Miksi Citymarket ja Prisma rakennetaan usein vierekkäin?
Mitä järkeä rakentaa kaksi isoa samantyypppistä tavarataloa vierekkäin? en Tajua
Kommentit (22)
Koska kilpailu asiakkaista, ääliö.
Maan tapa on se, että Suomea hallitsevat kauppaliikkeet Kesko ja S-ryhmä lahjovat kaavoittajia ja sopivat keskenään vierekkäisistä tonteista. "Sulle, mulle, mulle, sulle."
Resurssien tuhlaustahan tuo on.
Voisivat päättää yhteisestä logistiikasta, kun molemmissa on kuitenkin samat maidot, hk-blöt jne. Paljonkohan saisi polttoaineita, eli hiilidioksipäästöjä vähennettyä?
Två stora på samma plats drar kunderna av alla andra. Vad kommunbeslut beträffar, sitter ungefär varje kommuns fullmäktige i sin helhet i något S-organ.
Kuluttajilla olisi mahdollisuus rikkoa näiden törkimysten monopoli ostamalla tuotteet muualta.
Ettei vain tulisi paha mieli kummallekaan. Siksi rakennetaan vierekkäin Suomihan on demokratia, ei saa tulla paha mieli kellekään.
Mutta eikös olisi kannatavampaa molemmille, että olisivat mahdollisimman kaukana toisistaan. Toisaalta itse käyn hakemassa tarjoukset molemmista. On kätevää, kun ovat vierekkäin.
4,8 km täällä on niiden välimatka. Ei ole ihan vierekkäin ainakaan minun mielestäni.
Aikoinaan eräs tukkukauppias sanoi kilpailua pelkäävälle yrittäjälle: älä välitä, mitä enemmän paskaa sen enemmän kärpäsiä.
Suomessa ei ole kunnon ruokakauppoja. Just kysyin kupittaan cittarissa onko irtomyynnissä italialaista salamia. Ei ollut, puhumattakaan monesta muusta tuotteesta.
"Kilpailevien kauppiaiden" on helpompi pitää hinnat samoina.
Usein myös Lidl on vielä aivan K-Citymarketin ja Prisman lähellä.
K ja s ryhmä. Ei hyvä. Täysin samat tuotteet. Samat yököttävät sushi pöydät.
Jos herra X menee ensin Prismaan, ostaa osan ja se mitä ei löytynyt haetaan Citymarketista. Tai Tokmannilta. Ellei ole Minimani.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei ole kunnon ruokakauppoja. Just kysyin kupittaan cittarissa onko irtomyynnissä italialaista salamia. Ei ollut, puhumattakaan monesta muusta tuotteesta.
Menepä vastaavasti kysymään suomalaisia riisipiirakoita tai kalakukkoja italialaisesta kunnon kaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menepä vastaavasti kysymään suomalaisia riisipiirakoita tai kalakukkoja italialaisesta kunnon kaupasta.
Hei haloo...... olet varsinainen idio..... .
mullakin tossa vieressä pieni kuappakeskus. siinä tosiaan ihan vierekkäin k ja s ryhmän kaupat. jakavat jopa yhden seinän. monta kertaa miettinyt miksi kaksi ruokakaupppaa, jossa melkein samat ruoat vierekkäin.
Vierailija kirjoitti:
Mutta eikös olisi kannatavampaa molemmille, että olisivat mahdollisimman kaukana toisistaan. Toisaalta itse käyn hakemassa tarjoukset molemmista. On kätevää, kun ovat vierekkäin.
Precis, du köper det ena från den ena och det andra från den andra. Alla andra blir utan och dör bort. Behändigt säger du med kassen full av Pirkka och Eldorado som tar livet av livsmedelsindustrin och livsmedelsproducenterna. Kom ihåg plussa och bonus. Bähhähää.
Eiköhän se ole kaavasta, eli kaupungin päättäjistä kiinni. Molemmat haluavat paikkoihin missä ihmisiä liikkuu.