***ELOISAT keskellä viikkoa (ke-to)***
Kommentit (49)
Heh, onneks opemamma aloitit pinon. Mä olin sitä jo naama messingillä tekemässä, mut sit tarvikin taas kiitää. Nyt kun avasin koneen uudelleen niin hokasin, että juu tosiaan, sehän on vasta keskiviikko. Mä kun elin jo torstaita:)
Tänään on " historiallinen" päivä - mies ei taida mennä raksalle ollenkaan:) Mennään koko porukkaa laitatuttaan päämme kuntoon (siis hiukset, ei tässä päät nyt ihan vielä niin huonossa jamassa ole;)ja sitten tarvis tehä oikein superkauppareissu. Ihan kiva elellä normaalia ilta-arkea edes yksi ilta. Lauantaina menemme ystävämme häihin ja lapset jäävät kotiin mummin ja papan hoiviin - ihan ihana päästä kaksin johonkin!!
Mitäs olette mieltä - joulukuun alussa olisi miehen työpaikan pikkujoulureissu (yön yli) ja sinne on myös puolisot kutsuttu. Jättäisittekö itse vauvan jo siinä vaiheessa hyvälle hoitajalle vai jäisikö reissu väliin? Peppi on ainakin tähän asti huolinut hyvin pulloa, pakkanen on kuin meijerin takahuone eli ruuan saaminen ei pitäisi olla ongelma. painin tän homman kanssa nyt ihan tuskissani, kun toisaalta olisi kiva lähteä, mutta...AUTTAKEE!!!
Oinasmamma: Joo, Tammela on tämän alueen ehdottomasti upeinta seutua - ja hinnat ovat sen mukaiset:( Ja toisaalta, sieltä tarvii sit aina autoilla tänne " cityyn" . Mutta jos alatte kiikaroimaan jotain vaihtoehtoja niin kysele, todennäköisesti talon omistaa joku serkunkaimankummintutuntuttu - niin se täällä miltei aina on:) Mutta siis ihan ok paikka asua ja elää.
Joopa, kai tässä pitää tehdä jotain hyödyllistä ettei sitten tarvis kauheesti puuhastella kun tuo typy heräilee. Mehän ollaan siis Oliverin kanssa oltu kuudesta pystyssä - Huokaus!!!
Vieteri ja välissä kurkkiva O
eilinen päivä meni hyvin,sain vaavin nukkuu 2x 2h unet ja pikkusii torkkui päälle :) nukkui yönkin hyvin,söi 4 aikoihin ja jatkoi uniaan 7.00 asti ja nyt ottaa taas unosia..tai sit ei :D kohta herää..
mut kummiskin ei muuta nytte..pailailen..
ihan hyvin musta voit mennä jos pulloo kerta huolii! meillä esikoinen oli 2kk ikäsenä ekan kerran yöhoidossa koko vkon lopun ja hyvin meni. tää iida on sellanen paketti et en ihan heti anna ennen ku tasottuu nuo kitinät ja oppii nukkuu ilman kapaloa tms.. anoppi pyys kyllä jo hoitoon,aattelin et päivähoitoon eka ja sitten kattoo yöksi..
tervehdys koillismaalta lumen keskeltä, pakkanen on onneksi jo helpottanut.
ihana aamu pitkästä aikaa. pojat heräs vasta klo 8 ja neiti just äsken. parasta kaikessa että kyseessä oli neidin paras yö pariin viikkoon eli syöntejä vain 2 eikä huutoa eikä ähräystä. ja kakkonenkaan ei kastellut sänkyä vaan pysyi kuivana koko yön (kovasti opettelee yökuivaksi, päivät menny loistavasti jo pitkään.
kukas siitä pikkujoulusta kyselikään, ei muuta kuin reissuun jos lapsi osaa pullosta juoda ja itse hennot lapsen yökylään jättää.meillä ei onnistuisi koska pullohomma ei oo mitenkää hanskas.
mutta nyt kyllästyi neiti joten ei enempää.
meillä nauretaan peilikuvalleen...ihanaa kattoo:)
Yö meni miten meni.... esikoinen on saanut flunssan ja sitä itkeskeli kun oli nokka tukossa pitkin yötä... typykkä taas päätti herätä jo viideltä kun ei syötön jälkeen enää rauhoittunut. No, mies meni sitten sohvalle vauvan kanssa, mutta eipä siitä nukkumisesta mitään tuon toisen räkänokan kanssa tullut kuitenkaan....:(
Nyt nukkuu tyttö vaunuissa, neljä kertaa saanut jo käydä vatkaamassa! :( Taitaa tulla aika rasittava päivä siis tästäkin. Isomummu olisi ottanut ton esikoisen hoitoon, mutta eihän se räkänenuna onnistu....
Vieteri: Yksi vaihtoehto meillä olisi myös oman talon rakentaminen, mitenkäs ne tonttien hinnat sielläpäin?? Ja lähde ihmeessä vaan pikkujouluihin, jos vaavi on kerta pulloon tottunut ja muutenkin ns. " helppohoitoinen" . Minä kun en mihinkään täältä pääse kun likka ei pulloa huoli ja on muutenkin vähän tollanen miten sen sanoisi " haasteellinen" ! ;)
Aurinkoista päivää kaikille!
tv. oinasmamma kera räkänenän ja vähäunisen
Viime yö meni ihan päin.... !!!! Poika päätti ruveta pätkimään pitkästä aikaa yöunia ihan palasiks ja lisäks valvoi ja möykkäs, joten ite nousin ylös jo aamuvarhaisella. Nyt puoli tuntia sitten nukahti mokoma onnessaan ku mä en ite enää ehdi nukkua. Nukuin parissa pätkässä 2-2,5h, ja se määrä tekee sekopäiseks. Tänää pitäis mennä ystävän kanssa ekaa kertaa shoppailemaa vauvan kera. En tiiä mitä siitäki tulee... Toivottavasti en unohda vauvaa kauppaan ku oon niin väsy! Niin on kuulemma joskus jollekin käynyt! :o/
Pakko vielä kommentoida noita kivoja kalluppeja;
TURHAT LAHJAT/OSTOT G
Onneksi esikoisen vanhempina saimme konkareilta hyviä neuvoja, joten tuli ostettua turhaa vain pari lyhythihaista bodya epähuomiossa. Tosiaan kaikki lyhythihaiset jäi käyttämättä. Turhia pikkuvauvalle! TOSI turhia ja onnettomia vaatteita on juuri monien kommentoimat huppariyhdistelmät. Pojille löytyy niitä NIIN söpöjä ja eihän niitä voi käyttää. Saimme lahjaks sellaisen, joka oli hetken kylässä käytössä ja oli pakko ottaa pois ku oli korvissa huppari ja vetoketju hinkkas naamaa ja poskia... Siis vauvalle joka ei liiku on ihan älyttömiä nuo kaksiosaiset puvut. Mulla myös jäi ne äitiyspakkauksen kietaisupaidat ja body käyttämättä.
KEITTIÖG; Tuntuu, etten ehdi tehdä ikinä ruokaa ja mulla on vain yksi vauva ja yksi koira. Haluisin leipoa ja kokata enemmän. Väsymys on vielä ollu sellasta luokkaa ja vauva vie niin paljon päivällä aikaa ja valvoo vielä yöllä sen verran, etten jaksa kokkailla ku pakolliset ja nopeita ruokia. Teen pariksi päiväksi kerralla yleensä ruokaa. Koiralle teen pakkaseen ison annoksen ruokaa, yleensä kahta erilaista.
PEEVELI; Täällä toinen iso, pitkä poika. 1,5kk neuvolassa tämä oli 5700g ja 60cm. Pian tulee 2kk neuvola, niin pääsen kertomaan paljonko on kasvanut.. On koko ajan ollu kuulemma pituuteen nähden hoikka.. Mietin itsekin mitä vaatteita sitä jo kohta joutuu käyttämään, en haluis vauvalle mustia pääkallon kuvia ym. Jättikokoisille poikavauvoille pitäs olla omat söpöt vaaleensiniset potkari/body mallistot. :)
ELÄINGALLUPPI; kenellä eloisilla on eläimiä, mitä eläimiä? Miten aika riittää niitä hoitamaan ja huomioimaan niitä vauvan kanssa? Mulla yksi koira ja huono omatunto, kun ei aina ehdi sen kanssa tarpeeks peuhata.. Se kun on tottunut ennen vauvaa samaan paljon huomiota.
Väsynyt Villa ja näköjään taas sängystä huuteleva virkeä poju...
...täytyy nyt kehua tuota meidän neitiä, kun nukkui ekan kerran yöllä 6 tuntia putkeen ja meni nukkumaan jopa kymmenen aikaan. Jotenkin tuntuu että nukahtaa paremmin yöunille, kun on nukkunut päivällä paremmin. Eilen nukkui 2X30min, 1X15min ja 1X1h. Tänään nukkui aamulla 50 min ja nyt nukahti toisille unille, saa nähdä kuinka kauan nukkkuu. Pitäis nyt ite lähteä syömään, kun kerrankin sais syödä rauhassa. Mutta herää varmaan, kun pitäis ottaa pakasteesta sulatettavaa ruokaa.
Tästä mammasta on tullut mökkihöperö. Mihinkään ei tule neidin kanssa lähdettyä. Sen verran käydään, että viedään ja haetaan esikko hoitoon ja takaisin 3 päivänä viikossa. En jotenkin uskaltaudu lähtemään kauppakeskuksiin, kun vielä olen junan armoilla. Pelkään ettei neiti viihdy rattaissa, kun herää ja julkinen tissin esille kaivaminen kanssa inhottaa. Kai sitä pitäisi ottaa itseä niskasta kiinni ja mennä vaan!
Kyllä nämä mun jutut on aina tätä omaa napaa. Lahopää ei muista mitä pitäisi kommentoida. Nyt lähden hiljaa rapisuttamaan pakastinta. Neiti on nukkunut jo peräti 10 minsaa!
Teippi ja Iiris huomenna tasan 2 kk (kylläpä aika menee nopeasti)
...että enpäs ehtinyt syödä rauhassa eli neiti nukkui vajaa puoli tuntia taas!! Nyt yritän tässä jalalla vatkata sitteriä, mutta taitaa olla aivan turhaa...
Villalle jaksamisia ja tsemppiä ostosreissuun.
Teippi ja kähisevä Iiris
Hyvin nukuttu yö takana. Sain jälleen ennen kahtatoista nukahtamaan 20ml syötöllä ja nukkui kolmeen. Ja sen jälkeen 7:00 heräsi...jne...kolmen tunnin putkia. Heräsi sitten puoli yksitoista viiomeksi ja leikkinyt siitä asti puuhamatolla, sängyllään ja sitterissä. Nyt kitisee ja taidan syötön jälkeen lähteä ulkoilemaan. On niin kaunis ilma. Syötöt ovat alkaneet tasaantua ja ei halua edes paljoa kerralla. Välillä menee vain 40ml ja jaksaa yli tunnin...
Nyt katselee jo vasemmallekin ahkerasti! Ja peilikuva kiinnostaa. Nyrkit on koko ajan suussa ja höpisee samalla ahkerasti. Ja haluaa seurustella päivisin tosi paljon.
Nyt pitää mennä...
Palaillaan!
T: Pia ja Patrik
meillä neiti alkanu oikeen urakalla syömään,vetää tollasta 120-170ml/ateria :O eilinen saldo oli huikeat 800ml koko päivän aikana..
nyt oon saanu tänään neidin nukkuu 8-9.30 sitten nyt 12- jotain on avoin vielä,käyn aina vatkaa vaunuja. iltasin ottaa 2x 30min torkut
nukkuu käy nätisti,kun käyn näyttää hämärää huonetta niin ihan ku tajuis että pääsee kohta nukkuu,kun lasken sänkyyn pusun jälkeen niin jää nätisti,meillä pitkään menny nyt näin :)
Tänään saimme ajan Rotavirus-tutkimukseen. Ensi viikolla alnkin sitten täyttämään oirepäiväkirjaa. Kiva kuulla myös tytön mitat, edellisestä neuvolasta kun tuntuu olevan jo aikaa.
Vieteri: Tottakai lähdet miehesi mukana pikkujouluihin. Saatte vähän irti ottoa arjeta. Taloprojekti on raskasta aikaa joten siihen pieneen yhteiseen aikaan kannattaa panostaa.
EläinG: Meillä on 7vuotias kissa neiti. Hän on jäänyt aivan paitsioonvauvan tultua. Raukka on alkanut pissimään muuallekin kuin hiekkalaatikkoon. Tilanne ärsyttäöä vaikka ymmärrän kissan hakevan meidän huomiota. Aina kun saan lapset nukkumaan ja itselläni olisi pieni lepohetki niin kattimus alkaa huutamaan. Kissa ei nau´u vaan oikeesti ulvoo tms. ääntä pitää. Ei uskoisi sellaisesta kirpusta niin kovaa ääntä lähtevän.
