Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En koskaan käytä kirjastoa

Vierailija
16.11.2022 |

Kuulun pariin lukuryhmään ja niissä on henkilöitä jotka koskaan eivät käytä kirjastoa vaan ostavat luettavansa. Tietysti joutuvat joskus etsimään käytettyä kirjaa kirpputoreilta tms.
Luen paljon, ei ole rahaa ostaa eikä tilaa ja hyllyjä säilytykseen . Silti kasaantuu, joskus tulee sorruttua, pokkareita jonnekin konttiin lahjoitettavaksi.

Koskaan en ole mitään tauteja kirjoista saanut kun en juurikaan edes sairasta.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjakaupoille ja kirjailijoille ostava lukija paras lukija. Tokihan ymmärrän sen.

Vierailija
2/25 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastontäti kysyi vakavissaan ihan olenko KGB n agentti ja se kyllä riitti sitä kyyläystä sitten. Toinen uskova tuli tuputtamaan uskovaiskirjoja. Ja kolmas venäjältä tullut kyyläsi kaiken mitä tein, tuppasi tuttavaksi ja alkoi teetättää kaikkea. Istui jatkuvasti kirjaston koneella. Akat tekivät kyllä selväksi mikä on kirjastolaitoksen idea :D!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun vielä lainasin kirjastosta, laitoin neoamiseptia vanuun ja pyyhin muovitetun kannen. Aina muuttui vanu ihan mustaksi.

Nykyään kirjastoissa on niin kova melu etten halua edes mennä sinne. Ainoa poikkeus on jos pitää ottaa printti tai kopio, siellä on hyvä printteri.

Vierailija
4/25 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjastontäti kysyi vakavissaan ihan olenko KGB n agentti ja se kyllä riitti sitä kyyläystä sitten. Toinen uskova tuli tuputtamaan uskovaiskirjoja. Ja kolmas venäjältä tullut kyyläsi kaiken mitä tein, tuppasi tuttavaksi ja alkoi teetättää kaikkea. Istui jatkuvasti kirjaston koneella. Akat tekivät kyllä selväksi mikä on kirjastolaitoksen idea :D!

Varmaan ei stasilla osuutta noiden kouluttamisessa ei, aikoinaan, levy oli juuttunut päälle pahemman kerran. Olin uusi paikkakunnalla ja ihan ihmeissäni, että semmosta kirjastontouhua sitten.

Vierailija
5/25 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainasin nuorempana tosi usein kirjastosta kirjoja, en halunnut tuhlata rahaa, jos en pitänytkään luettavasta. 

Nykyisin en oikein käy kuin hyväksikäyttämässä hiljaista aluetta, saa olla rauhassa.

Vierailija
6/25 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan ei stasilla osuutta noiden kouluttamisessa ei, aikoinaan, levy oli juuttunut päälle pahemman kerran. Olin uusi paikkakunnalla ja ihan ihmeissäni, että semmosta kirjastontouhua sitten.

Onko sulla jäänyt lääkkeet ottamatta?

Vierailija
7/25 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kahta kirjastoa. Pieni sivukirjasto, usein olen ainoa asiakas sillä hetkellä.

Pääkirjastossa ei tarvitse myöskään kenenkään kanssa puhua. Ja korona-ajasta jäänyt päälle välimatkan pitäminen.

Vierailija
8/25 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi WTC iskujen jälkeen sain tietää jättilahjoituksista kirjastoille USA:sta, ja yksi uutisoitiin, toisen kuulin itse kirjastotyöntekijältä, Että kivasti oltu sitten siinäkin sopassa näköjään mukana. Vissiin piti uudistaa kirjakantaa ja aloittaa aivopesu kansalle.

Vierailija
9/25 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle jäi epäselväksi mitä mieltä ap lopulta oli kirjastoista?!

"En koskaan käytä kirjastoa"

Eikö ainakin kannattaisi käyttää, jos et halua ostella hyllyihisi kirjoja? 

Vierailija
10/25 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
11/25 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kirjasto on vaan niin kätevä!

Voin hakea kirjoja ja vieda ne takaisin luettuani. Olisi täysin tarpeetonta kerätä kotiin kaikki ne kirjat mitä olen lukenut. Nehän on ihan käyttökelpoisia kerran luettuna. Kirjan kuuluu olla luettavana. Eikä mikään hyllyssä lojuva pölynkerääjä.

Rahaakin säästää lainaamalla kirjastosta, mutta se ei ole tärkein syy.

Vierailija
12/25 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin aikaa ennen äänikirjoja kirjastossa todella paljon ja olen ollut teininä myös iltatöissä lähikirjastossa. Nyt kun kaikkea saa heti äänikirjana ja pystyn kuuntelemaan jopa 8 h päivässä äänikirjaa, niin ei sitä tarvitse enää kirjastossa käydä. En ole ostanut kuin muutaman kirjan, sillä en ole hamsteri.

Vierailija
13/25 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stasilistasta voi tarkistaa, mikä oli tilanne. Siinä ne lääkkeet taas sinnepäin.

Vierailija
14/25 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastsin tähän että stasilistasta voit takistaa mutta eipä vastaus näkynyt :)

Vierailija
15/25 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että meillä on suomessa ilmaiset kirjastot on ainaki mulle ollu aina elämisen laatua super-nostattava asia. En kyllä ole huomannu ajatella että tauteja saisin kirjoista ja muista - eihän sellaisella hygieenisyyskertoimella pystyis kai asioimaan kaupassakaan tai ylipäänsä missään?  

Vierailija
16/25 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle jäi epäselväksi mitä mieltä ap lopulta oli kirjastoista?!

"En koskaan käytä kirjastoa"

Eikö ainakin kannattaisi käyttää, jos et halua ostella hyllyihisi kirjoja? 

Olipa taas liian monimutkainen aloitus otsikoineen. Olen pahoillani puolestasi. Maailmassa on niin paljon ymmärrettävää.

Vierailija
17/25 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, kerrot lukevasi paljon, silti kirjoitat huonosti, välimerkit puuttuvat .

Vierailija
18/25 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastsin tähän että stasilistasta voit takistaa mutta eipä vastaus näkynyt :)

Lisäksi kirjastonkorttini löytyi aina paikasta jota en käyttänyt, kahdesti jouduin sen noutamaan sieltä- siis missä en koskaan käynyt , itse. Niin olihan se aika vilkasta kirjastonpalvelua kaikkineen. Ja joka ikinen sana on näin.

Vierailija
19/25 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin aikaa ennen äänikirjoja kirjastossa todella paljon ja olen ollut teininä myös iltatöissä lähikirjastossa. Nyt kun kaikkea saa heti äänikirjana ja pystyn kuuntelemaan jopa 8 h päivässä äänikirjaa, niin ei sitä tarvitse enää kirjastossa käydä. En ole ostanut kuin muutaman kirjan, sillä en ole hamsteri.

Kirjoitat huonosti, sen ymmärtää koska kerrot, että kuuntelet äänikirjoja.

Vierailija
20/25 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että meillä on suomessa ilmaiset kirjastot on ainaki mulle ollu aina elämisen laatua super-nostattava asia. En kyllä ole huomannu ajatella että tauteja saisin kirjoista ja muista - eihän sellaisella hygieenisyyskertoimella pystyis kai asioimaan kaupassakaan tai ylipäänsä missään?  

Sillä noissa ryhmissä jotkut perustelevat. Kirjaston kirjat likaisia, niistä saa tauteja, ne ovat käyneek kaikenlaisissa kodeissa.

Toisessa ryhmässä käymisen lopetin, minä paljon kaikkea lukeva, dekkareista klassikoihin ja harlekiineihun, en olisi pystynyt olemaan enää sanomatta mitään kun tämä hienostonut rouva hopeanharmaalla tyylillään arvosteli kirjastoja, turhia ovat, kaupungissa on hyvä kurjakauppa.

Kuvittelin aina hänelle vielä lornjetin kun hän laukoi käsityksiään jos joku vaikja valitti miten pitkä jono johonkin kirjaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi