Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleeko muilla syömättömyydestä "huumaava" olo?

Vierailija
17.11.2022 |

Ensin on vaikeaa olla nälissään mutta siihen tottuu ja mahan kurinakin aiheuttaa nykyään jo mielihyvän tunteita ja tulee olo kuin olisin kaiken, koko elämäni yläpuolella. Oletteko muut huomanneet samaa? Jotka siis tarkoituksella ovat vähentäneet ruokailua?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla purskahtaa itku jo yli tunnin syömättömyydestä. Eväsrasioita aina mukana. Siellä on mun lemppareita ja jälkiruualle oma rasia tietysti.

Vierailija
22/33 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kauan sitä syömättömyyttä pitäisi jatkaa, että siitä tulee tuommoinen huumaava olo? Aidosti kysyn, itse olen saanut aikaan vaan väsymyksen, vitutuksen ja päänsäryn, enkä saa mitään tehtyä kun pinna on niin kireällä.

Kuusi tuntia? 12 tuntia? Yli vuorokausi? Miten tämä toimii? Olisi hyvä oppia nauttimaan syömättömyydestä niin paastoaminen helpottuisi niiin paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo hyvä olo on juurikin se syy, miksi anoreksiaan sairastutaan. Kaiken sen hyvä euforisen tunteen keskellä ihmiseltä poistuu sairaudentunne ja siksi anoreksia saattaa viedä ihmistä monta vuotta mukanaan ennennkuin oikeasti pystyy edes myöntämään että on sairas. Se hyvä olo ei kestä ikuisesti

Lopulta on vain ihan järjettömän paha olo henkisesti ja fyysisesti. No henkinen paha olo on jo tiedostamatta ennen kuin anoreksia alkaa. Fyysisesti olo on karmea kun on tarpeeksi kauan vajavaisella ravinnolla, mutta ihan yhtä paha olo tulee aluksi kun alkaa syömään. Se kyllä muuttuu siitä ajan kanssa.

Vierailija
24/33 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kauan sitä syömättömyyttä pitäisi jatkaa, että siitä tulee tuommoinen huumaava olo? Aidosti kysyn, itse olen saanut aikaan vaan väsymyksen, vitutuksen ja päänsäryn, enkä saa mitään tehtyä kun pinna on niin kireällä.

Kuusi tuntia? 12 tuntia? Yli vuorokausi? Miten tämä toimii? Olisi hyvä oppia nauttimaan syömättömyydestä niin paastoaminen helpottuisi niiin paljon.

Ei mikään toimi noin. Vaikeat asiat pysyvät sina vaikeina, ja kikka on opetella iloitsemaan siitä, mitä vaikean asian tekeminen tuottaa ajan oloon.

Englanniksi tälle on hyvä sanapari, delayed gratification. Suomeksi voisi puhua jalostetusta masokismista.

Vierailija
25/33 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mukavaa olla yli 50 v, kun olen ollut aina normaalipainoinen, enkä ole koskaan jojoillut  painollani. Liika syömättömyys heikentää kuntoa ja sen huomaa sitten vanhempana, kun suksi ei niin luista.

Vierailija
26/33 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhun nyt omasta kokemuksesta. 2. päivää menee aikalailla päänsäryn ja hermostuneisuuden parissa. Kolmantena päivänä helpottaa ja pisin aika eli 5 päivää jolloin olen ollut syömättä, se olo on ollut sanoinkuvaamattoman hyvä ja "puhdas". Eli 3 päivän kohdalla itselläni se helpottaa

Vierailija
27/33 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan. Mulle tulee syömättömyydestä fyysisesti oksettava ja huimaava olo, ja henkisesti apaattinen ja ärtyisä. Siksi syönkin säännöllisesti enkä aio ikinä kokeillakaan mitään paastoja.

Vierailija
28/33 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tilanteesta. Joinain päivinä ei vain ruoka maistu, tulee sellainen olo, että pakko keventää vaikka en ole mitenkään lihava, bli on 20. Esim. Tänään just oon syönyt kulhollisen kaurapuuroa ja kupin maitokahvia. En usko, että tänään tulee syötyä muuta kun aika kova stressi ja kiire saada työt valmiiksi. Syömättömyys jotenkin pitää keskittymisen aika tasaisena ettei tule mitään siesta-fiiliksiä ja väsyjä vaan voi keskittyä tekemään hommat valmiiksi. Jos taas on tosi fyysinen päivä eikä ruoka ehdi maistua niin sit kyllä huomaa olevansa aivan loppu päivän päätteeksi. Eli fyysisinä päivinä ilman ruokailuja saa kans tehtyä kovaa tahtia, mutta sit kun ne voimat loppuu niin puhti onkin pois ihan totaalisesti kun taas jos välissä syö niin onnhitaampaa päästä aina vauhtiin, mutta ei myöskään huomaa mitenkään yht äkkiä ettei jaksa enää mitään.

Vierailija
29/33 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhun nyt omasta kokemuksesta. 2. päivää menee aikalailla päänsäryn ja hermostuneisuuden parissa. Kolmantena päivänä helpottaa ja pisin aika eli 5 päivää jolloin olen ollut syömättä, se olo on ollut sanoinkuvaamattoman hyvä ja "puhdas". Eli 3 päivän kohdalla itselläni se helpottaa

Okei, kiitos kun vastasit! Käyn kolmena päivänä viikossa salilla, joten minulle tuommoinen monen päivän syömättömyys ei käytännössä toimisi ollenkaan. Saisin varmaan sarjat tehtyä max. kilon painoilla tai tiputtelisin rautoja varpailleni tai jotakin :D

Vierailija
30/33 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
31/33 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Vierailija
32/33 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tule. Pystyn kyllä olla pitempäänkin syömättä. Esim. tiistaina mulle kävi aikatauluongelman takia niin, että ehdin syödä ennen töihin lähtöä yhden kananmunan ja seuraavan kerran söin, kun tulin ennen viittä kotiin. Työt alkoivat siis klo 12, aamupalaa en syönyt. Edellinen ruoka oli eilisiltana klo 19. Ei ongelmaa, kun mulla oli sellainen päivä, etten ollut fyysisissä töissä. Mutta jos pitää tehdä fyysistä työtä, keho hyytyy.

No ap kyllä taitaa tarkoittaa vähän pitempään syömättä olemista kuin että on yhden päivän vähän heikommalla syömisellä. Itse tiedän mistä ap puhuu, tunne tulee kun paastoaa, ehkä parin päivän jälkeen. Olen aina ajatellut että se liittyisi jotenkin endorfiineihin. Mutta itsellä siihen ei liity mitään "hallinnan tunnetta", vaan sellainen seesteinen ja hyvä olo.

Vierailija
33/33 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus vie mun ruokahalun. Kokonaan.

Siitä olotilasta ei niin vaan noustakaan.

Eikä surkastuneet lihakset kasva helpolla takaisin.

Joten suosittelen avun hakemista ennen kuin tila pääsee näin pahaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän