Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi nykyään kaikki on äkkiä ihmisille ongelma? Pyöräilijät, tupakoijat, koirat.. mikä on tämä valituskulttuuri ja kyttääminen

Vierailija
20.11.2022 |

Mennään vielä itkemään Iltalehteen että saadaan se 5 min julkisuudessa

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin käytiin töissä ja oman elämän hallinta vei suurimman osan ajasta. Nyt Kela maksaa ja ihmiset loisii kotona ja kyttää naapureita ja ohikulkevia ja aikaa on istua netissä ja valittaa kaikesta. 

Vierailija
22/34 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahinta on että tuo pyörävihamielisyys yltää myös lapsiin :(

Miten joku voi raivostua kun 4v opettelee ajamaan pyörällä ja meno on vähän hidasta ja vaappuvaa?

Myös tupakoinnin suhteen on menty ihan älyttömyyksiin, vaikka kävelet klo 02.00 autiolla maantiellä niin taatusti kun sytytät tupakan joku ilmestyy valittamaan!

Tämä. Aikanaan, kun opetin lapselle liikenteessä kulkemista pyörän kanssa, saatiin useammat haukut. Usein vastasin kysymyksellä, että miten ko. henkilö kuvittelee lapsen oppivan ajamaan liikenteessä sujuvasti, turvallisesti ja muut huomioiden, jos ei saa harjoitella.

Eilen vanhempi rouva alkoi junassa valittamaan, kun kehtasin tulla koiran kanssa vaunuun, johon saa tulla koiran kanssa. Ei kuulemma jaksa katsoa mitään riehuvaa rakkia koko matkaa eikä keräillä karvoja vaatteistaan. Minulla on kääpiökokoinen koira, josta ei lähde karvaa ja joka nukkui sylissäni koko junamatkan kiinnittämättä mitään huomiota tähän valittajaan. Kerroin rouvalle ystävällisesti, että junan eteisen toisella puolella on paikkoja, joihin ei saa tulla koiran kanssa, jos hän haluaa siirtyä sinne. Hän oli kuitenkin vaunussa ensin, joten jäi mielenosoituksellisesti mököttämään paikalleen. Onneksi matkanvarralta tuli vielä kaksi koiraa kyytiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiskunta tarvitsee kunnollisen kulkutaudin, joka tappaa puolet, maailmansodan ja nälänhädän. Sen jälkeen menee pitkään, ettei keksitä "ongelmia" kuten ilmastonmuutos, cancelwokelgbtqintersektionaalisuus ja arkipäivän asioista kitinä.

Ja lopettakoot ilmaston suojelijat höntääntymisen kotiseudullaan,kahden as pidon, työpaikkasyöpöttelyn, muka yhteisten asioiden puolesta. Minimipalkka ja itse maksettavaksi kaikki. Paljo muuten maksoi ja likasi ilmoja tuo ilmastokokous, hä. Kuka kustansi, lennot, hotellit, kokoukset. Kuka hyötyi eniten. Kai osaavat selvittää.

Vierailija
24/34 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiria on nykyaikana ihan älyttömän paljon enemmän kuin viime vuosituhannella, joten on selvää, että niiden aiheuttama mielipahakin on lisääntynyt. Spandexeissa töihin suhaavia pyöräilijöitäkään ei tuolloin juuri näkynyt.

Vierailija
25/34 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin olen valittanut tupakoitsijoista kaikki ne vuodet, jotka olen kerrostalossa asunut eli 33 vuotta. Eli ei ole mitenkään äskettäistä.

Muiden ihmisten valitusten äskettäisyyksistä en osaa sanoa.

Vierailija
26/34 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joku voi raivostua kun 4v opettelee ajamaan pyörällä ja meno on vähän hidasta ja vaappuvaa?

Myös tupakoinnin suhteen on menty ihan älyttömyyksiin, vaikka kävelet klo 02.00 autiolla maantiellä niin taatusti kun sytytät tupakan joku ilmestyy valittamaan!

Siirry sähkötupakkaan, niitä on paljon markkinoilla.

Ei voi olla elämä noin vaikeaa. 🙄

Vierailija
27/34 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin olen valittanut tupakoitsijoista kaikki ne vuodet, jotka olen kerrostalossa asunut eli 33 vuotta. Eli ei ole mitenkään äskettäistä.

Muiden ihmisten valitusten äskettäisyyksistä en osaa sanoa.

Paljon on muuttunut noiden vuosien kuluessa ja nykyään on kerrostaloja, missä tupakointi on kielletty parvekkeellakin, miksi et muuta sellaiseen?

Vierailija
28/34 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä ap on itse äskettäin kärynny jostain perseilystä ja siksi kokee että nyt kaikki kyttäävät häntä soosoo-sormi ojossa? Useimmitenhan se menee juuri näin.

Vierailija
29/34 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu näistä anonyymeistä keskustelupalstoista, voi suoltaa kaiken ja vähän päälle jotta tulee huomatuksi.

Vierailija
30/34 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten jo todettu, aiemmin käytiin töissä ja elettiin omaa elämää. Nykyään ihmisillä on yksinkertaisesti liikaa aikaa.

Vierailija
31/34 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palsta on aina samanlainen.

Yksi puhuu aidasta ja toiset aidan seipäistä.

Huvittavaa typeryyttä!

Vierailija
32/34 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioihin halutaan parannusta. Sitä ei saa, ellei kerro ongelmaa. Siis ilman kyttäämistä. On pahojakin ongelmia, joihin haluttaisi positiivinen ratkaisu. Osa ihmisistä ei noudata alkeellisiakaan sääntöjä, juovat ja sen jälkeen juova sotkee katuja, katu haisee lähiasukkaille jopa sisälle saakka, miksei siitä saisi sanoa. Kaikki eivät halua valittaa, yrittävät ilmaista asian.

Vierailija
33/34 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Woke, woke,woke-räksytystä joka paikassa. Karavaani kulkee, ja woket haukkuu.

Vierailija
34/34 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Aikanaan, kun opetin lapselle liikenteessä kulkemista pyörän kanssa, saatiin useammat haukut. Usein vastasin kysymyksellä, että miten ko. henkilö kuvittelee lapsen oppivan ajamaan liikenteessä sujuvasti, turvallisesti ja muut huomioiden, jos ei saa harjoitella.

Eilen vanhempi rouva alkoi junassa valittamaan, kun kehtasin tulla koiran kanssa vaunuun, johon saa tulla koiran kanssa. Ei kuulemma jaksa katsoa mitään riehuvaa rakkia koko matkaa eikä keräillä karvoja vaatteistaan. Minulla on kääpiökokoinen koira, josta ei lähde karvaa ja joka nukkui sylissäni koko junamatkan kiinnittämättä mitään huomiota tähän valittajaan. Kerroin rouvalle ystävällisesti, että junan eteisen toisella puolella on paikkoja, joihin ei saa tulla koiran kanssa, jos hän haluaa siirtyä sinne. Hän oli kuitenkin vaunussa ensin, joten jäi mielenosoituksellisesti mököttämään paikalleen. Onneksi matkanvarralta tuli vielä kaksi koiraa kyytiin.

Hah. Kerran vuodessa on Helsingin Messukeskuksessa suuri koiranäyttely, joka vetää koiraporukkaa koirineen ympäri maan. Sen parin päivän aikana kaikkien junien lemmikkivaunut on täynnä koiraihmisiä koirineen ja näyttelykamoineen. Jokunen vuosi sitten joku pahaa-aavistamaton koirainhoaja oli onnistunut varaamaan paikan junavaunuun, joka oli tetristä pelaten täyteen ahdettu koiranäyttelyväkeä...koiria myös joka rivillä. Voi sitä ahdistuneen marinan määrää, kun tämä periaatteen ihminen ei kerta kaikkiaan suostunut luopumaan paikastaan lemmikkivaunussa ja siirtymään seuraavaan koirattomaan vaunuun, vaikka konnari ystävällisesti tarjosi kantoapuakin. Siinä se marisi Pasilasta Kokkolaan asti.