Teinipoika Lapualta hukassa 11.11. saakka. Oletteko nähneet Rasmusta?
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/oletko-nahnyt-tata-nuorta-miesta-po…
Mahtaa olla kotiväki huolissaan.
Kommentit (1064)
Miksi usein tulee vastaan tuo että poliisi olisi sekaantunut asiaan, en siihen usko.
Vaikka kärhämää baarissa oli, mutta miten poliisi olisi sen enempää sekaantunut katoamiseen?
Toki tutkinta tuntuu etenevät tahmeasti... MUTTA toisaalta oma äitikin huolestui vasta 3 päivän päästä +epäili alkuun pojan pakoilevan sijoitusta...
Jos kyseessä olisi ollut vaikka jalkapallotreeneistä illalliselle kotiin palaamatta jäänyt nuori, varmasti tutkintakin olisi edennyt eri tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Uutisointi tästä loppui seinään. Pakoileeko kumminkin ja se tiedetään?
Minullakin on vähän tällainen fiilis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei soitettu ravintolasta että täällä alaikäinen poikasi.
Kuka soittaa? :D kyllä sitä itsekin on ollut alaikäisenä ravintolassa... Juurikin tällainen paikallinen, jossa ei olla niin tarkkoja eikä papereita kysellä.
Aika moni on alaikäisenä baarissa, ei se ketään kiinnosta. Mutta tässä erona on se, että kuinka moni alaikäinen käyttäytyy noin? Mekin lukioikäisinä istuimme välillä baarissa, mutta pidimme hauskaa, emme painineet poliisien (tai muidenkaan) asiakkaiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin Lapuallakaan kaikki tuntevat toisensa niin hyvin, että baarin työntekijöilläkin olisi sattunut olemaan pojan vanhempien puhelinnumerot tallennettuna. Samoin ihmettelen tuota vapaalla olleen poliisin syyllistämistä, että hänen olisi pitänyt reagoida siihen, että alaikäinen poika on baarissa. En minä ainakaan kaikista hyvänpäiväntutuista tiedä tai muista heidän ikäänsä. Jos joku naapurin teini tai entinen asiakas tulisi baarissa vastaan, niin olettaisin hänen olevan täysi-ikäinen, kun kerran on sisälle päässyt.
Kun Lapuan keskustasta ei ole havaintoja niin autoon on noustu baarin parkkipaikalta autoon, minne matka vei, nuoriso tuppaa hakemaan paikkaa missä pidetään jatkot.
Seuraava etsintä on Simpsiössä, onko siellä sellasta kämppää? Sen tietää Lapulaiset nuoret. Näin nuorten kielellä ajateltuna.
Keskustassa ajellaan rinkiä, niin aina löytyy joku kuskiksi, tai sitten on ollut valetaksi.
Vierailija kirjoitti:
Tämä tapaus on hyvin mielenkiintoinen. Esim. se kuka/miksi ne videot baarista julkaistiin, mikä nk. motiivi niille on ollut?
Ja se mikä lopulta on se totuus tässä, moni hokee että jokeen pudonnut, mutta rehellisyyden nimissä ei pojan elämä kovin "tavallista" nuoren elämää minusta ole ollut.
Nuoret tekee tyhmiä juttuja, mutta aika "sekoilua" on ollut, esim. minkä seurauksena poliisi oli takavarikoinut puhelimen/ oli ilm. joutumassa kotoa laitokseen/ dokaili alaikäisenä baarissa/ tappeli poliisin kanssa/ oli useamman päivän kateissa ennen kun vanhemmat huolestuvat ym. "outoudet", mitkä hieman eri tasoa mitä joku "energiajuoman näpistys" tmv.
Ohiksena:
JOS(!) noissa päihdemaailma jutuissa on perää, niin tilin käyttämättömyys ei ole tae siitä etteikö rahaa voisi olla.
Ei noissa piireissä haluta jättää jälkiä, pankit ja muut tahot äkkiä kiinnostuvat rahojen alkuperästä jos alkaa isoja summia ilmestyä tilille jne.
Tämä siis ihan yleisenä kommenttina, se raha liikkuu "muulla tavoin" ei tilisiirtoina omien tavallisten pankkitilien kautta.
Siis mikä päihdemaailma? Tämä kakara oli jäänyt kiinni marin polttelusta ja täällä nyt halutaan maalata kuva että joku 15 v on Lapuan oma Pablo Escobar?
