Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihdutus 45+ ikäisenä

Vierailija
20.11.2022 |

Neuvoja, miten saisi noin 5-8kg pois. Ikää siis 45+ ja kilpirauhasen vajaatoiminta sekä matalat ferrit. Rautaa syön ja tyroksiinia.
Nykyiset ruokailut : aamupala kahvi iso muki jossa 2teelusikkaa sokeria ja maito sekä kokojyvä paahtoleipää 2 juusto siivua ja rasva. Lounas usein sama kuin aamiainen. Päivällinen normikokoinen annos missä kalaa tai lihaa ja perunaa max2 kpl ja salaattia tai kasviksia paljon.
Illalla saatan syödä suklaapatukan ennen kello 18 jälkiruokia ei tule syötyä.
Kaloreita ei laskurin mukaan tule paljoa ( 1500-1700), ja kulutus liikunnat mukaan ottaen noin 2000 kaloria vrk.
Sokeri varmaankin pois, mutta mitä muuta?
Pätkäpaastoa kokeilin eikä sillä ollut vaikutusta kun muutenkin pitkä väli kun en iltapalaa syö, niin 12-16h ollut jo vuosia iltapalan ja aamupalan väli. Ja paino nyt indeksien mukaan 24 eli ylärajalla ja olokin turvonnut että se 5-8kg olisi hyvä saada alas

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko pituus/paino? Paljonko tarkalleen liikuntaa viikossa?

Oot normaalipainoinen, joten laihdutus vaatii pitkäjänteisyyttä

Vierailija
2/10 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt valtavasti hiilaria eli aloita siitä että sokeri, maito ja paahtoleipä sekä suklaapatukat pois. 12 tunnin tauko syömisestä ei ole riittävästi eli pyri myös siihen 16 tunnin paastoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä syöt aika vähän, määrällisesti. Minä syön paljon enemmän. Itse jos haluan laihduttaa jätän kaiken makean pois ja myös voin/margariinin leivän päälle, en osta sitä kotiin ollenkaan.

Vierailija
4/10 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli et syö mitään? Aamulla leipää, päivällisellä ruokaa, siinä kaikki? Onkotuo nyt fiksu tahti, niinkö sinulle on suositeltu?

Vierailija
5/10 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä syöt aika vähän, määrällisesti. Minä syön paljon enemmän. Itse jos haluan laihduttaa jätän kaiken makean pois ja myös voin/margariinin leivän päälle, en osta sitä kotiin ollenkaan.

No joku kevytlevite leivän päällä ei ole varmasti se laihdutuksen avain.

Mielummin tasainen ruokarytmi, järkevät annokset ja fiksu ruoka.

Vierailija
6/10 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No enpä tiedä. Kesällä lihoin yli kolme kiloa ja muu ei ruokavaliossa muuttunut, kun toi että margariiniä oli leivän päälle tarjolla.

Vierailija
7/10 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No enpä tiedä. Kesällä lihoin yli kolme kiloa ja muu ei ruokavaliossa muuttunut, kun toi että margariiniä oli leivän päälle tarjolla.

Margariini onkin sopimatonta ihmisen elimistölle.

Vierailija
8/10 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on hyvä ikä

Vierailija
9/10 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeri pois, proteiinia tilalle, esim. rahkaa. Ja siis liikuntaa paljon, kestävyysliikuntaa. Juoksua, uintia, kävelyä, hiihtoa. Lisää kulutusta.

Vierailija
10/10 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenikäiset laihduttaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme