Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkähiuksiset joilla takkuuntuu hiukset herkästi, miten pidätte hiukset siisteinä?

Vierailija
16.11.2022 |

Tuntuu että ei tarvitse kuin kerran heilauttaa hiuksia ja ne ovat takussa. Aamuisin niskassa on takkupallo. Onko vinkkejä kauniisiin hiuksiin? Pidän muuten pitkistä hiuksistani, takut vain ovat ärsyttäviä.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko pitää aina erilaisia lettejä.

Vierailija
2/42 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun hiukset kiinni, eli donitsilla päälaella. Kampaan afrokammalla suihkussa, kun hoitoaine päässä. Ja sitten revin sormilla auki päivän mittaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko hoitaa niitä hiuksia ?

Et kai vaan värjää / blondaa vahvoilla  kotiaineilla ?

Vierailija
4/42 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kampaajalla ja leikkautin lyhyeksi.

Vierailija
5/42 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa enää välittää, olen tottunut osaani takkutukkana. Vyötärömittaisina ovat "vaan takussa", kun olivat lyhyet/polkkamittaiset, niin olivat takussa ja sojottivat joka ilmansuuntaan. Eikä kyse ollut mistään muutaman hiussuortuvan karkailusta, vaan ihan ehta Edwards Scissorhands-lookki.. :)

Ihan mielenkiinnosta seurailen, jos jollain on täällä tarjota ihan huippuvinkki takkutukan kesyttämiseen.

Vierailija
6/42 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysä letti yöksi.

Vierailija
7/42 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xz Niiskuneiti suihke.

Vierailija
8/42 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta syystä pidän hiuksiani auki ainoastaan niitä pestessä ja kuivattaessa. Yöksi laitan letin ja päivällä hiukset aina joko letillä tai nutturalla. Näillä konsteilla ei ole tarvinnut kovin paljon taistella takkujen kanssa. 

Vierailija
9/42 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Xz Niiskuneiti suihke.

jos tuon suihkeen tuoksu tökkii, hyvä on myös xz mustikka hoitosuihke, toimii sähköisyyteen.

Vierailija
10/42 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meinaa mennä hiukset takkuun, etenkin moottoripyöräillessä kun lepattavat. Jos hiekalla tai muuten likaisella alustalla makaa selällään niin kyllä takkuaa, ja joka paikasta josta vaikka autosta putoaa pölyä päälle.

Elikkä tuota pölyn joutumista hiuksiin pitäisi välttää, laitankin usein kypärähupun päähän mennessäni vaikka auton alle. Jos pölyä hiuksiin tulee, niin ne on syytä harjata pois mahdollisimman nopeasti. Harjatessa myös hiusten rasva leviää tasaisesti.

Ennenvanhaan oli kuulemma maaseudulla pitkätukkaisilla tytöillä sääntö että sata harjanvetoa pitäisi vetää hiusten läpi joka ilta. Hiukan takkuuntuvassa tukassa tuo onkin tarvittava määrä saada takut auki ja pölyt pois.

Nykyään en hiuksia pese muuta kuin hoitoaineella enkä myöskään huuhtele sitä ihan kokonaan pois. Ollakseni vanha mies niin on nykyään harvinaisen pitkät ja paksut hiukset.

Vierailija
11/42 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyspitkät hiukset pidän yöllä löysällä ponihännällä ja kierrän niihin kostuttamisen jälkeen muutaman patukan.  Aamulla ovat mukavan taipuiset. Pesen harvoin ja aina paljon hoitoainetta. Niitä voi kammata vain harvalla afrokammalla. Takkuja  irrottelen aikani kuluksi sormilla haroen. Tukka kiiltää ja on hyvässä kunnossa. Juurikasvua värjäilen yleensä itse. Kampaaja repii osan hiuksista päästä, en voi siis mennä kampaajalle. Muutaman kerran on kamppajalla leikattiu kauhea pätkä poikatukka.

Vierailija
12/42 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen jo lapsena oppinut vetäisemään kädellä hiukset pois takaraivon alta makuulle käydessäni. Hiukset on silloin siis pään yläpuolella eivätkä jää alle takkuuntumaan.

Hiuksia pestessä kampaan hiukset harvalla kammalla samalla kun niissä on hoitoaine. Doven Frizz jotain hoitoaine on parasta.

Vierailija
13/42 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen jo lapsena oppinut vetäisemään kädellä hiukset pois takaraivon alta makuulle käydessäni. Hiukset on silloin siis pään yläpuolella eivätkä jää alle takkuuntumaan.

Hiuksia pestessä kampaan hiukset harvalla kammalla samalla kun niissä on hoitoaine. Doven Frizz jotain hoitoaine on parasta.

Ja nukut liikkumattomana samassa asennossa aamuun saakka?

Vierailija
14/42 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiuksia pitää pestä ja hoitaa riittävän usein. Menevät takkuun kun korputtuvat ilman hoitoaineita päiväkaupalla. Pesu vie myös irtohiukset pois sotkeentumasta.

Vierailija
15/42 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla takkuuntuu hiukset, vaikka ne ovat kiinni. Ihan sama, mitä hiusöljyä tai takkusuihkeita tulisi käytettyä. Pitkät hiukset ovat minulle sopivammat, mutta pitäisi kai vetää kaljuksi tai tosi lyhyeksi, etteivät takkuuntuisi. Tätä se kihara tukkalaatu tuottaa. 

Vierailija
16/42 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hiukset takkuuntuu niin teillä on väärä hiustenhoitoaine. Yöksi aina letille/kiinni. Kunnollinen shampoo auttaa myös. Näillä tiedoilla ei ole kenelläkään tuota hiusten takkuuntumisongelmaa.

T. Alalla 51 vuotta ollut

Vierailija
17/42 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnihän ne kannattaa pitää niin ei tule niitä takkuja.

Epäsuosittu vinkki ehkä mutta mun luonnonkiharuuteen taipuvaiset hiukset lakkasi olemasta v*ttumaiset kun lopetin harjaamasta niitä. Haron auki sormin mitä tarvitsee ja muuten annan olla. Joskus käytän vauvanharjaa jos pitää leikkiä suoratukkaista (samalla kun föönaan kuivaksi), se ei ole mun hiuksille niin repivän raju kuin muut harjat ja silti oikoo hiuksia suoraksi. Kokeilkaa ja hämmästykää.

Vierailija
18/42 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjaan aina kun on tarvis.

Vierailija
19/42 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja nukut liikkumattomana samassa asennossa aamuun saakka?

Kadehdin kovasti, jos joku tosiaan pystyy nukkumaan liikkumatta koko yön, minä en. Ja lisäksi kun kissat kulkee vapaasti makkarissa ja kantaa "lahjoja" tyynylle, niin välillä löydän jotain kissan naru- tai höyhenleluja hiuksiin sotkeutuneena. Tai jonkun ihanaisen rikkipureksitun leluhiiren selän alta :D

Vierailija
20/42 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoainetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän