Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkkärin täti sanoi, että ei enää työnhakuvelvoitetta 63 v

Vierailija
17.11.2022 |

tai oikeastaan nuori tyttöhän se oli ja sanoi, että koska olen 63 v nainen. Pitkä 40 v. työura takana, ei laita enää työnhakuvelvoitetta, mutta suositteli yhtä digitaito-työelämän kurssia, suostuin menemään siihen. Että tällaista.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin oli jollain järkeä te-tantoilla.

Vierailija
2/9 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla työttömillä, noin 60v, tietoa minkä ikäisenä te-toimisto myöntää vapautuksen hakemuksista? Tässä on varmaan paikkakunta kohtaisia ja ammatillisia eroja, itsellä loppuvat työ ensi vuoden alkupuolella ja 60v täyttyy sitten -23 vuoden lopulla. Ja kova toive olisi päästä 0 hakemusta / kk kerhoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarkempaa tietoa paikkakuntakohtaisista eroista. Sun kannattais varmaan hakea OVE:a eli osittaista varhennettua vanhuuseläkettä sitten kun täytät 61 v., sekin varmasti helpottaa tilannettasi.

Vierailija
4/9 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tarkempaa tietoa paikkakuntakohtaisista eroista. Sun kannattais varmaan hakea OVE:a eli osittaista varhennettua vanhuuseläkettä sitten kun täytät 61 v., sekin varmasti helpottaa tilannettasi.

Se on kyllä tarkoitus hakea, pitää tehdä tarkemmat laskennat mitä saa OVE 25%:lla tai OVE 50%:lla ja sen vaikutus lopulliseen eläkkeeseen ja sitten vielä taitetun indeksin vaikutus. Taloudellisesti en ehkä tarvitse OVE:tä mutta jos sattuu kuolo korjaamaan niin jää minun nostetut OVE:t sitten edes perikunnalle eikä valtiolle. Kruunulle on maksettu ihan riittävästi maksuja ja veroja tässä elämässä.

Vierailija
5/9 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan työnhakuvelvoitteen takia töitä hae, vaan palkkatöihin työllistymisen takia.

Vierailija
6/9 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä 58 vee. Osa-aikatyössä. Kerran neljässä kuukaudessa tulee hakea yhtä työtä. No haenhan  minä muutenkin. Ei kukaan ota tämänikäistä töihin. Vaikka olisin piilevää potentiaalia eli aika hyvä melkoisen monessa asiassa ja nopea..

Haen sitä yhtä kokoaikapaikkaa helmikuuhun mennessä ja pidän omalta minimaaliselta osaltani työvoimapolitiikan herkkää koneistoa kasassa ja määrittelyiden mukaisessa moodissa.

Peace & love

Vierailija
7/9 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä 58 vee. Osa-aikatyössä. Kerran neljässä kuukaudessa tulee hakea yhtä työtä. No haenhan  minä muutenkin. Ei kukaan ota tämänikäistä töihin. Vaikka olisin piilevää potentiaalia eli aika hyvä melkoisen monessa asiassa ja nopea..

Haen sitä yhtä kokoaikapaikkaa helmikuuhun mennessä ja pidän omalta minimaaliselta osaltani työvoimapolitiikan herkkää koneistoa kasassa ja määrittelyiden mukaisessa moodissa.

Peace & love

🤘

Vierailija
8/9 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummotunneliin sukkia myymään

Vierailija
9/9 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peace & love

Minä olen 53v, ja osa-aikatyössä. 1 hakemus/3 kk riittää, ja siihen kelpaa sekin, että kysyn lisätunteja nykyiseltä työnantajaltani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi