Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskallanko jättää 2v yksin tässä tapauksessa?

Vierailija
07.11.2006 |

Oon tosi sairaana ja koko viime yön valvoin vauvan kanssa. Meinaan nukahtaa pystyy. Esikoinen ei ole yhtään väsynyt, olen nukuttanut 2 tuntia eikä mitään.

Uskallanko jättää yksi lastenhuoneeseen leikkimään ja mennä itse vauvan kanssa nukkumaan? Makuhuone ja lastenhuone on yläkerrassa, portaissa portti, jota lapsi ei saa auki. Lastenhuoneessa ei pitäisi olla mitään vaarallista. Jättäisin molempien huoneiden ovet auki ja heräisin varmasti ääniin. Esikoinen tuskin kauaa jaksaa leikkiä yksin, mut jos edes muutaman minuutin saisin nukkua.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene ihmeessä nukkumaan...kyllä heräät, jos isommalla tulee hätä :)

T. äiti, jolla 4 lasta

Vierailija
2/11 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

teksisitten yhteisen retkipedin lastenhuoneen lattialle. KAksivuotias leikkii siinä ympärillä ja te otatte tirsat. Tai sitten menette kaikki retkelle teidän makuuhuoneeseen. VAikka ihan retkieväät 2-v:lle niin jaksaa hetken touhuta ja sinä voit ummistaa silmäsi hetkeksi ja olet kuitenkin vieressä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään pahaa ei tapahtunut, luojan kiitos.

Vierailija
4/11 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei kannata jättää saksia tms. leikkikaluksi....

Vierailija
5/11 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen nukkunut/ torkkunut niin, että lapsi joko leikkii tai katsoo videoita sillä aikaa. herään helposti jos lapsi siirtyy esim. eri huoneeseen tai alkaa touhuilemaan jotain muuta.

Vierailija
6/11 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä vinkki: vie joku patja esikoisen huoneen lattialle ja torku siinä samassa tilassa kun esikoinen leikkii. Ja muista sulkea se portti. Näin saat hiukan levättyä, mutta lapsi on kuitenkin läsnä.

2-vuotiasta ei jätetä yksin leikkimään!

Vierailija
7/11 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä joskus torkun olkkarin sohvalla niin, että laitan 2 v esikoiselle videon tai kasetin pyörimään tai jos se muuten tuntuu touhuavan jotain keskittyneesti. Saattaa käydä pari kerta siinä ihmettelemässä että äiti nukkuu, ja semmoista puoliuntahan se ruukaa olla, mutta tyhjää parempi. Etpä sä kuolemanväsyneenä kuitenkaan pysty esikoisen kanssa täysillä olemaan, joten jollain konstilla pitäisi saada edes torkahtaa. Voimia.

Vierailija
8/11 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi retki-idea oli hyvä. Tai hae vauva ja oikaise sohvalle ja laita parivuotiaalle joku video päälle. Ja ummista vain toinen silmä.

Vierailija
9/11 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmän vaaroja kuin lastenhuoneessa jossa ei ole mitään.

Vierailija
10/11 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli niin, että 2v ei pääse lastenhuoneesta pois ilman että hyppii ylitsesi. Hyvä kuitenkin olisi olla vieressä, ettei 2v hätäänny missä äiti on. Ja jaksaa leikkiä pidempään yksin kun kuitenkin näkee äidin. Itse joskus nukun näin säkkituolissa (sekä tarkoituksella että vahingossa..).

Vierailija
11/11 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen mieleenkään tullut että pitäisi aina olla samassa huoneessa kunhan lapsi tietää missä äiti on ja minä tiedän missä lapsi on.