Eipä taida meidän tyttö oppia tuttia syömään. Eilen sai kunnon raivarit kun yritin tarjota tuttia nyrkin tilalle. No onhan se positiivista ettei sitten myöhemmin tarvitse Annia tutista vieroittaa.
pubu ja Anni 2908
siis syökö tissin päälle 40ml vai ihan muuten pullosta?
Ei täälläkään tutti kelpaa, vaikka oon kyllä kovasti yrittäny opettaa, ku poitsu ihan selvästi joskus imee tissiä vaan huvikseen, eikä nälkäänsä.. Niin ku nytkin nukkuu päikkärieitä, niin välillä heräsi ja piti saada imasta tissiä, että sai jatkettua unia taas.. nii seki ois varmaan hoitunu tutilla. Ei sille kyllä se pullokaan kelpaa, että oonki miettiny et lusikallako sille pitää alkaa sitte velliä antaan, jos ei pullolla saa annettua? Luulen nimittäin, että alkaa kohta olla lisäruoan tarvis, on senverran iso jötkäle tuo meidän poitsu..
EläinG: Ei oo eläimiä tällä hetkellä, enkä usko että aivan heti otetaankaan, on näitten 4 miehen (3+1) sotkuissa ihan tarpeeksi siivottavaa, arhg!
No mutta pitää alkaa siivoileen, kun nyt pojua noin kovasti nukuttaa!
Mukavaa päivänjatkoa kaikille eloisille!!
Katita ja poitsu (160806)
Tervehdys taasen!
Meillä ollaan alettu pärjäämään yhdellä syötöllä per yö, jippii! Tosin esikoinen on sitten herättelemisillään kompensoinut nämä yöt hyvin, ei toivoakaan että saisi nukkua yöt sillä vauvan yhdellä syötöllä...Jee...Vähän alkaa taasen väsyttää kun tulee taasen näitä pätkittäisiä öitä. No, nukuttiin äsken kaikki 40 min yhtäaikaa, teki terää!
Olen pengannut esikoisen vanhoja vaatteita ja huomannut, että suurimmat bodyt meillä on 80 cm. Nyt jo 74 cm vaatteet käytössä pikku-ukolla...Kahden viikon päästä olisi neuvola, saadaan taasen viralliset mitat. Taitaa olla jo 8 kiloa aika lähellä mennä rikki...
Poika on kova syömään, menee 200 ml kerralla. Poika on myös hyvä nukkumaan, kolmet neljät unet päivässä 40 min - 5 h, vähän riippuen päivän kulusta. Aamulla pitkät unet, sitten lyhyet päivällä ja taasen esikoisen ulkoiluaikaan pidemmät unet ja iltasella sylitirsat tai autossa pienet unet. Ja yöunet päälle. Ei täällä jakseta olla hereillä kerrallaan paria tuntia kauempaa. Poika on aika tarkka nukkumapaikastaan, joko vaunuissa tai omassa sängyssä tulee uni silmään, sylissä tosi pienet kitinäunet...Ei ole nukahtanut jumppamatolle tai sitteriin koskaan.
Jaahas, kakka turahti vaippaan. Kaunista päivänjatkoa teille!!
Muumu ja pikku-ukko 2008
Pikkuväki vielä torkkuu joten koitetaas taas saada jotain kirjoiteltua:) Aamulla oltiin pitkä pätkä ulkosalla ja Oliverkin käveli pitkän matkan joten luulis unien maistavan. Ihmettelin oikein, kuin jaksoivat molemmat olla puolenpäivän aikaan vielä niin nätisti, kun Oliverille annoin päiväruuan - poika söi mukisematta ja treenaili taas vähän itsekin syömistä (isältä syö miltei aina itse, multa kai tottunu saamaan palvelua;) ja Peppi istua nökötti sitterissä ja höpisi itsekseen. joinain päivinä homma ilmeisesti vaan voi mennä putkeen:)
Oinasmamma: Hintatasohan noissa tonteissa on täällä aikas edullinen, ainakin jos isoihin kaupunkeihin vertaa. 1000neliön tontin saa 10 000-30 000¿ - riippuu vähän sijainnista. Kaupungilla on jotain myynnissä ja parilla kiinteistövälitysfirmalla loput. Tällä seudulla varmaan ihan harkinnanarvoinen homma toi rakentaminen. Tammelan kunta on rakennuttanut avaimet käteen-periaatteella nyt kai viis omakotitaloa - en muista mikä niiden hinnaks on tullut mutta ei muistaakseni ihan paha. En tiedä onko suunnitelmissa rakentaa samalla idealla lisääkin. Rivitaloja tänne rakennetaan parhaillaan uusia useampiakin ja yks vanha on just rempattu ihan täysin uuteen uskoon. Eli ihan kivoja kämppiä varmaan voi tarjollakin olla.
