Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Julkisilla paikoilla huomattua: Vauvojen kantaminen sylissä

Vierailija
07.11.2006 |

Ennen kaupoissa ja katukuvassa näki, että vauvoja kannettiin kaukaloissa. Nyt eilen Sellossa näin pyrähdyksen aikana kuusi vauvaa, joista yksi oli kaukalossa. Loput olivat sylissä.

Ilmiö ei ole vain PK-seudulla, myös muissa kaupungeissa olen nähnyt samaa. Olemme ihmetelleet sitä kouluikäiset lapset omaavan ystävän kanssa.

Onko se käytännöllisempää? Helpompaa? TUrvallisempaa? Lapselle mukavempaa? Mielenkiinnosta, en ilkeyttäni tässä kyselen.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei oo helppoa. Turvallista varmaan. Mun lapset on olleet nelikiloisia jo syntyessään, enkä tosiaan ole jaksanut heitä kanniskella. Sylissä en oo kantanut, vaan kantoliinassa jos ollaan oltu kaupoilla.

Vierailija
2/11 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kantajalle myös ihanampaa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

etenkin kun olen lyhyt,tuntuu että kaukalo hakkaa jalkoihin,painaa kädessä jne. Rintarepussa ja sylissä kannan mieluummin,vauva nyt 6-kiloinen

Vierailija
4/11 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen oikeasti luullut, että kaukalo on ihan hyvä kantamisessa.

Vierailija
5/11 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

4

Vierailija
6/11 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oltava erikseen. Kaukalossa vauvan selkä on kuperana joten se väsyy siinä. Kantaminen paljon parempi asento vauvalle.

Vierailija
7/11 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(eikä siinä kyllä olisi paljoo järkeäkään kun ei meillä ole autoa ja kaukalo on harvoin käytössä).

liinassa on mahtavan helppo kantaa tuommoista alle yksivuotiasta, ja lapsen mukava vaikka nukahtaa siinä äidin rintaa vasten.

Vierailija
8/11 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta liinassa kantaminen on mukavaa sekä kantajalle että vauvalle. On myös turvallista, jos liina on oikein sidottu.

Vierailija
9/11 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

syy: olen 150cm ja hyvin hoikka. Se kaukalo haalaa maassa ja painaa ihan tolkuttomasti. En ole kaukalon kanssa hyviä ystäviä. Eikä mulla ole edes ajokorttia joten sikälikin aika turhaa lähtee jotain kaukaloo roudaan.

Enkä tykkää kantoliinoistakaan.

Joten jos vauva ei ole vaunuissa/rattaissa ja olen ilman miestä (joka siis käyttää sitä kaukaloa koska on pitkä ja riski :)) liikenteessä niin vaavi on sylissäni tai sitten rintarepussa (josta minä tykkään ja myös meidän kaikki 3 lapsosta :))

Vierailija
10/11 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille LASTENLÄÄKÄRI aika töykeästi huomautti, kun kannoimme vauvan kaukalossa vastaanotolle, että " on se kurjaa kun vauvoja kannetaan noissa istuimissa sen sijaan, että pikkuiset pääsisivät syliin" . Olen samaa mieltä, mutta minusta oli aika henkilökohtainen huomautus lääkäriltä...

Vierailija
11/11 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meille LASTENLÄÄKÄRI aika töykeästi huomautti, kun kannoimme vauvan kaukalossa vastaanotolle, että " on se kurjaa kun vauvoja kannetaan noissa istuimissa sen sijaan, että pikkuiset pääsisivät syliin" . Olen samaa mieltä, mutta minusta oli aika henkilökohtainen huomautus lääkäriltä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme