Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvä ystävä nimittelee miestään "ukoksi"

Vierailija
19.11.2022 |

Tuntuu tosi pahalta, sillä kyseessä on mukava ja sympaattinen mies :( Jos toista rakastaa, niin luulisi, ettei häntä haluaisi ukoksi kutsua.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, en myöskään tykkää ukottelusta ja akattelusta ja muijitteluista ja eukottelusta ja mitä näitä onkaan. Myös tyhmiä erilaiset Isännät. kyllä Isäntä - Yes Master.

Vierailija
2/44 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En miellä ukottelua tai akattelua nimittelyksi tai haukkumiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin ja moni muu,ei siinä ole mitään ihmeellistä.

Vierailija
4/44 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa ukko on antanut luvan. Muuten on loukkaava

Vierailija
5/44 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukkohan on ihan sympaattinen nimitys.

Vielä parempi on ukkokulta.

Vierailija
6/44 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko kuulostaa mun korvaani paljon mukavammalta, kuin omassa tuttavapiirissä  jonkin verran viljelty ukkokulta  . ja kullittelussa nyt ei sinällään mitään pahaa tietenkään ole, mutta ukkokulta kuulostaa silti vain jotenkin keinotekoiselta ( somessa käytettynä , jokainen kotona viljelköön mitä vaan)

Vierailija
7/44 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko sanasta tulee mieleen persoonaton nimetön, vanha mökin ukko, parralla. Miehellä on oikea nimi vaikka Harri.

Vierailija
8/44 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauska, että meillä oli peräkkäin näin erilaiset näkemykset. Mutta mielipiteitähän maailmaan ( ja somemaailmaan varsinkin ) mahtuu :)

Vierailija
9/44 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exäni kutsui jostain kumman syystä minua vaimoksi. Joillain on joku tarve olla käyttämättä puolisonsa nimeä.

Vierailija
10/44 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etunimenä ok, mutta onko lupa ukotteluun tai akotteluun. Kukko?

Vierailija
11/44 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ukko ehkä tykkää siitä, että häntä sanotaan ukoksi. Joillakin murrealueilla ukko tarkoittaa aviomiestä, ja akka aviovaimoa. Toisaalta taas, jossain päin Suomea ukko tarkoittaa vanhaa miestä, ja akka vanhaa naista.

Vierailija
12/44 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kutsun mun miestä ukoksi. Ei ole koskaan pitänyt nimitystä pahana. Meillä on hyvä rakastava liitto.

Mies kutsuu minua rouvaksi tai joskus äiskäksi...

Vierailija
13/44 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En miellä ukottelua tai akattelua nimittelyksi tai haukkumiseksi.

Tytöttelyn kuitenkin koet? Pojittelua et varmaankaan.

Vierailija
14/44 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Tampereella kaikki naiset on muijia. Eli murrejuttuja eikä niistä tarvitse vetää hernettä nenään.

Vierailija
15/44 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Exäni kutsui jostain kumman syystä minua vaimoksi. Joillain on joku tarve olla käyttämättä puolisonsa nimeä.

Ainakin työelämässä tuo tuntuu yleistyneen, miehet eivät puhu puolisostaan nimellä vaan vaimo tai tyttöystävä. En tiedä onko siinä taustalla tarve ilmoittaa elävänsä heterosuhteessa. Mutta käteväähän se on kutsua puolisoa vaikka kullaksi. Ja sivusuhdetta myös kullaksi. Ei erehdy vahingossa kutsumaan kumpaakaan väärällä etunimellä.

Vierailija
16/44 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin työelämässä tuo tuntuu yleistyneen, miehet eivät puhu puolisostaan nimellä vaan vaimo tai tyttöystävä. En tiedä onko siinä taustalla tarve ilmoittaa elävänsä heterosuhteessa. Mutta käteväähän se on kutsua puolisoa vaikka kullaksi. Ja sivusuhdetta myös kullaksi. Ei erehdy vahingossa kutsumaan kumpaakaan väärällä etunimellä.

Miehet siis lähtökohtaisesti harrastavat sivusuhteita?

#miesvihanäkyväksi

Vierailija
17/44 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle ukoksi tai äijäksi sanominen käy ok, en mä näe siinä mitään pahaa. Vanha ukkohan mä oon.

Vierailija
18/44 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kullittelen päivittäin

Vierailija
19/44 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko ylijumala ;)

Vierailija
20/44 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaisivatko maantieteelliset murrealueet myös asiaan? Aloin miettiä. Itse olen Etelä-Suomesta ja täällä päin akattelu on loukkaavaa ja negatiivissävytteistä, naisvihaan viittaavaa kielenkäyttöä. Ukottelulla ei samaa merkityspohjaa, mutta on sekin vähän mietittävää, että missä tilanteessa ja tunnelmassa sanotaan. 

En seurustelisi miehen kanssa, jolle naiset ovat akkoja, eukkoja, ämmiä jne. 

Jos toisesta tykkää, silloin lempinimet ovat sellaisia, mistä toinenkin tietenkin tykkää eikä tarkoituksellista kiusaamista. Esim. jos nainen ei tykkää että mies kutsuu häntä "mammaksi", on toiminta red flag ajattelemattomuutta ja epäkunnioitusta. Jotkut voivat luulla että se on pientä..., merkkejä on silloin muitakin ilmoilla ja taustalla on isompi ongelma, tunnevammaisuuden merkeissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan