Asiakas suuttui minulle.
Olin äsken syömässä lounasta ja meillä on mahdollisuus syödä vain samassa tilassa kun asiakkaat. Asiakas halusi jotain palvelua ja kerroin, että olen tehnyt töitä aamu 5 saakka ja haluan nyt pitää tauon johon minulla on oikeus. Hän mumisi, että hänkin on istunut konttorilla aamu 8 asti ja tähän sanoin, VAU sä olet istunut. Suuttui ja uhkasi tehdä valituksen.
7h kun tekee putkeen töitä niin on kyllä oikeus syödään kun on nälkä ja kova jano. Me ei olla oikeasti robotteja, vaan ihmisiä.
Kommentit (25)
Mä en ainakaan kehtaisi häiritä kenenkään taukoja, varsinkaan jos vielä näkee toisen olevan tauolla.
Vierailija kirjoitti:
Minkä tyyppisessä ammatissa olet? Kuulostaa erikoiselta tapaukselta.
Kokkina.
Onhan kiva kattoo kun kokki syö ja minä odotan ruokaa, sitten viellä vittuilee, jatkaisin kyllä toiseen paikkaan, vai onko kokit ainuita jotka raatavat?
Unhoittaisin paikan jossa on noin huonot työolot, en rahoittaisi tuollaista paikkaa sentilläkään jos laittaisit paikan nimen esiin. loppuis sekin työorjuus.
Kyllähän tuon keskustelun olisi voinut käydä myös vähemmän passiivisaggressiivisesti. Sen sijaan, että olisi alkanut avautua siitä, että on tehnyt töitä jo viidestä lähtien, olisi voinut sanoa, että "anteeksi, olen tauolla, tuletko uudestaan vartin päästä ja jutellaan sitten". Ei olisi tarvinnut sitten alkaa irvimään myöskään tuosta toimistolla istumisesta...
Olen ollut yli 30 ravintola-alalla. Emme koskaan ruokaile asiakkaiden tilassa vaan omassa sosiaalitilassa. Aika harvat edes ruokailee työaikana, mieleen muistuu vain pari harjoittelijaa ketkä sai ruuan ilmaiseksi.
Ammattilaisena sun tulisi tietää, että älä ikinä vietä taukojasi firman vaatteissa asiakkaiden seassa.
Toisekseen, ammattilaisena olisit ko. tapauksessa ohjannut asiakkaan toimittamaan asiaansa jonkun kollegasi kanssa, vittuilun sijaan.
Kolmanneksi, asiakaspalautetta on turha pelätä. Jo kaikki maailman laatujärjestelmät toteavat sen, ettei edes kannata pyrkiä 100% asiakastyytyväisyyteen. On täysin hyväksyttävää sietää se pari prosenttia paskaa koska esim 20/80 sääntö ja ABC. Ammattilaisena toki sisäistät tämänkin.
"Minä juon nyt kahvia" https://yle.fi/uutiset/3-12148982
Legendaarina lohkaisu kansanedustajalta kertoo sen asian ytimen: kaikki meistä tarvitsevat taukoja ilman, että verenimijät ja päänaukojat sitä häiritsevät.
No kuulostaa vähän latautuneelta sunkin kommunikointi tilanteessa, tuo että alkaa asiakkaalle kertoileen siittä miten on ollu kauan töissä ja sulla on ihan oikeus taukoon. Luulis että ihan vaan "olen nyt tauolla" riittäis.
Vierailija kirjoitti:
Onhan kiva kattoo kun kokki syö ja minä odotan ruokaa, sitten viellä vittuilee, jatkaisin kyllä toiseen paikkaan, vai onko kokit ainuita jotka raatavat?
Unhoittaisin paikan jossa on noin huonot työolot, en rahoittaisi tuollaista paikkaa sentilläkään jos laittaisit paikan nimen esiin. loppuis sekin työorjuus.
Miksi ei voi syödä ensin ja maksaa sitten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokkina.
Kokki ei mene työvaatteissaan asiakkaiden puolelle tauottamaan.
T: kokki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokkina.
Kokki ei mene työvaatteissaan asiakkaiden puolelle tauottamaan.
T: kokki
Teen jatkossa näin.
Vierailija kirjoitti:
Parempi onkin kaikille, että pysyt vain poissa, jos et osaa käytöstapoja.
Meillä aikanaan puolet oli syömässä ja puolet ei,niin sai syödä rauhassa asiakkaiden "häirinnältä"
No olethan sinä törkeä. Kommentoit vittumaisesti.
En olisi häirinnyt sinua mutta mulla nollalinja sen kanssa mitä asiakaspalvelija mulle sanoo.
Valinnan mahdollisuudet on.
Olet kiukuttelija, et asiakaspalvelija.
Kerro ap työpaikkasi niin en tule häiritsemään.
Meitä on muitakin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä aikanaan puolet oli syömässä ja puolet ei,niin sai syödä rauhassa asiakkaiden "häirinnältä"
Ehkä järkevin vaihtoehto mutta jos naisvaltainen paikka niin ei onnistu koska kaikki haluu juoruta yhdessä eikä eri aikaan koska silloin he juoruaisivat toisistaan.