Tunnetko ketään " uskovaista" miestä, joka olisi pettänyt vaimoaan?
Usein uskovaiset vaimot ajattelevat olevansa turvassa pettämiseltä. Onko " uskovainen" mies takuuvarma uskollinen aviomies? Onko kokemuksia?
Kommentit (21)
ovat sanoneet olevansa uskovaisia ja käyvät seurakunnassa, mutta ovat pettäneet. Suomalaisia en tunne.
t:uskovainen
se Turun piispakin vai mikä olikaan... ja vielä papin kanssa, joka oli itsekin naimisissa. Nyt ovat kylläkin keskenään naimisissa nämä petturit
He eivät siis voi ajatella, ettei kukaan saa tietää. Jumala tietää.
Tästä huolimatta voi tietenkin tapahtua pettämistä, jos päästää elämänsä menemään riittävän solmuun.
t. yksi uskis
En tosin tiedä, miten tarina päättyi. Ettei se pappeus ja perhearvojen puolesta puhuminenkaan nähtävästi sitä estä.
mitenköhän heidän suhteelle on käynyt?
Ja uskoisin että pettää tulevaisuudessakin. Ihana ystävä, ei niin ihana aviomies.
Tosi ikävä juttu, kaveri ja äitinsä olivat tosi mukavia, mutta selvästi huomasi, että olivat ihan tämän isän tossun alla. Ja isä oli vielä olevinaan tosi hurskas.
Niin ja olihan se Ilkka Kantolankin tapaus...
eräs 14 lapsen lestadiolaisisä löysi uuden, jätti perheensä.
Tiedän kuitenkin kaksi uskovaista naista, jotka ovat pettäneet aviomiestään. Toinen muuttikin yhteen sen uuden kanssa, toisella taas mies otti vaimon takaisin, vaikka välillä asuivatkin erossa.
Lavasti että vaimo muka sai sähköiskun silittäessään vaatteita. Mutta muistaakseni tunnusti sitten vuosien päästä itse kun oli aviossa sen toisen naisen kanssa.
Papit nyt ei uskokkaan muuhun kuin ittesä, ei kaikki mutta tämä Pettäjä-Piispa nyt ja Heikkilän suttura ovat naurettavia pellejä pelkästään!
uskollinen ja rakastava aviomies ja hyvä isä ja ihminen on, vaikka on kin pappi.
Miksi niiltä ei oteta papin virkaa pois???
Huoritekijä> siis se joka harrastaa seksiä avioliiton ulkopuolella.
Asiaa ei tietysti helpota se, että kirkkovaltuustoissa ja kirkkohallituksissa istuu vuodesta toiseen samat mammat ja papat, joilla kukaan ei ole todistanut olevan yhtäkään järkevää ajatusta. Niin kauan kuin äänestysprosentti kirkollisvaaleissa on mitä on ja ehdolle ei asetu fiksumpaa väkeä, ei ole odotettavissa suuria muutoksia.
Tohon edellisen kommentaattorin huorintekemisläppään liittyen juuri - niin kauan kun täällä ihmiset luulee voivansa jakaa tuomioita Jumalan nimissä, kirkon toiminta pysyy kaukana tavallisen ihmisen arjesta.
18
Pitäisi olla minun mielestäni, mutta
näin ei ole.
olisi itse oltava esimerkkinä ja heiltä odotetaan ja vaaditaan parempaa käytöstä kuin muilta...
Tätä mietin silloin kun piispan pettäminen oli uutisotsikoissa..
Eikös Jeesuskin sanonut:" Voi sitä jonka kautta kiusaukset tulevat...
Mies erosi papin tehtävistä ja vaimostaan
oli lähellä pettää tyttöystäväänsä... mun kanssa. Yhteys ja kipinä oli käsittämätön, mutta onneksi jäi tekemättä ja hyvä omatunto molemmille =) vieläkin, kun häntä mietin, niin nousee puna poskille, ja me ei sentään edes kosketettu toisiamme. ai niin, mä en ole vähääkään uskovainen.
Kertoo siitä että mekin ollaan ihan yhtä lailla heikkoja ihmisiä kuten muutkin.
Periaatteessa uskovainen mies on luotettava, koska hän vastaa teoistaan myös Jumalalle. Eli hän ei voi piilotella tekojaan, koska uskoo, että Jumala näkee. Ei-uskovainen voi helpommin painaa asian villasella.
Mutta mies se on uskovainenkin mies. Jotkut ovat helpommin vietävissä kuin toiset.