Nato vahvistaa: Puolaan pudonnut ohjus oli Ukrainan ilmapuolustuksen ampuma
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Ukraina yritti torjua terroristisia hyökkäyksiä siviilikohteisiin tekevän Venäjän ohjushyökkäystä. Siksi tässä kävi näin ja kuten Natokin suoraan on sen sanonut - syy on yksin Venäjän.
Ja nyt voit trolli tulla itkemään ja uhriutumaan tästä asiasta, ole hyvä.
Tottakai syy on sen, joka laukaisunappia painoi, oli se aivan ketä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukraina hyökkää jo naapurimaihin jokohan herätään mitä tapahtuu ja kuka puhuu mitä.. Nyt Nato koko Ukraina maan tasalle...
Oletko tosissasi oleva pipovikainen vai vain putinisti?
Sulkevatko vaihtoehdot toisensa pois?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukraina hyökkää jo naapurimaihin jokohan herätään mitä tapahtuu ja kuka puhuu mitä.. Nyt Nato koko Ukraina maan tasalle...
Oletko tosissasi oleva pipovikainen vai vain putinisti?
Sulkevatko vaihtoehdot toisensa pois?
Mielestäni pikemminkin yhdistää....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs eivät anna Ukrainaan kunnollista ilmanpuolusjärjestelmää.
Miksi Ukraina ei itse ole hankkinut sellaista? Miksi kaikki pitäisi saada ilmaiseksi muilta?
Sinulla on nyt samanlainen logiikka kuin useilla Afrikan mailla. Uhriudutaan ja vaaditaan muita maita antamaan kaikki valmiina. Itse ei tehdä yhtään mitään, huudetaan vaan muita apuun.
Eiköhän ukrainalaiset hoida suht hyvin ja ihan itse sen maansa puolustamisen. Vai oletko vain seurannut russakoitten proagandaa. Älä nyt sentään ala venäläistä nillitysvalehtelua täällä suomalaisella foorumilla suoltamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Ukraina ei itse ole hankkinut sellaista? Miksi kaikki pitäisi saada ilmaiseksi muilta?
Sinulla on nyt samanlainen logiikka kuin useilla Afrikan mailla. Uhriudutaan ja vaaditaan muita maita antamaan kaikki valmiina. Itse ei tehdä yhtään mitään, huudetaan vaan muita apuun.
Eiköhän ukrainalaiset hoida suht hyvin ja ihan itse sen maansa puolustamisen. Vai oletko vain seurannut russakoitten proagandaa. Älä nyt sentään ala venäläistä nillitysvalehtelua täällä suomalaisella foorumilla suoltamaan.
Hyvin hoitavat. Mutta eivät hoitaisi ilman länsimaiden antamia aseita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman EU:n ja USA:n aseapua Ukraina olisi hävinnyt jo huhtikuussa sodan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moisella koheltamiselta kyllä nopeaan loppuu sympatiat kun muutoinkin ollaan jo kovin loppu kohonneiden kustannusten kanssa sodan takia.
Ei lopu sympatiat.
Jos venäjä voittaisi tuon sodan, niin seuraavaksi se hyökkäisi johonkin toiseen Euroopan maahan. Se pahentaisi Euroopan tilannetta entisestään. Erityisen pahasti se heikentäisi sen maan tilannetta johon se hyökkäisi.
Siksi Eurooppa tukee Ukrainaa viimeiseen asti.
Miksi se hyökkäisi ihan vaan johonkin toiseen Euroopan maahan? Ei ne nytkään mitenkään yhtäkkiä hyökänneet, sehän kyti melkein kymmenen vuotta se tilanne Ukrainassa.
Mä ymmärrän että se tekee tilanteesta ehkä helpomman käsitellä, jos ajattelee että ne ihan summissa hyökkii ympäriinsä. Suomikin on ollut teidän puheissa jo käytännössä miehitetty ainakin 20 vuotta, mutta kappas, ei sodasta tietoakaan.
Tuosta pelon lietsomisesta ei hyödy kukaan normikansalainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan! Siitähän tässä juuri oli kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan! Siitähän tässä juuri oli kyse.
Juurikin niin ja siksi annetaan lisä apua, monesta maasta lähtee entistä suurempi paketti .
Belgian puolustusministeri Ludivine Dedonder kirjoittaa Twitterissä, että Puolaan osuneiden ohjusten jäänteissä olisi alustavien tietojen mukaan osia sekä venäläisistä ohjuksista että ukrainalaisesta ilmatorjuntaohjuksesta. Tämä tullaan hänen mukaansa vahvistamaan tulevissa tutkimuksissa.(IL)
Vierailija kirjoitti:
Belgian puolustusministeri Ludivine Dedonder kirjoittaa Twitterissä, että Puolaan osuneiden ohjusten jäänteissä olisi alustavien tietojen mukaan osia sekä venäläisistä ohjuksista että ukrainalaisesta ilmatorjuntaohjuksesta. Tämä tullaan hänen mukaansa vahvistamaan tulevissa tutkimuksissa.(IL)
Eli on köynyt juuri niin kuin on arvailtu: rysy näppäili koordinaatit vituralleen ja lähetti ohjuksen Puolaan. Ukrainalainen it-ohjus perässä.
Hupsista, ryssittiin vahinkohyökkäys Nato-maahan ja tapettiin siviilejä. Sattuuhan sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli on köynyt juuri niin kuin on arvailtu: rysy näppäili koordinaatit vituralleen ja lähetti ohjuksen Puolaan. Ukrainalainen it-ohjus perässä.
Hupsista, ryssittiin vahinkohyökkäys Nato-maahan ja tapettiin siviilejä. Sattuuhan sitä.
lol, pliis me.
Lollers. Venäjä on syyllinen siihen, että tuolla ammukset lentelee. LOL
Vaikuttaa aika selkeltä. Ilmantorjuntaa ei ammuta kordinaattien perusteella, toisin kuin pommit. Selvästi Venäjä on tämän ampunut, sillä millä todennäköisyydellä muuten kordinaatit täsmäisi täydelliseen miksiin Kiovan ja Lvivin kordinaateista? Joihin muuten saman päivän aikana laukaistiin useita ohjuksia.
Miettikääpäs hetki. Venäjä ampuu vahingossa Puolaan, koska joku tunari sekottaa kordinaatit. Ohjus osuu johonkin perähikiän maatilalle, jossa valitettavasti menehtyy kaksi ihmistä, mutta ei vaikuta sodan kulkuun millään lailla. Jenkit hoksaa tämän, Nato maahan on tullut pommi ja täysin vahingossa. Ilmoittaisivatko he sen koko maailmalle, Venäjä ampui Nato maahan pommin, mutta koska se oli vahinko ja sen ihmeempää damagea ei tullut, ei me tehdä mitään. Mikäs myrsky siitä nousisi? Aikamoinen.
Skenaario kaksi, totuus kerrottaisiin ja näin ollen Jenkkien pitäisi reagoida. Kolmas maailmansota olisi siinä.
Hätäkokous, mitä tehdään? Ilmoitetaan, että syynä oli Ukrainan ilmantorjunta. Kaikki antaa anteeksi Ukrainaille, pääsyyllinen on kuitenkin Venäjä jonka pommeja yritetään torjua, sota ei eskaloidu maailmansodaksi, Nato ei menetä kasvojaan.
Ukraina kiistää osuutensa, ja nyt muut maat ihmettelee että miksi. Kaikki antaisi kuitenkin anteeksi vaikka myöntäisivät. Eivät myönnä koska eivät ole syyllisiä.
Pitäisikö Ukrainan maksaa korvauksia Puolassa kuolleiden omaisille?