Lapsettomuushoidoissakäyneet!!! Miten selittää työnantajalle ylimääräiet poissaolot työstä?
En halua kertoa pomolle syytä, miksi ramppaan ultrassa. Tuleva pakastealkion siirtopäivä täytyis myös järkätä vapaaksi. Tiedän, että ilman erittäin hyvää perustetta palkatonta ei töistä saa.
Kommentit (7)
ei sitä työterveyshuollosta tarvi kysellä.
valehtelee ja lintsaa töistä hoitojen takia
mitään hyvää tapaa. Kaikkein eniten minua stressaakin nämä poissaolot töistä.. en halua kertoa hoidoista kenellekään. Pomokin on sellainen hölösuu, että lipsuttaisi heti muille. Asenne hoitoja kohtaan on eräillä työyhteisössä hyvin negatiivinen.. Siksi en halua kertoa. Tähän asti olen vain koettanut järkätä työvuoroja- sanontu, että tulee uusi pakastin/ oven korjaaja tms.. Kerran olen ollut "kuumeessa". Hankalaa.
ketään lapsettomuushoidoissa.
Negatiivisuus on sitä, että ovat sitä mieltä, että hoidoilla lapset saaneet ovat huonoja vanhempia, koska ovat odottaneet niin kauan lasta että eivät sitten osaa komentaa niitä vaan antavat kaiken periksi. Tuntevat yhden sellaisen perheen, siitä asenne.
Ei ole lintsaamista, jos järkkää työvuorot niin, että pääsee lääkärille. Minulla esim. on aina ylityötunteja jemmassa, tosin niitä ei saa käyttää vapaasti, vaan aina pitäisi perustella, miksi haluan ottaa ne juuri sinä päivänä. Ja miksi lapsettomuushoidon takia poissaolo (esim. kuumeeseen vedoten) on yhtään huonompi syy olla pois kuin esim. burn-out? Henkisesti tuo lapsettomuus on niin iso ja stressaava asia, että minusta ei edes ole kauhean kamalaa, jos lapsen saadakseen on kerran-pari pois töistä.
valehtelee olevansa kuumeessa kun pitäisi mennä töihin ja onkin krapulassa.
Palkallisiin poissaoloihin oikeuttaa ne syyt jotka oikeuttavat siihen, ei ne syyt jotka ei työntekijän omasta mielestä ole kauhean kamalaa.
nimim. 6 vuotta hoidossa ennen tulosta
aamulla että kuumetta jne., ei raski olla aina palkattomalla. Lapsettomuushan on sairaus myös eli selvitä asia työterveyshuollossa niin kirjoittavat poissaololapun ilman diagnoosia. Tämä selvisi minulle kun olin raskaana , eli en tiennyt että saisin luvallista poissaoloa.