Tunnetko ketään joka on tehnyt itsemurhan? mikä oli syy?
Kommentit (25)
valeli itsensä bensalla ja sytytti palamaan. Eli 2 viikkoa palaneena.
Oli Hare krisna opissa ja istui lootusasennossa ja kuoli nälkään ja janoon kotinsa kylpyhuoneeseen.
tuttuni samasta kaveripiiristä nuorina..
Emme olleet mitään hyviä ystäviä, mutta kavereita kuitenkin. Hän oli todella kiva tyttö, mutta ilmeisesti masentunut teini-ikäisenä. Sen kummemmin syitä en tiedä, mutta hän oli ollut hoidossa psykiatrisella osastolla ja päässessään lomille, hän joi alkoholia ja hyppäsi junan alle n. 13-vuotiaana.
Hänen ystävänsä olivat olleet hänen mukanaan, ja se oli todella surullinen tapahtuma. Olimme olleet samassa porukassa niinä päivinä, eikä kukaan tajunnut, että hänen tilanne on niin vakava, koska silloin tuntui, että vähän jokaisella oli jotain ongelmia..
Minulla on hänen yksi pehmolelunsa tallessa (hän kerran unohti sen luookseni tms), ja muutimme heidän vanhaan asuntoonsa tapahtuman jälkeen, ja minä muutin hänen huoneeseensa.
Myös toinen ystäväni on yrittänyt hypätä samalta sillalta alas. Hän yritti ottaa kiinni junaradan yllä kulkevista sähköjohdoista ja paloi pahasti, mutta pelastui, sillä eräs toinen ystävämme veti hänet turvaan viime hetkellä.
On monia läheltä piti-tilanteita.
joka oli sukulaisteni perhetuttu. Ampui itsensä lenkkipolun läheisyyteen. Ehkä oli rasittunut tyttärensä kohelluksista.
Serkkuni, ex-poikaystäväni, ex-luokkakaverini, naapurini, kaverini isä....
Syyt on varmaan kaikilla ollut tavallista masennusta ja ahdistusta, mene ja tiedä.
Asuttin yhdessä ja sit otettiin taukoa kun tulin vahingossa raskaaksi ja päätettiin yhdessä et nyt lapsen aika ( oltiin molemmat nuoria, opiskelut kesken eikä mitään vakituista ) teki 2kk myöhemmin itsarin. On kohta 10v aikaa - ja ajattelen häntä vieläkin.
Oli masentunut ja se vei voiton.
Niin turhaa, niin turhaa...
Ystävä, reilut 30v, jonka ehdin tuntea yli 15vuotta. Seurusteltiin muutamaan otteeseen. Syistä jokaisella omat käsityksensä, ei jättänyt viestiä.
Isäniäidinäiti yli 70v. Ei kokenut olleensa riittävän hyvä äiti omille lapsilleen.
syytä ei kenellekään kertonut, päällisin puolin elämä oli ihan ok mallilla. Mutta nyt kun olen asiaa miettinyt niin jotain olen ymmärtänyt mikä oli pielessä.
Nuoruudessani monia tuttuja teki itsarin, mutta eivät olleet erityisen läheisiä (samassa koulussa olivat tms.)
isoveljeni, joka oli sairas
yksi poikaystävistäni, kertoi jäähyväiskirjeessään syyksi sen että minä olin hänet jättänyt
ja eräs ystäväni joka vain yksinkertaisesti halusi tietää miltä tuntuu kuolla nälkään
ampui itsensä. Ja miksi.. niin no hän olisi kumminkin ennemmin tai myöhemmin kuollut keuhkosyöpään ja pelko tukehduskuolemasta ajo tähän itesemurhaan.
Kaverini isoveli ampui itsensä 19-vuotiaana (itse olin silloin 15-v), syytä ei tiedetä, ehkä jonkunlaista masennusta taustalla. Tuttuni ampui itsensä, vaimonsa ja 6-v tyttärensä sekä siihen päälle vielä anopin. Syytä ei ole tiedossa, mutta kännissä (tai jossain muussa) oli tapahtumahetkellä.
Vierailija:
Tuttuni ampui itsensä, vaimonsa ja 6-v tyttärensä sekä siihen päälle vielä anopin. .
Järjestys ei tietty ollut tämä.. Ei sais nauraa, mutta huvitti tuo mun moka tossa järjestyksessä.
Kuolleista toinen oli keski-ikäinen mies. Oli kaiketi jäänyt työttömäksi ja alkoholi oli tullut kuvioihin ja muutenkin elämä alamäessä.
Toinen oli 19-vuotias tyttö. Otti henkensä abivuonna kirjoitusten jälkeen. Ei aavistustakaan, miksi. Kukaan ei tiennyt, että hänellä oli edes paha olo.
Toinen yrittänyt, mutta toistaiseksi epäonnistunut, on nuori mies, joka on ollut vakavasti masentunut teini-iästä saakka. Silloin oli kuvioissa huumeet, äitinsä kuoli, joutui väkivalta rikoksen kohteeksi, elämä meni huonosti. Lääkkeet ja terapia vaan ei ole koskaan ollut tarpeeksi eikä ole päässyt kuopasta koskaan kunnolla ylös.
Toinen tuntemani tosissaan yrittänyt oli silloin 17-vuotias poika. Oli joutunut nuorisovankilaan, perheensä oli hyljännyt ja elämä näytti ilmeisen toivottomalta. Sittemmin on päässnyt jaloilleen, ainakin päällisin puolin.
2 heistä on hirttäytynyt. Kolmannen kuolintapaa en varmuudella tiedä. Ja juuri tää kolmas oli mulle heistä tutuin. Nuorempana käytiin samaa koulua ja liikuttiin samoissa porukoissa teininä.
Hautajaisissa olin. Syytä en tiedä miksi ovat itsensä tappaneet.
Tää mun vanha kaveri oli kahden pienen lapsen äiti.
läheinen sukulainen, poika 18v ei löytänyt paikkaansa elämässä (koulu kesken jne), tyttökaverikin jätti -> ihan selkeästi masentunut, kukaan ei saanut enää puhekontaktia
toinen samanikäinen tuttu poika, ihan sama elämäntilanne
tuttu aikuinen mies, joka sairasti parantumatonta syöpää
serkkuni, keski-ikäinen mies, kukaan ei tiedä miksi
Niin turhalle aina tuntuu (parantumattomat pahenevat sairaudet ehkä ymmärrän).
Kaksi yläasteiän kaveria tappoivat molemmat itsensä autolla, toinen ajoi päin toista autoa, toinen kallioon. Molemmilla syy juuri päättynyt parisuhde. Kaverini isä hirtti itsensä, syynä pitkäaikainen masennus, työuupumus ja lopullinen niitti vaimon (siis kaverini äidin) salasuhde.
Myös enoni teki itsemurhan, kun ei kestänyt vaimonsa kuolemaa.
Ystäväni täti teki itsemurhan 16-vuotiaana.
Ystäväni serkku teki itsemurhan kolmekymppisenä.
Naapurini teki itsemurhan vaimon jätettyä hänet.