ymmärtää tämän erittäin hyvin, tunkee kortin käteen, kehottaa tustustumaan yritykseen ja lähtee.
Laitoin portin lukkoon,ei ole näkyny kaupustelijoita pariiin vuoteen.
Vähän ohis :Reilut kymmenen vuotta sitten olin kahden dobberini kanssa aidatulla pihalla kun ohi käveli joku kaupustelija. Ei ollut suomalainen, näki kaksi isoa koiraa mutta lampsi portista sisälle muina miehinä. Minä ja sesset oltiin yhtä laillla hoomoilasena kun tyyppi alkoi huonolla englannilla kaupitella jotain piirustuksia omana taiteenaan. En ollut kiinostunut ja pyysin poistumaan pihaltani. Tyyppi hiihti siitä katua alaspäin seuraavaan pihaan. Että ei ne koiratkaan aina auta XD
Vierailija kirjoitti:
Kuulemani mukaan jonkun vastaavan firman, tai ko. firman, myyjät ovat häiriköinneet jopa perheiden ateriointia. Ja kun on sanottu, että on ruokailu kesken... on jatkanut kauppaamista! Kun on käsketty poistumaan, on jatkanut myyntipuheitaan!! Se on HÄIRIKÖINTIÄ ja kotirauhan tahallista rikkomista.
Ovi kannattaa pitää lukossa.
Vierailija kirjoitti:
Rasittavia. Ihmettelen, että aina joku tässä lähistöllä kuulemma tekee kaupat, mutta koskaan ei ilmesty tarroja postilaatikoihin.
Näitä ovelta ovelle myyjiä on aikoinaan ollut muillakin. Meillä ilmestyi naapuristoon jopa muutama tarrakin, mutta nyt niitä tarjoa ei enää ole. Monet ovat ostaneet suoraan omat järjestelmät.
Sivusta seuranneena myyntitapahtumaa ,jos sitä siksi voi kutsua , jäi kyllä todella epämiellyttävä ja epäilyttävä olotila. Suoraan sanottuna vaikuttin täydeltä paskanpuhumiselta ,painostamiselta ja huijaamiselta :D ei voi edes suuttua kun pikemminkin tuli ensin ärsytys jonka jälkeen myötähäpeä. Joka nousi takaisin v*tutukseen
Sanoin kaupustelijalle kotiovella, että en ole kiinnostunut. Myyjä sanoi, että kyllä me käydään tällä alueella kaikki asunnot läpi. :D Ehdotti vielä, että sovitaan vaikka ensi viikolle aika, jos en nyt sovi. No ei sovittu. Epätoivoista tuollainen tyrkyttäminen.