Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monta kertaa on normaalia, että yön aikana pitää vaihtaa tampooni?

Vierailija
19.11.2022 |

Viime yönä heräsin neljästi siihen, että veret tuli jo lakanoille asti ja super-tampooni piti vaihtaa. Ei ole ennen ihan näin runsaita ollut, vaikka aina vuotanut paljon. Onko normaalia?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli myös side siis, mutta makuulla vuotaa ohi. Pelkkä side olisi aika katastrofi siis, ei kannatta siis minun kohdalla ehdottaa! :DD

Ap

Mikä tamponi oli (merkki ja malli)?

Tampax super

Ap

Vaihda ob-merkin super tai super plus. Mulla menee ekoina öinä kaksi on super/super plussaa ja libressen Maxi yöside lisäksi. Toi ob vetoisuus on noin 18 tai 20 ml, en muista kumpi. Jos se täyttyy jatkuvasti hetkessä, niin kannattaa mennä lääkäriin. Rautakuuri varmaan alkaa olla paikallaan. Itsellä tällä vuosilla on tarve toistuviin kuureihin. Mulla oli joskus käytössä 24 ml kuukuppi ja se täyttyi parina ekana vuotopäivänä jopa tunnin välein. Lopetin käytön kun oli niin teurastus meininkiä jossain työpaikan vessassa säätää ylivuotavan kupin kans. Nykyään ei niin pahaa vuotoa ole ollut.

Vierailija
22/32 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli myös side siis, mutta makuulla vuotaa ohi. Pelkkä side olisi aika katastrofi siis, ei kannatta siis minun kohdalla ehdottaa! :DD

Ap

Isken illalla sinne ison tenavaipan. Hyvin nukuttaa..... 🙈

Lasten olut tenava-IPA😄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tampax super

Ap

Tampax ei toimi runsaiden kuukautisten kanssa. Se laajenee jotenkin hassusti niin, että ohivuotoja tulee todella helposti. Minä jouduin vaihtamaan tamponin parina ensimmäisenä päivänä alle tunnin välein, kun käytin Tampaxia. Kokeile OB:n Super Plussaa. OB toimii selvästi paremmin, jos on runsaat kuukautiset.

Vierailija
24/32 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tampax super

Ap

Vaihda ob-merkin super tai super plus. Mulla menee ekoina öinä kaksi on super/super plussaa ja libressen Maxi yöside lisäksi. Toi ob vetoisuus on noin 18 tai 20 ml, en muista kumpi. Jos se täyttyy jatkuvasti hetkessä, niin kannattaa mennä lääkäriin. Rautakuuri varmaan alkaa olla paikallaan. Itsellä tällä vuosilla on tarve toistuviin kuureihin. Mulla oli joskus käytössä 24 ml kuukuppi ja se täyttyi parina ekana vuotopäivänä jopa tunnin välein. Lopetin käytön kun oli niin teurastus meininkiä jossain työpaikan vessassa säätää ylivuotavan kupin kans. Nykyään ei niin pahaa vuotoa ole ollut.

Kiitos tästä vinkistä, pitääpä käydä kaupoilla! :)

Ap

Vierailija
25/32 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voipi olla, että tämä tampoonimerkki on vastaus. En ikinä käytä Tampaxia vaan OB-merkkisiä, nyt oli joku miehen vahingossa joskus ostama Tampax-paketti kaapissa, jota käytin kun ei ollut muuta, eli ehkä tässä lienee sittenkin vastaus! :D

Ap

Vierailija
26/32 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä yösiteiden suosittelijoilla ei ole selvästikään mitään kokemusta runsaista kuukautisista. Yöunet kärsivät pahasti, jos joutuu heräämään ja nousemaan kahden tunnin välein siteen vaihtoon.

Vierailija
27/32 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamppoonia ei pitäisi pitää yli 2 tuntia hygienia syistä.

Vierailija
28/32 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näillä yösiteiden suosittelijoilla ei ole selvästikään mitään kokemusta runsaista kuukautisista. Yöunet kärsivät pahasti, jos joutuu heräämään ja nousemaan kahden tunnin välein siteen vaihtoon.

Juu minuakin naurattaa nämä yösiteiden suosittelijat. Mulla siis toki on sen tamponin lisäksi yöside.

Vierailija
29/32 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ob paketissa lukee että 4-8 tuntia voi pitää samaa tamponia. Varmaan nykyaikaiset on sellaisia että voi pitää kauemmin.

Vierailija
30/32 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu minuakin naurattaa nämä yösiteiden suosittelijat. Mulla siis toki on sen tamponin lisäksi yöside.

Uisin veressäni miehen kanssa pelkällä siteellä!! :DD

Ap

Vierailija
31/32 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No johan pomppas.

Jos siis käytät tamponia kuukautisten aikaan, et voi työskennellä esim. kaupan kassalla tai R-kioskissa, hoitotyökin taitaisi olla pois laskuista.

Vierailija
32/32 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän sitä joutuu pomppimaan ylös sitä tamponiakin vaihtamaan, jos kerran sekin tulvii läpi parissa, kolmessa tunnissa. Olin siis yksi niistä, jotka suositteli hakemaan apua liian runsaisiin kuukautisiin.

Tämä taitaa olla yleisempi ongelma kuin luulinkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän