++++ HEINÄHIPPUSET keskiviikko ++++
Kommentit (33)
Suuren suuret pahoitteluni Nippara ja Maharaja. Ja Koralli myöskin, jos olet jo varma ettei toivoa enää ole.. Höh.
Koralli. Sä oot varmaan lukenu paljon tuosta mistä se tiputteluvuoto voi johtua joten en ala sulle luennoimaan! ;D Mutta toivon, että kävisit lääkärissä kumminkin, se vois olla ihan helpostikkin hoidettavissa ja on kurjaa, jos se kierrosta toiseen estää raskautumisen. :(
En voi muuuta kuin toivoa sulle joko ihmettä nyt ja/tai mahdollisimman pikaista plussaa menet sitten lääkäriin tahi et!
Kiva kumminkin kun et vielä meitä jätä, tulee ihan ikävä sun juttuja ja käyriä. *halaa*
Oli mielenkiintoinen linkki piipaa, piti heti tottakai käydä katsomassa ja tuon sivuston mukaan mullakin on ihan hyvä mahdollisuus, vaikka ovis onkin myöhään. Tuon mukaanhan 5-6 päivää oviksesta alkaa kiinnittyminen ja 7-12 päivää oviksesta on kiinnittyminen valmista. Ainaskin näin sen ymmärsin. Mulla itselläni kun yleensä ovis on n. kp17 ja kierto on sen 28 yleensä niin tuolla 11dpo pitäis olla mahdollisuus. *toivossa on hyvä elää*.
Oikeesti kyllä ajattelin että jos seuraavassa kierrossa tilaisi sitten gynelle ajan, jos ei nyttenkään ole tärpännyt. Onhan tämä vasta yk5 mutta kun on tosiaan myöhäinen ovis niin se on kummasti noita toiveita tiputtanut:( Katsotaan miten käy nyt kun ainakin touhuttu on oikeaan aikaan.
Maharajalle suuret pahoittelut ja voimia tulevaan[color=red]♥
Pidin tosiaan parin viikon paussia tässä kirjottelussa ja mietin kovasti kumpaan pinoon pitäisi ilmoittautua, elokuisiin vai tänne heinäkuisiin. Mahdollinen tuleva la kun on kuun viimeinen ja jos niin onnellisesti kävisi että plussan saisin niin ultra kuiteskin siirtäisi la:n elokuun puolelle. Mutta koska täällä heinäkuisissa on vielä tuttuja nimiä matkan varrelta niin tottakai tänne minäkin sitten vielä:)
Hyvää illanjatkoa kaikille!
Medison
unohdin lopettaa värin, tarkoitus oli laittaa vain tuo Maharajan sydän punaiseksi...
Medison taas
Tiputtelusta. Niin, oon mä siitä jotain lukenut mutten varmaan tarpeeksi. Alhaista progesteronia olin ajatellut, ettei keltarauhashormonia olis tarpeeks. Olin vaan aatellu että siihen liittys alhaiset lämmötkin ja kyllä tämä tämänkertainen lämpökäyrä mun mielestä taas näyttää aika hyvältä. Sillä mä tuota luonnonprogesteronivoidettaki hommasin, mut nyt mietin että onko se sittenkään tarpeen.
Ylipainoahan mulla on n. 10 kg, joten se vois auttaa jos sen pudottais. Toisaalta olen tämän painoinen ollut jo ennen esikon syntymää, ja ei mullla sillon tällaista tiputtelua ollut.
Mitä olit ajatellut luennoida? :) Mitä muita syitä voisi olla tiputteluun?
Tää lause jäi mulle mieleen, kun joskus itse luin aiheesta. En sen enempää itseasiassa meinannut luennoida, mutta se vaan heti tuli mieleen, kun sä näistä tiputteluista mainitsit ja näkyihän ne sun käyrissäkin. Lisäksi endometrioosikin mokomaa voi aiheuttaa.
Ote on yliopiston apteekin sivuilta.http://www.yliopistonapteekki.fi/displayArticle.do?articleId=2074
Tiputteluvuoto ennen kuukautisia liittyy keltarauhasen toiminnan puutteeseen tai syynä on estrogeenin liian nopea lasku. Hoito voi onnistua sekä estrogeenilla tai keltarauhashormonilla.
mä todella toivon, että sä onnistut ihan ilman mitään apuja ja hetiäkkiä ;, mutta eipä siinäkään mitään pahemmin menetä, jos vähän tutkitaan! ;)
Kauhee, ihan kuin mä väkipakolla yrittäsin tyrkyttää toiselle lääkäriä.. anteeks. *nolo*
Ylipainosta mä en edes puhuis sun kohdlla, itselläni on ainakin parikymmentä kiloa liikaa eikä se estänyt kuopustakaan saamasta alkuaan! =D
mä oletan, että ylipainosta johtuva lapsettomuus ois samaa sarjaa kuin mitä mieltä mä oon stressistäkin, eli voi jättää menkat vaan tulematta, jos siitä vaan kiikastaa. Mut nää on mun henk.koht.mielipiteitä siis! ;)
Lämpökäyrästä vielä. Olihan se sulla todellakin hieno nyt, mutta niin oli mullakin vaikka taannoinen kysta talvella rapistutti limakalvoa minkä kerkes.. :(
Mä kyllä vielä toivon, että tuo tiputtelu ois vaan raskausoire..
..että rintatulehduksen vois saada ilman imetystäkin?
Mulla on koko illan särkeny oikeeta rintaa, aika ilkeestikkin. Enkä todellakaan rupea vielä tässä vaiheessa etsimään syytä mahdollisesta raskaudesta ;) mutta palelin kyllä ulkona tuulessa tänään.
Kiitos tiedoista. Muistinkin nyt tuon endomahdollisuuden, ne endon oireet vaan ei tunnu sopivan muhun, ellei se mulla olisi sitten kovin lievänä. Tuo keltarauhashormoni mulla oli ollu mielessä ja sillä tosiaan tuota npc:tä hommasin, se on vaan aika heikkoa voimakkuudeltaan verrattuna gynejen määräämiin lääkkeisiin. Vitexiä käyttävät ulkolaisilla palstoilla, siveydenpuuta siis. Sitäkin mietin että voisin tilata itelleni ja kokeilla. Mut eikö nuo korkeat lämmöt sit kerrokaan keltarauhashormonin määrästä mitään?
Tuota estrogeenia en ollut tiennytkään. En vain jotenkin usko siihen ku lueskelin taannoin just siitä, ett länsimaissa on tyypillistä että ihmisillä on liikaa estrogeenia, johtu ruokavaliosta ainakin, en muista enää tarkalleen sitä juttua. Taisin sen linkin kyllä laittaa tänne joskus, pitäisikin kaivaa se esiin.
Ehkä mä tosiaan nyt kokeilen tuota progesteronivoidetta eka, sen pitäs olla ihan turvallista käyttää.
Ajattelin että jos ei puolessa vuodessa tärppää niin sitte vois suuntautua gynelle...tai saa nyt nähdä, toisaalta pitäs kyllä papa käydä ottaas kun siitä on taas ihan liikaa aikaa mennyt. Hmm...pistänpä mietintämyssyn päähän...
Kiva on sunki juttuja ollu seurata piipaa. Sulla onkin kauan yritystä takana, joten soisin sulla pian tärppäävän!
Ai niin, kilpirauhasarvot mietin, että pitäisikö mun tarkistaa. Onko sulta tsekattu ne? Onko se ihan verikokeella, tiedätkö, tai tietäisikö joku muu täällä? Mietin, ku oon tällainen vilukissa, oon aina ollu mut viime aikoina ehkä enempi, että voisko olla sen kanssa tekemistä jotain... kilpirauhasen vajaatoiminta vissiin kai voi ainakin aiheuttaa epäsäännöliset menkat.
Toinen juttu, kun kysyit rintatulehduksesta. Mulla tuli odotusaikana esikosta keskellä kesää yhtäkkiä toinen rinta ihan punaiseksi. Ei ollut kipeä mut oli ihan punainen kuin tulehtunu. VIikon verran sitä kattelin ja sit kävin lääkäris ja se meinas että näyttää kyllä tulehdukselta vaikkei kipeä olekaan. Sain sit antibioottikuurin siihen. Ei kyl häipyny pois se puna ku vasta kuurin jälkeen. Jäi ikuisesti mysteeriksi että oliko se tulehdus vai ei. Esikon imetysaikana samassa rinnassa sit vieraili tulehdus useaan otteeseen ekan 4 kk ajan...jotain kummaa tuos rinnas on, imetys oli siitä aina hankalaa, vauva ei saanu siitä otetta ja se kipeyty koko ajan. Imetin 1,5v ja viimeset reilu puolivuotta imetin vain siitä terveestä rinnasta. Mietityttää että tuleeko kakkosen kans samat ongelmat imetykses ja tulehduksis, mut se on sen ajan ongelma.
Ehdottomasti kannattaa otattaa kilpparikokeet, jos sulla suinkin on sinnepäin viittaavia oireita.
Tutustu ihmeessä tähän: http://www.kilpirauhas.info/foorumi/
Itse olen tämän asian kanssa painiskellut jo pitkään.
Esikoisen odotusaikana todettiin basedown tauti (liikatoimintaa) ja nyt vuosi sitten alko oireet viittaamaan vajaatoimintaan. Keväällä sain vihdoin tutkituksi vasta-aineet ja ne oli tosi korkeat. Ovat muuten yks syy mikä voi aiheuttaa esim keskenmenoja.
Vajaatoimintaa mulla on nyt ollu siis selkeesti vuoden verran, arvot vaan ei sitä täysin kerro. suomessa kun on käytössä liian korkeat raja-arvot mikä nyt sentään alkaa pikkuhiljaa valkenemaan jo rivilääkäreillekin. Ainakin toivoa saattaa.
Mutta muista siis pyytää sekä lamaavat (tpo-ab), että kiihdyttävät (ts-ab)vasta-aineet tsh:n ja t4v:n lisäksi.
Hmm, siis rintatulehduksen voi saada vaikka odotusaikana.. Pitäsköhän mun sittenkin pitää tuota hienoisena raskausopireena..! ;)
Mä en jostaan syystä pääse tänään juuri muualle kuin tänne, tulee erroria vaan. Siispä häiriköin täällä!
Näin äsken upean tähdenlennon! Ei liene vaikea arvata mitä toivoin! :)
Niin Korallille vielä! tuolla kilpparifoorumilla on ihan hirveesti asiaa, kannattaa käyttää siellä hakua ja tutustua faq osioon aluks! Ja mä oon sama piipaa joka sielläkin tällä nikillä riivaa! ;)
Kiitos linkkivinkistä, pistin heti bookmarkkeihin, pitää käydä tutustumassa. :) Nyt greyn anatomian pariin..sielläkin yks pääosan esittäjistä raskaana...mitenkä pistääki silmään tässä mielentilassa... :D
vaikka torstai jo onkin.
Eli oletetun oviksen mukaan pysyn vielä juuri ja juuri heinäkuisissa. Ainakin tahtoisin teidän kanssa piinailla nämä parisen viikkoa. Menossa siis kp 16/28-29 dpo2. Meikäläinenkin kuuluu noihin " tilastotieteilijöihin" , kuten Piipaa ja Koralli, eli tykkään tehdä lämpökäyriä ja seurailla muitakin ovisoireita :) enkä koe sitä mitenkään stressaavaksi. Reilun vuoden kun sitä jo on harrastanut, niin miksi nyt lopettaisin. Stressiä tuo ihan muut jutut jos niikseen. Tosin nyt olen tietoisesti pyrkinyt olemaan positiivisempi ja rennompi tämän raskautumisen suhteen.
Ja minäkin olen kilpparivaivainen. Tosin eri nikillä foorumilla. (vinkiksi piipaalle)
S kp16/28-29
Tosiaan tänään kävin sitten naistentautien polilla ja ultrattiin. Ei siellä ollut enään mitään jäljellä. kaikki tullu ulos. Eilen illalla kyllä vuoto oli sellasta oikein klönttistä ja venyvää paksua, ja olinkin ihan varma jo että kohdun limakalvo tosiaan valu ulos. Mutta kyllä se ottaa jotenkin yllättävänkin koville. meinaa pistää ihan pään matalaksi. tarkotus on kyllä lähteä heti uutta yrittämään kunhan vaan vuodot loppuu. Lääkäri oli sitä mieltä ettei tarvitsis odottaa välttämättä menkkojakaan. Täytynee kai ostaa sitten niitä ovistikkuja nyt (en oo vielä aiemmin niitä kokeillutkaan) niin tietää vähän missä kierto menee.
Mutta tsemppiä paljon teille kaikille joilla vielä on heinähippunen kiikarissa, toivottavasti vielä mahd. monella tärppää. Ja että ne pikkuset pysyis mukana kanssa.
-maharaja