VL:lle kysymys taas
kun Meidän perhe lehti
tuli tänään ja jotain jo ehdin lukaisemaan siitä.
Oli juttua lestadiol. perheestä taas vaihteeks,juttu oli ihan ok ja muutenki tyytyväisen/onnellisen näköinen perhe.
Yks juttu jäi vaan mietityttämään...perheen äiti kertoi rentoutuvansa mm. lukemalla HARRY P...hmmm
TV:tä ja elokuviahan EIVÄT hyväksy,mutta monet ihan maalliset kirjat ovat sallittua. Tiedän että dekkareita ym. lukevat.
Itse vapaan suunnan uskovana en pidä H.Potterista (se sisältää asioita joita en suo lapsellenikaan) ja en katso kovin väkivaltasia yms. leffoja tv:stä,enkä koe jännitys kirjojakaan omakseni. Harvoin jos jotain luen,niin kyllä etupäässä hengell. kirjallisuutta. No,en silti paheeton oo minäkään...
Silti sen verran vähän tulee TV:tä mun katsottua,että vois tuon laittaa pois,mutta mies voi pistää vastaan. Nettailuun taas menee aikaa,joskus liikaakin?!
Kommentit (22)
eipä tainnu tää olla se palsta jota etin...uskonnonvapaus Suomessa, mutta aikuiset parjaavat. Tää outoa on tätä ymmärrä en...onkohan Nalle Puhkin jonkun mielestä tietyille ihmisille kiellettyä...pidetäänpä huoli siitä et omat asiat on kunnossa eikä lähdetä toisten asioista puhumaan, kun ei edes tiedetä. Kiitos ja kumarrus. Tämä palsta saa jäädä.
Minä olen yksi niitä kummajaisia, jotka ovat kasvaneet ilman telkkaria, vaikka perhe ei ollutkaan erityisen uskonnollinen eikä telkkarin hankkimattomuus johtunut mistään muustakaan periaatteesta. Sitä ei vain ollut, eikä kukaan sitä kaivannut.
Minusta kasvoi surkea telkkarinkatsoja -- uutisetkin kuuntelen mieluummin radiosta, pitkiä leffoja en jaksa vaeltamatta välillä muualla, sarjoja en juuri kestä (muutamaa poikkeusta lukuun ottamat: iki-ihanat Poirot & Jeeves! Britit osavat tehdä epookkia tosi taitavasti. Niitä suosittelen lämpimästi kaikille, kivaa ja perin harmitonta mutta hyvin tehtyä viihdettä.)
Tytöstä on tulossa samanmoinen, juuri mikään telkkarissa ei kiinnosta. (Paitsi nyt piti ottaa Buusteri nauhalle, koska ohjelmassa käytiin kaverin koulussa.)
Telkkari on meillä kuitenkin lähes aina päällä. Melusaaste hermostuttaa minua suunnattomasti, mutta jos huomautan siitä, syntyy riita. Maalla kasvanut (en tiedä onko se syy, mutta monissa maalaistaloissa näin on) mies on kotonaan tottunut siihen, että telkkari on päällä IHAN KOKO AJAN, vaikka taustahälynä. Ja kaukosäädin näpsyy myös koko ajan, digin myötä tilanne on muuttunut entistä sietämättömämmäksi. Asunto on sen verran pieni, että mekkalaa ei pääse pakoon. Onneksi on korvatulpat!
---
Miten lestadiolaiset muuten suhtautuvat radioon? Ihan vaan vanhana radiofriikkinä utelen... (nyt sekin toosa turhauttaa pahasti, koska hyvää ohjelmaa on tosi vaikea löytää siitä sekamelskasta. Metsäradio on sentään voimissaan :-) -- se oli pienen kaupunkilaistytön lemppari aikoinaan. Ja viisasten kerho ja... ah niitä aikoja.)