Haluaisitko olla valtion virkamies?
Kommentit (62)
Svar: aldrig. Man skulle bli tokig med ett så meningslöst liv.
Kyllä. Kaveri masturboi päivät pitkät etätöiden tehden.
Enkös minä ollut valtion virkamies 35 vuotta ja nyt olen ollut valtionkonttorin ja kelan joutonomina 20 vuotta. Saan rahaa tililleni joka kuukausi saman verran kun varsinaisessa työssä ollessani ja hommatkin on melkolailla samanlaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollutkin.
Piditkö työstäsi?
Joo, kivoin työpaikka, missä olen ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pukupäällä, tuskanhiki otsassa.
Kovaa työtä, josta maksetaan kovaa palkkaa.Olet tuskin ollut valtion virkamies, jos olet saanut kovaa palkkaa. Terveisin tähän mennessä 25 vuotta valtion virkamiehenä työskennellyt.
Olen eri, mutta mulla on ihan järjettömän iso palkka virkamiehenä. Nyt 19 vuotta töissä.
Vierailija kirjoitti:
Olen oikein mielelläni. Hyvä palkka eikä stressi paina.
Ja sitten heräsit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollutkin.
Piditkö työstäsi?
Joo, kivoin työpaikka, missä olen ollut.
Miksi siinä tapauksessa lähdit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pukupäällä, tuskanhiki otsassa.
Kovaa työtä, josta maksetaan kovaa palkkaa.Olet tuskin ollut valtion virkamies, jos olet saanut kovaa palkkaa. Terveisin tähän mennessä 25 vuotta valtion virkamiehenä työskennellyt.
Olen eri, mutta mulla on ihan järjettömän iso palkka virkamiehenä. Nyt 19 vuotta töissä.
Heh heh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Virkaköpinä on kiva olla...
Tietäisittepä te laskumme maksajat... No, ette te tiedä... Ja ehkä hyvä niin!
Minä olen valtion virastossa töissä, ja olen kuluvana vuonna laskuttanut töistäni ulkopuolisia firmoja ainakin 50 000 €:lla. Eli "laskumme maksajat" voivat olla muitakin kuin veronmaksajia.
No eikös ne sun laskuttamatkin maksa veroja?
Olen ollut jo vuosia. Ainoa positiivinen asia nykyisessä työssä on suht hyvä palkka. Muutoin en voi suositella kenellekään. Yksityisellä sektorilla asiat on johtamisesta yms lähtien paremmin.
Vierailija kirjoitti:
En. Koska en haluaisi olla systeemissä joka perustuu rangaistuksiin, pakkoihin tai säännöksiin jotka menevät yli inhimillisyyden. Haluaisin olla aina inhimillisyyden puolella ja asiat saa eri tavalla toimimaan.
Haluaisit? Missä nyt olet
Vierailija kirjoitti:
Valtiolla on jatkuvasti työpaikkoja auki, joten ei muuta kuin hakemaan, niin pääsette kokeilemaan käytännössä.
Ne on vain näennäisesti julkisessa haussa, niihin on jo valittu joku hyväveliringin sisäpiirin suosikkipoika tai -tyttö, mutta lainkirjaimen täyttämiseksi ne on muka julkisesti haussa.
Täällä yksi virkamies, vaikka olen viraston jakkukalkkunatäti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen oikein mielelläni. Hyvä palkka eikä stressi paina.
Minä olen ja huonolla palkalla stressaan.
No voi harmi. Tsemppiä. Itse olen vaan miettinyt, että minä lottovoiton olen saanutkaan, kun palkka on tosi hyvä vastuuseen nähden. Kohta eläkepäivät häämöttää.
Paljonko saat palkkaa?
Olen jo, rikosseuraamusalalla. Paras duuni ikinä.
no mikä jottei kun eivät noudata lakia mikä koskee virkamiehiä . Pitäisi olla olla julkista ja esimerkillisiä toiminnaltaa ja käytökseltään eikä mitää julkkispellejä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen virkamies. Olen tyytyväinen työhöni, ja ulkopuolisetkin ovat siihen tyytyväisiä. Tämä on hyvä näin.
Yksityisellä puolella saisin parempaa palkkaa, mutta sitten pitäisi hypätä sen firman tahtiin.
Yksityisellä puolella joutuisit tekemään töitä palkkasi eteen.
Jätit sitten sen tärkeimmän tuosta lainauksesta pois: valtiolla ei hypitä kenenkään mukaan, vaan viime kädessä laki määrää mitä teemme. Ja sen lain ovat säätäneet kansanedustajat, eli viime kädessä äänestäjät=kansa.
Et ole koskaan ollut valtiolla töissä. Sinulla ei ole lainkaan käsitystä siitä, minkälaista virkasuhteessa tehtävä työ on. On nimellinen työaika, ylitöitä ei tunneta. Tarkoittaa sitä, että säntillisesti leimataan työpäivä oikean mittaiseksi mutta työt tehdään sitten sen jälkeenkin. Iltaisin, viikonloppuisin. Jos näet junassa jonkun takovan koneellaan, niin todennäköisesti kyseessä on valtion viranhaltija, joka yrittää saada kolmelle ihmiselle riittävät työt tehtyä yksin.
Mutta asiat päätämme itse, yksin tai tiimin kanssa. Emme hypi yrittäjän mielen mukaan.
Yksityisellä puolella joutuisit tekemään töitä palkkasi eteen.