Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihanaa aamua Satakunnasta vanhoille kamuille Stadiin!

Vierailija
22.11.2022 |

Ollaan nyt asuttu täällä länsirannikolla vuosi. Eipä ole tarvinnut katua muuttoa. Miehellä on stressittömämpi työpaikka paremmin etenemismahdollisuuksin ja minä teen töitä kotoa käsin kuten ennenkin. Erona vaan se, että nyt mulla on työhuonekäytössä puolet vanhan maalaistalon ullakosta. Sinne vastakunnostettuun 80 neliön tilaan mahtuu mun tietokoneet, piirustuspöytä, kirjahyllyjä alan kirjallisuutta sekä näytteitä ja muuta tavaraa varten. Upea kattoikkuna takaa valoisuuden ja lisää avaruuden tuntua. Yläkerrassa löytyy myös pari vierashuonetta ja niille wc ja kylppäri, joten kesken työnteon ei tarvii mennä alas edes vessaan. Kaiken kruunaa työhuoneen nurkkaan rakennettu pienoiskeittiö jossa kiehuu kahvit ja lounaat lämpenee mikrossa. Täällä mun työt sujuu niin hyvin, että harkitsen assistentin palkkaamista ihan tosissaan.
Muistatteko miten strugglasin siellä Helsingin kolmiossa, jonka makkariin olin ahdannut työpisteeni. Mutta se oli niin pieni, että piirtäminen piti tehdä keittiönpöydän ääressä. Tosi professionaalia, NOT! Onneksi nyt on ihan toinen tilanne ; ) Siis IHAN toinen.
Lapsetkin viihtyy upeasti. Aluksi tietty oli vähän kuoppaista, kun vanhat kaverit piti jättää. Mutta samalla jäivät myös kiusaajat ja pitkät, vaaralliset matkat julkisilla harrastuksiin. Yhteydenpito vanhoihin hyviskavereihin jatkuu puhelimella ja tietsikalla ja kesällä meillä oli lapsivieraita monta viikkoa. Päätettiin laittaa molempien lasten huoneisiin kahdet sängyt, niin parhaat kaverit voi tulla yökylään koska vaan! Uusia kavereita lapset ovatkin saaneet todella paljon sekä koulusta että harrastuksista. Harrastukset ovat tottakai muuttuneet, mutta niin varmaan käy usein kun on kyse vielä nuorista lapsista. Perheemme soittoharrastus on kyllä tullut paljon vakavammaksi, kun pianolle ja sellolle löytyy oma huone 380 neliön talosta. Pojalla on rumpusetti ja bändihuone tietsikoineen sivurakennuksessa.
Liikkumisessa on tapahtunut isoin muutos. Kauppareissuihin ja lasten kuskaamiseen ostettiin täyssähköauto ja pidemmät matkat taittuvat katumaasturilla kuten ennenkin. Tosin jos Stadiin on asiaa, kuljemme junalla tai bussilla. Juna on tosi mukava vaihtoehto, koska extra-luokassa voi hyvin tehdä töitä.
Niin, hyvää joulunodotusta sinne vanhoille kulmille! Aateltin ensin tulla shoppailemaan joulun alla pariksi päiväksi, mutta muutettiin sitten mieltämme. Saamme Porista ja Raumalta kaiken mitä tarvitsemme ja täällä maalla huomaa, mitkä asiat on todella tärkeitä. Turha shoppailu on jäänyt kokonaan.
Ja suoraan sanoen ei yhtään kiinnosta tulla Stadiin, kun lukee liikenneongelmista, ryöstelevistä katujengeistä ja keskustan näivettymisestä. Mut tosiaan kivaa joulun odotusta teille kaikille täältä maalta!

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

And your point is?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän