++++ HEINÄHIPPUSET keskiviikko ++++
Kommentit (33)
Tosiaan kukin kuumeilkoon tavallaan. Itse en voisi kuvitella pissaavani ovistikkuihin tai ottavani lämpöjä, siinä menee raja. Ja olisi ne tällaiselle vuorotyöläiselle aika hankaliakin...
Koralli: Kerro tällaiselle tietämättömälle että mitä toi DPO tarkoittaa ja miten lasketaan? Itselläni oli viimeiset kuukautiset 15.10 alkaen ja ovis oli olettamukseni mukaan 2.11, niin mikä mun tuo dpo nyt on?
Omasta navasta ei edellisen tapaan juurikaan kerrottavaa. Viikon päästä, suunnilleen, pitäisi kuukautisten alkaa jos alkaa. Tänä aamuna oli alavatsassa aika nipistelyä ja sen jälkeen kun yski, niin sattui mahaan oikein kunnolla. Liekö vatsalihakset jo kipeät tästä flunssassa. Hieman ehkä alkaa olo jo helpottaa, edelleen nenä vuotaa ja kurkku on karhea.
kp 25/31-35 (tämä kierto pitäisi olla n 32)
Aluksi haleja ja sympatiat maharajalle. Ei oikein tiedä mitä pitäis sulle sanoa, mutta ehkä sillä pienellä ihmisenalulla oli tarkoitus vain viivähtää sun luona ja lähteä sitten pois. Usko kuitenkin tulevaan tästä koettelemuksesta huolimatta, se vauva on ihan varmasti vielä teillekin tulossa. Itse toivon että mahdollisimman pian, niin ehkä se osaltaan myös auttaa pääsemään eteenpäin.
Itselle ei mitään ihmeempää kuulu.Tämä on sitä odottelua vaan, että ensi viikolla testaillaan, jos tarvetta on. Lämpö oli aamulla hiukan tullut alas eilisestä nyt 36.8 ku eilen 37.Muuten olo vakaa.
Hyvää päivänjatkoa kaikille tikuttelijoille, bongaajille ja piinailijoille.Lisää niitä PLUSSIA, kyllä ne tänne mahtuu =)
Tiibe kp19/28
ei tuu meille heinähippusta... maanantai aamuna testi näytti vielä haaleaa haamua mut sit aamupäivästä alkoi vuoto...sunnuntai iltana aloin jo epäillä et menkat tulee ku oli sillee maha kipee ja sieltähän ne sit tuli :( eli vissii oli kemiallinen raskaus..??? maanantaina kyllä suututti ja itketti, mut kyllä tää tästä...
..ja tsemppiä seuraavaan kiertoon.
Onpas nyt ollu paljon ikäviä uutisia :(
-S-
Pirpana, voi itku. olen todella pahoillani puolestasi. :' (
Toivottavasti maharajalla on tänään meille hyviä uutisia?!
mun pitää vielä tarkentaa tuota mun eilistä kirjotusta. tuli vähän turhan paatoksella purkauduttua, mutta olin taas just saanu tätä samaa aihetta mitan täyteen kaveripiiristä .. Ja vaikka kirjotukset ei ollu mulle suunnattujakaan niin intouduin siis siksi paasaamaan! *nolo*
Uskon siis, että kuukautiset voivat viivästyä/jäädä pois stressin vaikutuksesta ja silloinhan se tietenkin vaikuttaa raskaaksi tulemiseen. mutta jos kierto on säännöllinen ja/tai ylipäätään ovuloi niin minä en usko, että stressi enää siinä vaiheessa vaikuttaa yhtään mitenkään.
Ihmettelin eilen vatsakipujani ja nyt luin tuosta lugesta lisää niin siinä mainitaankin ihan selvästi sivuoireena vatsakivut. No eipä tarvi mahakipujen perusteella tutkailla oireita suuntaan eikä toiseen.
Nyt on niin upee ilma, että ulos pitää päästä!
Oikein mukavaa ja plussarikasta päivää!
Toivottavasti Korallin tiputtelut on loppuneet, lämmöt näytti ainakin hyvältä! bdbdbd Onko sulta muuten koskaan tutkittu syytä tuohon tiputteluvuotoon?
Mut nyt siis ulos!
piipaa kp 17/27 dpo 5
Dpo = day past ovulation eli näin monta päivää on oviksesta kulunut!
Siirrän sen viestin nyt tänne:
En ole aiemmin kirjoitellut heinähippusiin. Jonkin verran olen tässä taustalla pyörinyt.
Itsellä on nyt menossa 21/23-27. Useamman päivän on tuntunut painontunnetta alavatsalla ja repäisykipuja on välillä nostaessa tai yskiessä. Samanlaista painontunnetta muistelen olleen esikoista (1v10kk) odottaessa. Myös turvotusta on alavatsalla ihan älyttömästi.
Normaaleja menkkaoireita on kipeät rinnat oviksesta lähtien, otsaan ilmestyvät näppylät ja menkkakipuja jopa viikko ennen niiden alkamista. Nyt ei vielä mitään näistä edellisistä ole ollut.
Esikosta tuli rinnat kipeiksi, paleli, otsa tuli näppylöitä täyteen ja alavatsaan ilmestyi tumma viiva melko pian. Nyt ei tosiaan rinnoissa tunnu mitään, vaikka se on ollut pms-oireena jo pitkään. Katselin tuossa juuri vatsaa, siinä näkyy hento viiva, mutta en muista oliko se jo esikon jäljiltä kadonnut vai näkyikö sitä vielä vähän. Mulla meinaan pysyi se viiva tosi pitkään synnytyksen jälkeen ja vasta vuosi sitten vähitellen alkoi vaalentumaan.
Nyt pitäisi jaksaa odotella ensi viikkoon. *huoh* Onpa sinne pitkä aika! Hätähousuna tein jo eilen RFSU:n testin. Hento viiva siihen tuli, mutta se taitaa olla se kuuluisa viivanpaikka. Vähän olin muka vaaleanpunaista näkevinäni, mutta taitaa mielikuvitus tehdä tepposet. Eihän siinä testissä nyt vielä pitäisi mitään näkyä. Ovis, kun oli kp 13, niin kierto on oletettavasti 25-27 päivää.
Tällaisia mietelmiä tänään. Plussa onnea kaikille sitä odottaville ja halaukset kaikille, jotka tästä kuusta tipahtivat. Tärppionnea sitten seuraavaan kiertoon.
-Unikonkukka-
Sulla siis nyt dpo6! Vastaan korallin puolesta! =D
Kiitos piipaa infosta =)
Tosiaan tuntuu olevan paljon nyt surullisia uutisia, liian paljon.
En ole aikaisemmin tähän ketjuun kirjoitellut. Löysinkin sen vasta eilen:) Eli hiiiirmuinen vauvakuume täälläkin ja yritys aloitettu ovispäivän kunniaksi sunnuntaina. Toista siis toivotaan. Tytöntyllerö on jouluvauva 2004.
Kaikilla näyttää olevan jokin kiertopäivä (?) tiedossa. Itselläni ei tuollaisista ole harmainta hajuakaan. Viimeiset menkat alkoivat 22.10 ja ovis oli 5.11. Ovista ei voi olla tuntematta, koska on mulla niin kivulias, että melkein petipotilaaksi joudun.Kierto on aikasta kellontarkkaan 28 päivää, joten olisko mulla nyt kp 17/28? Kertokaapa viisaammat, menikö ihan metsään?
Entäpä tietääkö joku, kuinka pian alkio kiinnittyy, jos on kiinnittyäkseen? Mulla nimittäin omituista kiristystä ja nipistelyä mahassa ollut eilisillasta lähtien...minäkö toiveikas..heh:)Mutta parin viikon päästä vissiin voi sitten testailla.
Mutta nyt antaan hepoille heiniä ja sitten töihin iltavuoroon...ei vois tuo työ kyllä vähempää kiinnostaa kun on vaan nää vauvajutut mielessä.
Olen pysytellyt taustalla kun ei ole ollut oikeastaan mitään erityistä kirjoitettavaa. Lukemassa olen käynyt aina silloin tällöin.
Kaikille tädin yllättämille pahoittelut ja tsemppiä uuteen kiertoon.
Ja tietty kaikille plussanneille oikein paljon onnea♥
Sitten siihen kuuluisaan omaan napaan:) Täti tipautti mut pari viikkoa sitten mutta la pysyi heinäkuussa eli mahdollinen seuraava la on 31.7. Taidan olla viimeisenä täällä heinäkuun pinossa:) Ovis on oletettavasti tänään tai huomenna. Alavatsaa hiukan juilii ja limat bongasin aamulla. Tänään on kp16/28-30, onneksi eilen touhuiltiin ja tänään voisi vielä vähän varmistella asiaa. Sitten ei muuta kuin odotetaan ja odotetaan. Pitkä pari viikkoinen taas tiedossa.
Eipä tässä muuta ihmeellistä. Käyn lukaisemassa eilisen pinon.
Medison
Menipä aikaa, kun lukaisin pinot muutamalta päivältä läpi.
Onnittelut plussanneille eli Piipikkä, Myyriäinen, Kisuli83,Sadetar ja Alcar!!!
sadetar: buranasta samaa sanon, että tuossa vaiheessa ei vielä ole äidin ja vauvan välillä veriyhteyttä ja buranaa itse asiassa voi satunnaisesti käyttää raskausaikana tarvittaessa ihan loppuraskautta lukuunottamatta, joten ei siinä mielessäkään ole vaarallinen lääke vauvalle!
Suuren suuret pahoittelut teille Tari, maharaja ja pirpana, kovasti voimia uuteen kiertoon ja jaksamista!
Piipaa00 valittelit ennen lugeja tuota lämmön hidasta nousua. Itsellänikin nyt lämmöt matalat, eli eilen oli illalla kyllä kunnon oviskivut, mutta lämpö tänä aamuna luvattoman alhaalla. No yritän nyt järkeillä, että jos sitten yöllä oli tuo ovis, niin lämmöt eivät ole kerenneet vielä aamuksi nousta... eli huomiseen odoteltava. Nyt ei ainakaan vielä mitään oviskipuja ole vielä tänään ollut, joten jos huomenna ei lämmöt ole nousseet, niin ei hyvältä kierron suhteen näytä. Piipaa00: toivottavasti nyt nuo luget tekevät sen tempun, että pikkuinen saa tarvittavat avut ja pysyy kyydissä!!!!
Omaa napaa tuossa siis tulikin, olikos teillä lämmön mittaajilla kokemuksia, miten nopeasti oviksesta lämmöt ovat nousseet tai ovisplussasta? Kovasti kiinnostaisi, ainakin Koralli73 ja Piipaa00 varmaan osaavat vastailla!
No täällä jäädään oireita odottelemaan ja toivottavasti lämmönnousujakin ja loppuviimein sitä plussaakin.. Nyt siis kp16/29 dpo 1?
tsemppiä kaikille, taidetaan nyt olla kaikki siellä piinapuolella oviksen ohittaineita. Toivotaan, että saadan vielä mahdollisimman paljon niitä plussia myös loppukuulle!
Onnea plussaneille ja peukkuja tulevaan kiertoon tädin yllättämille.
Medison:Mä luulen et mäkin aikalailla viimeisiä jotka ilmoittaa ollako vai eikö olla. Mahdollinen laskettu aika olis 28.7. mut kun kierto ei todellakaan ole kellontarkka viikon heittoja, niin luulen et pidemmän kierron mukaan menkat jäis pois 25 päivä suurinpiirtein. Sit viimeks kaks viivaa tuli tikkuun kun menkat oli viikon myöhässä. Eli tuloksena on et vikoille päiville voi mennä jännäys, jos raskaus olis tullakseen. Enpä ole ovistakaan bongannut, et ihan putkeen menee.
Hauskaa viikon puoliväliä kaikille...
Katnip! Mulla alkoi menkat viimeksi 23.10. ja elän nyt kp 17 joten sulla on varmaan kp18/28 menossa! Ja oviksen mukaan dpo 3.
Noin neljäntenä päivänä hedelmöittynyt munasolu vasta saapuu kohtuun ja kiinnittyminen on noin 6-7 päivänä ovulaation jälkeen.
Tervetuloa mukaan porukkaan!
medison! Pahoittelut tädistä, mutta hienoa, että pysyit heinäkuussa! Hieno la sulla! =D
wintergirl! Mulla on nyttemmin nuo lämmönnousut vähän sitä sun tätä, mutta kyllä ne yleisimmin ovat heti oviksesta seuraavana tai viimeistään sitä seuraavana päivänä nousseet. Mulla ei useinkaan ole tullut sitä lämmönlaskua mikä usein edeltää ovista, mutta huomennahan se sulle selviää, jos siitä oli sun kohdalla kyse! Ja varmaan kipujen ym mukaan näin onkin! Pidän peukkuja!
Eli semmoista kysyisin että jos on kemiallinen raskaus niin antaakos se mitään raskaus oireita? Minulla on oireena rinnat arahkot, viluttaa(erityisesti iltaisin) ja finnejä pukkaa herkemmin... Ei kovin kummoset oireet, mutta eihän (raskaus) ole vasta kun todella alussa 3+6. Ei oikeen vielä uskalla riemuita, kun kuuleen muitten tarinoita tästä alkuraskaudesta... Mut pitää ajatella positiivisesti, jospa tämä kaveri olisi todellinen ja pitäisi kiinni itsensä tuolla massussa..
Onnea kaikille vauva yritykseen ja pahoitteluni kaikille joilla ei käynyt niin hyvin ja onnea plussanneille--->millois siirrytään odottavien puolelle.. Pelottaa mennä sinne puolelle vielä...
Terv.sadetar
Vihloo vihloo.. vuorotellen oikealle ja vasemmalle munasarjoihin. Mussa ei vain ole naista ostamaan testiä. Viimeksi juuri kp 31 täti kurvasi paikalle viiden kp28-kierron jälkeen. Plääh! Jännitän niin paljon etten oikeasti osaa sanoa onko mulla painontunnetta alavatsassa vai stressaanko yksinkertaisesti vaan niin paljon että kohtuki hermostuu :D Voi tätä omanapaisuuden määrää!
-Weatherby kp 31/yleensä 28
Mulla on kyllä oireet ilmaantuneet jo näissä kemiallisissa tosi aikaisin eli siitä ei voi mitään päätellä. Mutta itse ainakin uskon siihen, että jos viivat vahvistuu niin sitten ainakin matkalainen on tiukasti kyydissä!
olitkos sä testannut jo useemman kerran?
Tässä on muuten hyvä linkki, jos joku ei ole vielä tätä nähnyt ja on kiinnostunut alkiosta asti kehittymisestä.
mä höpsö tapitan tätä varmaan joka päivä oviksen jälkeen jotta tiedän missä mennään..! ;)
http://www.visembryo.com/
Jaahas, jospa sitä taasen ilmoittautuisi¿
En sitten pystynyt pitämään näppejäni erossa noista testeistä, ja negaa näytti, yllättävää!!! No, mulla on nyt menossa kp40 (laskin pariinkin kertaan) mutta vielä ei ole tätiäkään näkynyt ja mua alkaa tympimään!!! No, tuon esikonhan plussasin aikoinaan kp40 (muistaakseni?) mutta jos ei tässä ala tätejä kuulumaan niin kaippa sitä on mentävä lääkärille. Tosin on varmaan vähän sekaisin tuo kierto, kun oli ekat menkat synnytyksen jälkeen sillon syyskuussa... Mut täytyy toivoo että menkat tulee vielä ennen ens vkoloppuu, mennään kylpylään...
Olipa taas tosi omaanapaa, anteeksi!
Nyt muutama kommentti, Piipaa voi että kun onnistais teittii, mulla on täällä ihan varpaat ja sormet ristissä. Piipikkä, toi on niin epäreiluu, mua ottais ihan kunnolla päähän, jos olis tuollainen tilanne! Tarille kanssa pahoittelut! Maharajalle kanssa voimahali ja lohdutukset. Unikonkukalle (menikö nikki oikein?) ja katnipille tervetuloo porukkaan. Ja sadettarelle ja kaikille muillekin plussanneille oikein paljon onneee!!! Pitiköhän vielä jotain kommentoida, no tuun uudestaan jos muistuu mieleen...
Meitsi lähtee nyt huutelemaan koiria sisälle... Ja herättelemään esikkoo... Aurinkoista loppuviikkoa kaikille!
K@tk@ kp40/?????
Testasin Aconilla sekä Advanced Ultralla (molemmat 10mlU)puhtaat negat =( Joten se siitä sit. Kyllä tässä vaiheessa olis jo pitäny edes joku haamulainen näkyä, mutta kun ei niin ei. Kyllä se taas oli sellanen isku vasten kasvoja, että menee hetken aikaa ennenkuin toipuu. Mulla vaan asiat vähän roikkuu tästä vauva-asiasta, ja masentaa entistä enemmän kun ei sitä pikkuista meille vaan suoda. Marraskuussa olisi ollut meidän kolmannen vauvan la, mutta raskaushan keskeytettiin kesäkuun alussa, joten tässä sitä ollaan masu & syli tyhjänä... Olis auttanut kestämään tämän marraskuun vähän paremmin, jos olisi uusi pikkuinen ollut masussa kasvamassa...
Anteeksi kun viesti pelkkää omaa napaa...Nyt vaan ei jaksa taas paljon pitemmälle katsoa.
Poistun takavasemmalle, ja palailen ihmisten ilmoille ehkä elokuisten pinossa...
Nippara kp29/30
Olipas jo piiiiitkä ketju luettavaa. Minä kun en päivällä pysty surffaamaan töissä niin nyt vasta kotona pääsin koneelle.
Epiapi saikin jo dposta tiedon, kiitos Piipaa. Voishan siitä halutessan vaikka suomennoksen tietty vääntää, tyyliin pjo (päivää jälkeen oviksen)..tosi hyvää suomea.. :D
Pirpanalle pahoittelut vuodosta :( Kurjia nuo kemialliset raskaudet, kun ehtii jo iloita raskaudesta ja sitten käykin noin. Yritä jaksella, tsemppiä seuraavaan kiertoon.
Piipaa: ei ole tiputtelua tutkittu. Se alkoi joskus vajaa vuosi sitten, yhtäkkiä huomasin että oli vaikea enää sanoa koska menkat alkoivat, kun se alku oli niin epämääräinen. Pari kertaa on tässä viimeisen puolen vuoden aikana tosiaan tiputellut neljäkin päivää ennen kuin menkat alkavat. Sitten vielä tuhruttelu menkkojen jälkeen. Viimeksi oli kaikkinensa siis vuotoa 11 päivää... mä oon vaan niin jääräpää etten haluis lääkärille, kun en haluis mitään lääkkeitä. Tilasin ulkomailta sitä NPC:tä (natural progesterone cream) mutta en tästä kierrosta vielä sitä aloittanut, seuraavasta varmaankin. Mä oon tällainen luontaistuotteiden ystävä. Toki sit pitää mennä lääkärille jos noista ei ole apua, mut sinnittelen.. mä kun en e-pillereitäkään enää ikinä halua, ku mun kierto ei koskaan palannu entiselleen niiden lopettamisen jälkeen, ei mitään hormonaalista ehkäisyä mulle enää ,kiitos. Personaan olen ollu tyytyväinen.
Mutta sulla Piipaa alkaa kans olla kohta jännät ajat käsillä, nyt näyttäs sullakin alkavan käyrä nousta, hienoa! :)
weatherby: Voi sulla on tosi piinaavan jännittävät päivät, hui! :) Hus, testiä ostamaan sanon minä himotestaaja :) Plussaonnea sulle kovasti!
Nippara: Tsemppiä, mulla on kans pelkkiä negoja sadellu ja kyllä se raskaus pitäs mun mielestä kans noilla herkillä testeillä jo näkyä. Ja mullahan on jo tämä tiputteluki alkanu, joten kyllä tästä meno elokuisiin tulee mullekin. Sitkuttelen siihen asti täällä ja odotan ihmettä tapahtuvaksi.
(.) Tosiaan tiputtelu jatkuu, eilen oli vielä aika vaaleanpunaista, tänään jo punaisempaa. Tulis nyt menkat sit ees nopsaan ku tää tiputtelu on tosiaan aika rasittavaa. Tein silti testin vielä tänä aamuna mutta puhdas negahan se aina vaan on ollut. Eli kyllä mä nyt luovutin heinähippusen osalta, ikävää mutta totta. Roikun silti seurassanne varsinaiseen tädin tuloon asti.
Mutta plussaonnea teille kaikille muille!
Koralli73 kp 25/n.26 12DPO yk4
Sadetar: paljon onnea plussasta! Ja älä tosiaan murehdi sitä buranaa. Mulla kävi esikoisen odotuksessa niin, että rv 4+0 (en siis ollut ehtinyt tehdä testiä vielä) juhlin kaverin synttäreitä vähän turhankin railakkaasti ja humalatila oli aika kova, mutta neuvolassa lohduttivat, että tossa vaiheessa ei vielä voi vahingoittaa sitä vauvan alkua ja terve lapsihan meille syntyikin. :)
Maharaja: voimahali sulle, toivottavasti saat tänään kuitenkin ultrassa hyviä uutisia!
Tamatulle tsemppiä uuteen kiertoon!
Piipaa: mie oon samaa mieltä kyllä sun kanssa, että kukin kuumeilkoot tyylillään. :) En oikein usko, että on olemassa sitä " oikeaa tapaa" asennoitua vauvan yrittämiseen vaan tosiaan mie ainaki eilisessä selostuksessani tarkotin, että mulla itsellä henkilökohtaisesti menee stressaamiseks, jos lasken kiertopäiviä ja haluun uskoa siihen, että jos en niitä liioin pohdi, on mulla paremmat edellytykset raskautua. ;) Eli eiköhän me naiset itse tiedetä, mikä meille parhaiten sopii. Vinkkejä voi toisille antaa, mutta ottakoot niistä vaarin kuka miten haluaa.
Ja mun napa: lyhyestä virsi kaunis (vai miten se sanonta menikään): ei mitään kerrottavaa, ei oireita, ei tuntemuksia, ei mitään.
Eiköhän tää asia viikon sisään korjaannu, kun aletaan menkkoja odottelemaan.
Mukavaa päivän jatkoa! :D
-S- kp ?/26-29 yk 6