Mä voin teille luvata että tämä mopojonne ei todellakaan siirtele mitään huumerahoja, nyt joku järki näihin juttuihin.
No nyt on aika, että löytyy maastosta jos löytyy. Onhan voinut olla joku onnettomuuskin, mennyt kuselle syrjemmälle kaatunut, sammunut ja paleltunut. Kaipa siellä kannattaa niitten reitin varsia katsella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka soittaa? :D kyllä sitä itsekin on ollut alaikäisenä ravintolassa... Juurikin tällainen paikallinen, jossa ei olla niin tarkkoja eikä papereita kysellä.
minä en ainakaan oo ollut alaikäisenä ravintolassa enkä viinaa edes maistanut, eka kerran taisin juoda hieman olutta ja olin lähes 19 v.
Ehkä riita puhelimesta, kun sillä kuvattu salaa? Minkälainen tämä poliisi on noin muuten ollut? Ennen tätä tapahtumaa.
On kyllä niin samankaltainen katoaminen kuin Raisa Räisäsen katoaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minä en ainakaan oo ollut alaikäisenä ravintolassa enkä viinaa edes maistanut, eka kerran taisin juoda hieman olutta ja olin lähes 19 v.
Varmaan aika 50/50 ne, jotka on ollut ja ne, jotka ei ole ollut.
Miten sen Rasmuksen tyttöystävät/ poikaystävät tai jotku ystävät?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä riita puhelimesta, kun sillä kuvattu salaa? Minkälainen tämä poliisi on noin muuten ollut? Ennen tätä tapahtumaa.
Miten niin samanlainen kuin Raisan? Minä en kyllä näe muuta yhtäläisyyttä kuin alaikäinen baarissa ja katoaminen.
Sitten onko Rasmuksen perheenjäsenet tutkittu, vaikka tällä hetkellä näyttää epätodennäköiseltä heidän syyllisyys. Mutta eipä koskaan tiedä. En kyllä ole ikinä edes käynyt Lapualla, joten en tiedä näistä ihmisistä yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Sitten onko Rasmuksen perheenjäsenet tutkittu, vaikka tällä hetkellä näyttää epätodennäköiseltä heidän syyllisyys. Mutta eipä koskaan tiedä. En kyllä ole ikinä edes käynyt Lapualla, joten en tiedä näistä ihmisistä yhtään mitään.
Ymmärtääkseni läheiset suljetaan aina oikeastaan ensimmäisenä epäilysten ulkopuolelle.
Lisäksi perhe on kyllä koko ajan ollut halukas pitämään tapausta esillä ja puhumaan siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin samanlainen kuin Raisan? Minä en kyllä näe muuta yhtäläisyyttä kuin alaikäinen baarissa ja katoaminen.
Puhelin kateissa. Väärennetyt henkkarit. Minusta on vähän samanlainen katoaminen. Katoas keskustasta jälkiäjättämättä, turvakamerakuvaa ei ole...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtääkseni läheiset suljetaan aina oikeastaan ensimmäisenä epäilysten ulkopuolelle.
Lisäksi perhe on kyllä koko ajan ollut halukas pitämään tapausta esillä ja puhumaan siitä.
Kuten Ristinkankareen isä, silti aika ajoin häntä epäillään. 🤔
Nykyään ollaan baareissa nihkeitä kun livetetään tai kuvataan, tiedän syyn miksi näin, eli jos baarissa on samaan aikaan rikolllisia paikalla ja rikollisten naama tulee liian tutuksi niin menee bisnekset.
Yksi syy voi olla juurikin tämä miksi puhelin oli niin tärkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin Lapuallakaan kaikki tuntevat toisensa niin hyvin, että baarin työntekijöilläkin olisi sattunut olemaan pojan vanhempien puhelinnumerot tallennettuna. Samoin ihmettelen tuota vapaalla olleen poliisin syyllistämistä, että hänen olisi pitänyt reagoida siihen, että alaikäinen poika on baarissa. En minä ainakaan kaikista hyvänpäiväntutuista tiedä tai muista heidän ikäänsä. Jos joku naapurin teini tai entinen asiakas tulisi baarissa vastaan, niin olettaisin hänen olevan täysi-ikäinen, kun kerran on sisälle päässyt.
Minulla on muistkuva, että Rasmuksen äitikin on kertonut tuntevansa kyseisen poliisin. Mutta, koska en muista, mistä sen olen lukenut, en voi lähdettä laittaa.
Taivahan tosi