Kuinka kauan laihtumisessa kestää?
Meni kesä vähän herkutellessa ja syksyn tullen huomasin, että housut ja nyt jopa talvitakki kiristää. Aloitin kuukausi sitten "kuurin", liikuntaa lisää, herkut pois, annoskoko pienemmäksi jne. Olo on hiukan keventynyt, mutta vaatteet kiristää edelleen yhtälailla. En siis usko laihtuneeni yhtään.
Kannattaako tässä nyt sitten jatkaa näin vai pitääkö aloittaa joku tiukempi kuuri? Onko täällä kokemusta?
Tarkoitan, että voiko tässä vielä tällä tavalla hoikentua vai olisiko kuukaudessa jo pitänyt tapahtua jotain?
Kommentit (7)
Omakohtaisesti olen oikeaksi saanut kokea sen sanonnan että kuukauden työn voi tuhota viikonloppuna. Eli kuukauden laihdutus meni hukkaan yhden viikonlopun sipsikaljajutulla.
Hidasta se on
Laihduin 8 viikossa 2 kiloa. Hiilarit alle 60g ja kalorit alle 1300 per päivä.
Tiukassa on mutta onneksi olen joka tapauksessa lähellä normaalipainoa
Pirullista hommaa se. Itselle 2 viime vuoden aikana tullut 10 kg painoa lisää. Elän kuitenkin melko terveellisesti, niin kovin isoja muutoksia ei voi normiarkeen tehdä. Alkoholin jätin kokonaan pois, viikonloppuisin tuli juotua n. plo viiniä, mutta ei sekään juuri painoa hetkauttanut. Liikuntaa harrastan jo sen verran mikä tuntuu mielekkäältä, ei huvita sitäkään lisätä (kävelen koirien kanssa 2-3 h päivässä vaihtelevalla sykkeellä, käyn kerran viikossa näissä kussakin: spinning, kuntosali, uimahalli ja opiston ei-hikijumppa).
Mulla toimii pelkästään pätkäpaasto. Sillä tulee riittävän nopeasti tuloksia. Nyt marraskuun aikana on lähtenyt 3,5 kg ja nyt sen alkaa jo huomata.
Pienemmän kilomäärän laihduttamisessa kestää vähemmän aikaa, kuin suuremman kilomäärän.
Ihminen joka koko aikusikänsä oli 30 kg ylipainoinen. Laihdutti 3 vuodessa sen pois. Toinen ylipainoinen sama asia 40 kg. Laihdutti sen pois 5 vuodessa. Millä? Hyöty liikuntaa paljon,akskela 10 000 päivässä.. Netistä sairaalan ruoka ajat kuin sairaalan ruoka lista kellon mukaan. Alkoivat noudattaa sitä,ikuisina laihduttajina toimi ja yhä toimii,kun noudatavat sitä, kilot eivät tulee takaisin.Kelotettu ruokailu ja mitä syövät kellon mukaan, löytyy netistä: Sairaalan ruoka ajat!
Mä aloitin viime heinäkuussa pudottamaan painoa ja nyt on lähtenyt 15kg. Noin 600g lähtenyt siis keskimäärin viikossa. Alussa laski kyllä nopeammin kuin nyt. Ei siis tasaista ole painon pudotus, joskus lähtee enemmän joskus vähemmän, käyn kerran viikossa vaa'alla.
Olen lisännyt kasviksia ja liikuntaa sekä veden ja vihreän teen juontia. Kaikkea muuta syönyt kohtuudella. Kalorit pitänyt n. 1200-1500 kcal.
Nyt olen parin kilon päässä normaalipainosta, mutta haluan saada vielä n. 5-7kg pois.
Joulusta ajattelin nauttia, mutta en vetää överiksi. Jatkan sitten uuden vuoden alussa taas vähän tiukemmalla ruokavaliolla.
Tsemppiä kaikille projektiin! Päättäväinen pitää olla ja sinnikäs, eikä luovuttaa vaikka paino välillä jumittaisi. Joskus jopa se, että syö vähän enemmän auttaa jumittaviin kohtiin, koska ainakin mun keho siirtyy helposti säästöliekillä, eikä tapahdu mitään. Pieni ruoan tankkaus buustaa silloin tällöin aineenvaihduntaa taas liikkeelle.
Ja jos on ruoka- tai herkkuaddikti, eli ei voi ottaa yhtä tai kahta karkkia pussista ja jättää napostelua siihen, vaan syö koko pussin, niin kannattaa aluksi jättää herkut (tai muu mässäystä aiheuttava ruoka) kokonaan pois. Eihän alkoholistikaan pysty yhtäkkiä ottamaan vaan siemausta, vaan jää katkolle kokonaan. Ehkä myöhemmin sitten pystyy kohtuukäyttöön.
Joulun odotusta kaikille! :)
Laihduin kilon kun kävin aamulla pissalla.