Kun mummo ei halua lapsenlapsia kylään. Asumme aika lähellä.
Äitini on siivoushysteerikko. Joka ainoa tavara on tismalleen ojennuksessa. Kulkee koko ajan pölyrätti kädessä. Pyyhkii pölyt ja luuttuaa lattiat joka päivä, vaikka asuu yksin. Lemmikeitäkään ei ole, eli sotkua ei sinänsä tule, kunhan vain siivoaa.
Myös meille tullessaan alkaa heti rätin kanssa meno pitkin nurkkia. Siivoan kerran viikossa, ja järjestelen päivittäin tavarat (lasten mentyä nukkumaan) eli likaista meillä ei ole. Sekaista kyllä useamman pikkulapsen kanssa. Meillä tulee aina sanomista kun lapsetkin jää hopealle rätinheilutuksen rinnalla ja mua riepoo.
Ongelma on kun hän tulee meille, eikä tottele. Siivoaisi vaan. Lapsia ei voi ottaa sinne käymään, kun voi IIIK, koskevat joka paikkaan. Yhtä räpätystä ja huutoa " nyt se koski tohon ja tohon" . Huutoa ja komentamista. Mulla ärsytyskynnys ylittyy jo 5 minuutissa.
Vaikka vieressä asutaan, kylään ei lapset pääse, kun ovat aina äitini sanojen mukaan " väärän ikäisiä" ja voivat koskea johonkin.
Mitä mieltä tällaisesta mummosta? Onko muilla? Miten jaksatte suhtautua?
Kommentit (9)
Mutta kyllähän tavata silti pitäisi. Olisiko joku " puolueeton" maaperä parempi, leikkipuisto, kahvila, tavatkaa ostoksien merkeissä, käykää lenkillä lasten kanssa jne.. Joskus harvemmin sitten kyläilette mummolassa ja mummo teillä.
Haluaa " hoitaa" lapsenlapsia. Jotain välistä tekeekin. Usein tilanne on se, jos hänet jättää lasten kanssa, että vauva parkuu ja mummo pyyhkii pölyjä. Jos sanoo että mikset ota syliin, vastaus on: " no ei se kumminkaan mitään auta kun se huutaa vaan" .
t. ap
Mulla oli osaltaan niin ahdistava lapsuus että oli kiire päästä lapsuudenkodista pois.
ap.
Vierailija:
Onko äitisi aina ollut tuollainen? Sinun lapsuudessasi?Ei nimittäin oikeasti kuulosta ihan terveeltä.
Onhan tuo ärsyttävää. Yritä kuitenkin saada jotain hyvää irti tuosta. Puuhaa itse lasten kanssa jotain mukavaa ja anna mummon siivota. Onhan vähemmän tehtävää viikkosiivouksessa.
Mummon käytös kuulostaa aika merkilliseltä enkä itse jättäisi lapsiani mummon vastuulle tuollaisessa tilanteessa.
Hän on myös todella tarkka siivouksesta, esim kuivaa aina wc:n lavuaarin käytön jälkeen yms. Anoppi on erittäin herkästi hermostuva ja ahdistunut. Hän pelkää kaikkea mahdollista ja mahdotonta. Tämä kaikki johtuu luultavasti hänen lapsuudestaan ja muuten psyykkeestä. Sille ei yksinkertaisesti voi mitään.
Jos tekiskin vaikka viikkosiivouksen, olis juttu eri. Voisin vaikka häipyä lasten kans ja jättää hänet moppaamaan.
Mutta kun se on vaan tuota pintapuolista lääpsimistä. Samalla (usein likaisellakin) rätillä pyyhitään joka paikkaa. Sitten on peilit likasilla raidoilla kuivuttuaan jne. Pesee hellan ja pöydät ja kaikki samalla rätillä:)
ap.
Vierailija:
Onhan tuo ärsyttävää. Yritä kuitenkin saada jotain hyvää irti tuosta. Puuhaa itse lasten kanssa jotain mukavaa ja anna mummon siivota. Onhan vähemmän tehtävää viikkosiivouksessa.
Mummon käytös kuulostaa aika merkilliseltä enkä itse jättäisi lapsiani mummon vastuulle tuollaisessa tilanteessa.
Vierailija:
Hän on myös todella tarkka siivouksesta, esim kuivaa aina wc:n lavuaarin käytön jälkeen yms. Anoppi on erittäin herkästi hermostuva ja ahdistunut. Hän pelkää kaikkea mahdollista ja mahdotonta. Tämä kaikki johtuu luultavasti hänen lapsuudestaan ja muuten psyykkeestä. Sille ei yksinkertaisesti voi mitään.
Onko äitisi aina ollut tuollainen? Sinun lapsuudessasi?
Ei nimittäin oikeasti kuulosta ihan terveeltä.
ei ne lapsenlapset sinne oven taakse 16-vuotiaina ilmesty, vaikka sitten osaisivatkin olla sotkematta. Jotain saadakseen täytyisi osata jotain antaakin. Minä-minä-ikäluokan mummo ilmeisesti?