Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

On vaikea ymmärtää exää

Vierailija
19.11.2022 |

Meillä on yhteishuolto lapsista, ollut monta vuotta, lapset ovat meillä yhtä paljon. Hänellä on kuitenkin alkoholiongelmaa, hän on itse myöntänyt juovansa joka päivä alkoholia. Lastensuojelu ei nähnyt tässä mitään huolestuttavaa.
Hänelle on siitä vuosia puhuttu, mutta hän kieltää mitään ongelmaa olevan.
Sitten on tapahtunut asioita, joitten takia on ollut jo meidän velvollisuus tehdä lasua. (Huolenaiheita ollut monia, mutta lyömisten takia tehtiin lasua)
Exä kuitenkin on valehtelemalla päässyt kuin koira veräjästä näistä asioista, mitä heidän luona on tapahtunut. Hän on vain väittänyt lasten valehtelevan kaikesta, vaikka tiedämne, että he puhuvat totta.

Olen vuosia kuunnellut kaikenlaista uhkailua exältä, lasten viemisellä ym. Jo heti eron jälkeen, alkoi piinaaminen viestein.

Nyt meillä on uuden asunnon etsintää, etsimme ihan tästä kaupungista asuntoa, enkä ole millään tavoin antanut edes ymmärtää, että olisimme muuttamassa mihinkään muualle. Niin taas tulee exältä ihan älyttömiä viestejä, uhkailua, että hän ottaisi lapset kokonaan itselleen ym. Nämä viestit on myös välillä niin outoja, viimeisinkin viesti, minkä hän laittoi, en oikein ymmärrä, oliko sekin tarkoitettu uhkaukseksi, että näitten lasun -ja eläinsuojeluilmoituksen jälkeen hän suunnittelisi jotakin kostoksi. Hän kirjoittaa niin oudosti.

Hän oli lyönyt ja turkista kiinnipitäen heittänyt lasten nähden heidän hoitokoiraa, ja päätin harkinnan jälkeen tehdä siitäkin ilmoituksen, vaikka se ei lopulta auttanutkaan mitään.

Mutta ihmettelen hänen ajatuksenjuoksuaan. Onko alkoholi oikeasti tuhonnut niin paljon hänen aivosolujaan, ettei hän kykene näkemään ja ymmärtämään omia tekojaan.
Ei kykene asettumaan lasten asemaan, ja miettimään, miten lapset kokevat hänen toimintansa. Hän ihan surutta mm. haukkuu minua lapsille. Nuorempi kerran sanoi hälle vastaan ja isänsä suuttui laoselke siitä. Että lapsi ei halunnut kuulla minua haukuttavan.
Ja sitten jatkaa loputtomiin tuota outoa viestittelyään. En nykyään enää edes reagoi hänen uhkailuihinsa, ainoastaan säilytän viestit. Vastaan vain asiallisesti asiallisiin kysymyksiin.

Pelkääkö hän vain näin paljon, että menettää lapset, vai luuleeko hän, että pystyy pitämään minut pelossa ja kontrollissaan edelleenkin.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli sen verran tiivis tarina, että lukematta jäi.

Vierailija
2/2 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli sen verran tiivis tarina, että lukematta jäi.

Kiitos kun nostit kuitenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla