Energiaa säästyisi merkittävä määrä, jos älytön kahdesti päivässä suihkussa käynti loppuisi
Kukaan paitsi likaista työtä tekevät ei tarvitse suihkussa käymistä joka päivä. Ylipeseytyminen on hirveä energiasyöppö ja myös terveydelle haitallista kun vastustuskyky laskee.
Kommentit (29)
En minä käy kahdesti vaan kolmesti, illalla amme.
Minä käyn kerrostalossa suihkussa niin usein kun haluan koska maksan ison vesimaksun
Mikä on tekosyysi aiheuttaa turhia ilmastovaikituksia asumalla kuuman veden alla 20 minuuttia päivässä?
Kerran päivässä vähintään pitää peseytyä.
Vierailija kirjoitti:
Minä käyn kerrostalossa suihkussa niin usein kun haluan koska maksan ison vesimaksun
Ja isoon vesimaksuun ei vaikuta se että lasketaan satoja litroja päivässä kuumaa vettä, "kun olen maksanut"...
Vierailija kirjoitti:
No mitä luulet, miksi vesimaksu on korkea.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on tekosyysi aiheuttaa turhia ilmastovaikituksia asumalla kuuman veden alla 20 minuuttia päivässä?
Käyn kaksi kertaa päivässä suihkussa ja aikaa tähän kuluu yhteensä 2-8 minuuttia, joista en edes koko aikaa laske vettä. Kuumaa vettä en käytä.
Käykö joku oikeasti kaksi kertaa päivässä suihkussa? Ymmärrän toki, jos tekee likaista työtä.
Jos sinä, siistiä sisätyötä tekevä käyt, kerro ihmeessä miksi?
Kyl Suomessa vettä piisaa vaikka kuinka paljon joten lotraa rauhassa vaan!
Vierailija kirjoitti:
Käykö joku oikeasti kaksi kertaa päivässä suihkussa? Ymmärrän toki, jos tekee likaista työtä.
Haluan pestä kasvot ja kainalot ja huuhdella pölyt ja se onnistuu paremmin suihkun alla kuin lavuaarilla. Ei mene montaa sekuntia.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen ihminen käy, joka harrastaa liikuntaa. Sinulle vieras asia?
Vierailija kirjoitti:
Kyl Suomessa vettä piisaa vaikka kuinka paljon joten lotraa rauhassa vaan!
Kylmää vettä piisaa, mutta miten luulet sen muuttuvan lämpimäksi ilman energiankulutusta?
Tuskin kovin moni kuitenkaan kahta kertaa käy. Itse käyn arkisin joka ilta, koska jos yksikin ilta jää välistä niin haisen seuraavana päivänä töissä hielle ja hiukset ovat likaiset. Toki voisin pestä kainalot ja hiukset pelkästään enkä koko kroppaa, mutta nopeampi vaan käydä suihkussa
Kaksi kertaa päivässä, 730 kertaa vuodessa, sata litraa lämmintä vettä per kerta.
Tuhlaajille pitää siis lämmittää 73 000 litraa vettä vuodessa.
Iltaisin treenin jälkeen käyn mieluummin suihkussa kuin menen hiksenä ja palelevana nukkumaan.
Aamulla käyn suihkussa koska haluan mennä töihin ihmisten pariin puhtaana ja raikkaana enkä hikisenä ja haisevana.
Vierailija kirjoitti:
Iltaisin treenin jälkeen käyn mieluummin suihkussa kuin menen hiksenä ja palelevana nukkumaan.
Aamulla käyn suihkussa koska haluan mennä töihin ihmisten pariin puhtaana ja raikkaana enkä hikisenä ja haisevana.
Mikähän siellä sängyssä likaa niin monet ihmiset kun sänkyyn mennessä käydään suihkussa ja sängystä noustessa käydään suihkussa. Olisiko vaihdettava lakanat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän siellä sängyssä likaa niin monet ihmiset kun sänkyyn mennessä käydään suihkussa ja sängystä noustessa käydään suihkussa. Olisiko vaihdettava lakanat.
Ihminen voi hikoilla yön aikana jopa litran verran.
Vierailija kirjoitti:
Kotijumppaan iltaisin ja käyn suhkussa sen jälkeen. Aamulla haluan käydä suihkussa ennen töihin lähtöä, kun hikoilen nyt enemmän yöllä vaihdevuosien takia.
Järjetön tavan vuoksi jynssääminen on esimerkki kuinka rikkaissa maissa energiaa tuhlataan täysin turhaan.