Oletko sinä paha ihminen?
Kommentit (35)
No en. Joskus se on varmaan just se ongelma.
Miksi te pahikset haluatte olla pahoja?
Olen koska ilmoittelen ketjuja asiattomaksi ja saan sadistista mielihyvää jokaisesta aikaansaamastani "Hakemaasi sivua ei voida näyttää"-tekstistä.
Vierailija kirjoitti:
Olen koska ilmoittelen ketjuja asiattomaksi ja saan sadistista mielihyvää jokaisesta aikaansaamastani "Hakemaasi sivua ei voida näyttää"-tekstistä.
Huijari
Olen, ja niin ovat kaikki muutkin. Ihmisyys ylipäätään on hyvin egoistista ja varjoista - pahaa.
Jos ei tarkoita toiselle pahaa, mutta toinen loukkaantuu jostain silti, niin onko silloin hyvä vai paha?
En ole läpeeni paha, mutta varmaan normaalin verran paha kumminkin.
Vierailija kirjoitti:
Olen, ja niin ovat kaikki muutkin. Ihmisyys ylipäätään on hyvin egoistista ja varjoista - pahaa.
Ihminen on kuitenkin laumaeläin ja tarvitsee myös muita, joten ei se täysin egoistinen voi olla.
Ap. Keskity omaan pahuuteesi. Se on laajaa. Turhaa yrität suhteellistaa ja delegoida omaa pahuuttasi samalle viivalle muiden kanssa. Olet aiheuttanut pahaa ja kiemurtelet aina vaan. Keskity estämään pahuuttasi.
Olen fasisti, sadisti ja rasisti. Siitä minä nautin. Sääli on sairautta.
Vierailija kirjoitti:
Ap. Keskity omaan pahuuteesi. Se on laajaa. Turhaa yrität suhteellistaa ja delegoida omaa pahuuttasi samalle viivalle muiden kanssa. Olet aiheuttanut pahaa ja kiemurtelet aina vaan. Keskity estämään pahuuttasi.
Mihin tämä väitteesi perustuu?
ap
Vierailija kirjoitti:
Olen fasisti, sadisti ja rasisti. Siitä minä nautin. Sääli on sairautta.
Miksi sääli on sairautta?
Olen luonteeltani ystävällinen ja auttavainen, mikä ei tarkoita samaa kuin kiltti. Pidän itseäni järki-ihmisenä enemmän kuin tunneihmisenä, mikä tarkoittaa, että osaan asettua tilanteiden yläpuolelle ja ulkopuolelle. En ota muiden huonoa käytöstä itseeni, vaan se valuu minusta kuin vesi hanhen selästä.
Ja vaikka en ole tunneihminen niin kivoja ihmisiä autan mieluummin kuin ilkeitä.
Äärimmäisen harvoin toivon kenellekään pahaa, mutta pari ihmistä on onnistunut herättämään minussa väkivaltaisia ajatuksia.
Vierailija kirjoitti:
Olen luonteeltani ystävällinen ja auttavainen, mikä ei tarkoita samaa kuin kiltti. Pidän itseäni järki-ihmisenä enemmän kuin tunneihmisenä, mikä tarkoittaa, että osaan asettua tilanteiden yläpuolelle ja ulkopuolelle. En ota muiden huonoa käytöstä itseeni, vaan se valuu minusta kuin vesi hanhen selästä.
Ja vaikka en ole tunneihminen niin kivoja ihmisiä autan mieluummin kuin ilkeitä.Äärimmäisen harvoin toivon kenellekään pahaa, mutta pari ihmistä on onnistunut herättämään minussa väkivaltaisia ajatuksia.
Kiltti taitaa nykypäivänä tarkoittaa pelkästään sellaista ihmistä, joka ei osaa pitää omia puoliaan tai pitää itsestään huolta siinä missä muista ihmisistä. Tuntee alemmuudentuntoa ja arvottaa itsensä maan matoseksi.
Kysymys vielä sinulle: Onko mielestäsi enemmän luonne kysymys tuo, että pystyy asettamaan itsensä tilanteiden yläpuolelle vai näetkö sen enemmän hallittavana ominaisuutena, joka vaatii joko pitkää harjoittelua tai sitten mielen lujuutta?
up