Paljonko teillä on autolainan lyhennys kuukaudessa?
Ja paljonko menee bensaan/lataukseen rahaa kuussa?
Itse ajelen muutaman tonnin aikoinaan maksaneella hökkyrällä ja bensaa ostan kuussa noin viidellä kympillä.
Kommentit (29)
306€ kuussa lainan lyhennykseen. Autokaupassa oli tarjous korottomasta ja kuluttomasta osamaksusta.
0 euroa lainaan. Polttoaineeseen menee hinnasta riippuen n. 100 euroa kuukaudessa.
Kaksi autoa, lyhennykset 460€.
Dieseliin menee yht. noin 600€/kk, pelkkää työmatka-ajoa.
Ihan siihen iloon että päästään töihin, menee meillä kahdelta ihmiseltä se puolitoista tonnia kuussa. Julkisia liikenneyhteyksiä ei ole, eikä sopivaa työpaikkaa lähempää.
M40
Minuakin kiinnostaa, sillä auton hankinta olisi ajankohtainen. Mutta ongelma on, että auton tarve olisi välttämätön vain puolen vuoden ajan. Katselin minileasing vaihtoehtoa, mutta tuntuivat kalliilta, vaikka sisältävätkin vakuutukset yms. kulut. Ehkä ostan jonkun mahdollisimman halvan auton.
Mika laina? kela maksa asuno ja anta pile raha taikasinasta ja fatimat saata sopeuts raha
6- vamon uksinhuoltaja isa
Lainanlyhennys noin 250€/kk. Bensiinistä en osaa varmaksi sanoa, kun mies aina tankkaa. :D Arvelen että näillä hinnoilla noin 160-200€/kk menee bensaan.
Eikö teillä ole vakuutuksia/veroja lainkaan vai miksei niitä huomioida?
Lyhennys 335€/kk
Bensa 160€/kk
Vakuutus 870€/vuosi
Julkisia kulkuvälineitä ei täällä ole.
230€/kk, kaasuauto, kaasuun menee noin 400€. Bensaan tai dieseliin olisi mennyt 800+ joten kaasu hyvä. Sähköautoakin harkitsin.
Ei oleillut velkaa 35 vuoteen, auton tankin täytän ainakin on tarpeen, satanen pari mennee kerralla, en ole koskaan katsonut.
Autoa en osta lainarahalla, ainoa mihin lainaa otan/olen ottanut, on asunto. Niinpä sitten ajellaan pienehköillä, 3-6 vuotta vanhoilla autoilla joihin on varaa ilman lainaa. Bensaan menee pari sataa kuussa, siitä ehkä puolet työmatkoihin (olis mahdollisuus myös julkisten käyttöön, mutta ajansäästö mulle tärkeämpää).
Onneksi veronpalautusta tulee työmatkavähennyksistä (minä ja puoliso, yksi auto) noin 5000€/vuosi niin sillä maksaa polttoaineet (kaasun).
0€.