Ruoka on nykyään koko elämäni. Voisin vain syödä ja syödä.
Mitään muuta en halua. Se on paras asia elämässäni.
Olen lihonut ja pelkään, etten pysty lopettamaan.
Kommentit (33)
Syötkö vielä tänään jotain? Onko hampaat jo huonossa kunnossa? Kuorsaatko?
Vierailija kirjoitti:
Mitä muuta teet päivän aikana, kuin syöt?
Syötkö kaiken muun ohessa, vai onko syöminen kokonaisvaltaista?
Onko ongelmana tylsyys, ahdistus tai nälkä, vai jotain ihan muuta? Osaatko kertoa, miksi syöt liikaa? Onko se tosiaan ainoa nautintosi?
Kiljuva nälkä joka laukaisee tarpeen syödä. Joka kerta kun syön niin minusta tuntuu, että haluan lisää.
Sitten olenkin täynnä.
Toisena sitten välinpitämättömyys. Voin syödä viikon terveellisesti ja liikkua paljon. Ei mitään ongelmia. Painokin putoaa (nesteet).
Toisena viikkona makaan sängyn pohjalla uupuneena ja enkä kertakaikkiaan pysty mihinkään. En ymmärrä tuota. Olen vain melankolisesti omassa maailmassani eikä mitkään tsemppaukset tai motivaatio kirjat tms saa minua nousemaan. Tämä ei kertakaikkiaan ole kivaa. Tämä on jotain sellaista mitä pelkään, että kuinka pitkälle tämä vielä menee.
Ap
Just joo, meni vituiksi tämäkin keskustelu. Tyyppi trollaa, joten haista paska ihan oikeasti.
Viesti 21 on trolli.
Ei jumalauta tekis mieli potkaista noita kusipäitä kunnolla päähän.
Oikea Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä muuta teet päivän aikana, kuin syöt?
Syötkö kaiken muun ohessa, vai onko syöminen kokonaisvaltaista?
Onko ongelmana tylsyys, ahdistus tai nälkä, vai jotain ihan muuta? Osaatko kertoa, miksi syöt liikaa? Onko se tosiaan ainoa nautintosi?
Kiljuva nälkä joka laukaisee tarpeen syödä. Joka kerta kun syön niin minusta tuntuu, että haluan lisää.
Sitten olenkin täynnä.
Toisena sitten välinpitämättömyys. Voin syödä viikon terveellisesti ja liikkua paljon. Ei mitään ongelmia. Painokin putoaa (nesteet).
Toisena viikkona makaan sängyn pohjalla uupuneena ja enkä kertakaikkiaan pysty mihinkään. En ymmärrä tuota. Olen vain melankolisesti omassa maailmassani eikä mitkään tsemppaukset tai motivaatio kirjat tms saa minua nousemaan. Tämä ei kertakaikkiaan ole kivaa. Tämä on jotain sellaista mitä pelkään, että kuinka pitkälle tämä vielä menee.
Ap
Työnantajani on ehdottanut minulle terapiaa, kun olen niin poissaoleva töissäkin. En kyllä tiedä auttaisiko se tähän.
Ap
Kannattaa tässä vaiheessa panostaa todella paljon siihen, ettet päästä itseäsi lihomaan. Jos koet ettet hallitse syömistäsi, niin hae vaikka ihan lääkäriltä apua. Siinä vaiheessa jos jo on lihava, normaalipainoon laihduttaminen on monelle vaikeaa.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Ap:lla on mielenterveyshäiriöitä. Hyvä uutinen: niistä on mahdollista parantua!
Itselläni joskus ollut hirveän vähän rahaa mutta ruokaa teki mieli kovasti.
Keksin silloin tehdä tosi mautonta ja pahaa ruokaa, kyllä se vähän auttoi ruuanhimoon.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni joskus ollut hirveän vähän rahaa mutta ruokaa teki mieli kovasti.
Keksin silloin tehdä tosi mautonta ja pahaa ruokaa, kyllä se vähän auttoi ruuanhimoon.
Sitten tulee helposti tilattua jotain kotiinkuljetukselta, esim. Mäkistä.
Ap
Lopetan kommentoinnin itse koska joku haluaa sepittää vielä lisämausteita omaan kirjoitukseeni.
Kiitos kuitenkin vastanneet.
Oikea Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apua, jos on totta. Katso telkkarista ohjelmia, joissa samaa sanovia 300- kiloisia ja mieti,haluatko samaa.
No en tietenkään halua. Tuskin hekään halusivat. Harva haluaa lihota ylipainoiseksi.
Asia vain on niin, että on usein nälkä ja mielihalut kyltyy äärimmäisyyksiin. Ruoka on paras asia elämässä.
Syön noin kolme kertaa päivässä. Mitä milloinkin. Joskus myös makeaa päälle. Tiedän ettei ole terveellistä syömistä mutta "pakko" saada ahmia ja syödä.
Ap
Ongelmasi, kuten varmasti itsekin jo tajuat, on korviesi välissä ja tunnepuolella. Toisilla sama ongelma ilmenee esim. alkoholismina tai huumeiden käyttönä tai minä tahansa ääri-ilmiönä. Mitäpä jos kipinkapin varaisit ajan kallonkutistajalle ja lähtisit etsimään vertaistukea netistä sekä tekisit edes minimaalisesti itsetutkistelua ja ottaisit selvää, mitä tarkoittavat sanat "itsekuri" sekä "hyvinvointi"? Kenenkään ei ole pakko syödä/juoda/narkata itseään hengiltä, ellei todella halua- edes lapsuuden traumakokemukset ja kokemus rakkaudettomuudesta tai hylkäämisestä eivät siihen oikeuta. Jos tahdot hyvyyttä ja tietoisuutta lisää tähän maailmaan, kasvata sitä aloittamalla itsestäsi ja jaa oppimastasi sen jälkeen muille.
Oliko toi nyt totta että koira ei pääse päivittäin lenkille?
Vierailija kirjoitti:
Oliko toi nyt totta että koira ei pääse päivittäin lenkille?
Ei minulla ole koiraa, ei mitään lemmikkiä.
Eikä myöskään työnantajaa joka kehottaa terapiaan.
Oli tuossa joku muukin viesti ihan valetta. En voi käsittää mitä hauskaa joku saa tuosta.
Oikea Ap.
Ap on selkärangaton luuseri.