Kauhee kun mä käyn niin kahden vaiheilla tossa pikkujouluhommassa. Itse kun en ole koskaan oikein ton alkoholin päälle ymmärtänyt niin tollasissa pirskeissä saattaa meillä helposti tulla miehen kanssa tiukkaa vääntöö tosta ryypiskelypuolesta:/ Sit olen miettinyt että jos taas on sama homma niin onko se sen väärti, että jätän vauvan hoitoon??
Nyt huudetaan!!!!
Vieteri
k.h.p. Poika syö vain pullosta, kun mulla ei tuo imetys lähtenyt ollenkaan sujumaan. Meillä on ruokasaldo siinä 700-900ml päivässä ja vaihtelee aika paljon. Olen pitänyt kirjaa huvin vuoksi, kun kuulemma pelkästään pulloruokinnalla oleville annetaan helposti " liikaa" ruokaa. No, en tiedä. Poika kasvaa hyvin eikä minusta syö liikaa. Elikkä välillä riittää, kun syö 40ml ja sitten nukahtaa syliin. Herää ehkä tunnin päästä ja haluaa lisää. Normaalisti syö 80ml-100ml kerralla ja siinä 2-3h välein. Mutta jonkilainen rytmi ruoka-ajoissa jo on. Eilen illalla söi vain 20ml ja nukkui kiltisti sängyssään kolme tuntia.
Takana pirteä ulkoilu ja kauppareissu. Ei tainnut kuitenkaan vaunuissa nukkua kuin 20min. Onneksi ei alkanut kuitenkaan itkeä. Katseli vain. Nyt poika leikkii taas puuhamatolla ja taitaa kitistä hieman. Ehkä nälkä jo. Niin on äidilläkin, joten pitänee käydä laittamassa teetä ja voileipiä. Onneksi mies on aamuvuorossa ja tulee tunnin päästä kotiin.
Uskaltaisikohan kuukauden päästä kokeilla jo jotain maissivelliä tms.? Pitää varmaan neuvolassa kysyä.
Missä teidän vauvat viihtyvät mieluiten, kun ovat hereillä? Meillä viihtyy sitterissä kauiten, jos vain on ympärillä hälinää. Puuhamatto on kakkosena ja sylissä ei viihdy kovin kauaa.
T: Pia ja Patrik 9vk 2pv
täällä menee ja oikein mukavasti.
nukkuu yön 22-n.7-8 ja syöpi 1-2 kertaa yöllä. sitte nukkuu aamusella 1h unet sisällä ja sitte 2-4h vaunuissa ulkona n.klo 11.30-???? ja sitte ottaa unosia sisällä parit pienet tai illemmalla isommat ulkona ja sit yöunille. syöpi n.1l päivässä.
vaate koko on 68cm eli paljon on jo pieneksi käyneitä vaaatteita.
joulua odotellaan.
minttu ja henni 2,5kk
pengottiin esikoisen puuhanalle,missä kaaret ja killuttimia roikkuu niin siinä viihtyy joskus itekseen nyrkkiensä kanssa,äsken tuli eka ääninauru ihanan kuulosta,tai vahinko olla.. sitterissä viihtyy kun antaa kovaa vauhtia sylissä ei ehkä niinkään ellei kävele tai hytkytä..nyt jakso tunnin valvoo ja alko kitisee..tosin puuhasteli ja joiku oikeen kovaa matolla :D
mäkin oon miettiny tota velliä 2,5-3kk iässä. meillä syödään 100-170ml kerta annoksena,en tiiä voiko pullo vauvaa liikaa syöttää?meillä kyllä kipristää loppu vaihees mut huuto tulee ku ottaa pullon pois..jonkun aikaa pitää räyhyttää ja sit onkin hyvä olla..
Aloitin uuden pinon, sillä tuo edellinen oli paisunut niin mahtavaksi...melkein 80 viestiä! Taidamme olla koko Vauvat-palstan ahkerimpia pinoutujia. Kiitos vaan kaikille, täällä on mukavaa seuraa!
Jaaha, pakko mennä...Leevi veti herneen nenuun....Huutaa kuin sumutorvi...mitenkäs vielä ilmaisisi...juu...palaan...
Opemamma ja se huutava Leevi 2808