Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä (Väsyttää...)

Vierailija
07.11.2006 |

Moi!

mulla on 2 pientä lasta joista toinen vasta puolivuotias, toinen taaperoiässä. Oon tosi väsynyt. En ole 6kk nukkunut yhtään yötä kunnolla-. Vauva heräilee öisin tunnin-parin välein ja mikään ei tunnu siihen auttavan. Jotenkin koitan hoitaa kodin, meillä on aina siistiä. Välillä tuntuu etten jaksa...hermot menee jatkuvasti ja oon aina pahalla tuulella jonka sitten puran mieheen ja jatkuvasti on riitoja millon mistäkin. Lisäksi tunnen itseni huonoksi ihmiseksi kun en ole opiskellut itselleni ammattia enkä jaksa antaa lapsille tarpeeksi virikkeitä kun on vaan jatkuvasti pahalla tuulella. Rumaksikin itseni tunnen ja muut ihmiset tuntuvat niin paljon kauniimmilta ja hehkeimmiltä kuin minä.

Seksielämä meillä toimii hyvin, ainakin joku asia sentään hyvin...

Mitä tää on? Voisko joku auttaa?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun otan pari olutta niin olo aina helpottaa ja olen jotenkin enemmän " oma itseni" jolloin aina ajattelen et huomenna sit oon paremmalla tuulella jne...mut eipä oo onnistunut.

ap

Vierailija
2/16 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaa kertoa mikä mua vaivaa?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oisko sulla synnytysmasennus tms? en tiiä, kertokaa viisaammat.

Vierailija
4/16 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä alkoholi helpota.

Vierailija
5/16 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

masennuksen oireita tai sitten on pää jotenki pimahtanut, sori. Mulla alkoi masis juuri noilla oireilla.

Vierailija
6/16 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin esikoisen vauva-aikaan ihan mielipuolisen väsynyt ja sitten aloin vielä kärsiä unettomuudesta. Meidän kuopus on päästänyt paljon vähemmällä, joten tunnen itseni nyt ihan pirteäksi, vaikka lapset pienellä ikäerolla. Kuitenkin, heti kun on takana uneton yö, alan kiukuta. Unenpuute on ihan hirveää! Yritä hoitaa ensin itsellesi uniaikaa ja ryhdy sitten miettimään, tarviisitko jotain muuta: harrastuksia tai jotain.

Vierailija
7/16 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

saada vauva nukkumaan paremmin. joko se syö kunnon puurot illalla?

tai sitten isän on hoidettava joitain öitä välillä. toi on muuten kamalaa.

eli mun mielestä kunnon unio auttaa jo melkein kaikkeen

Vierailija
8/16 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttele asiallisesti. Älä riitele tai syyllistä. Sillä ei saa mitään hyvää aikaiseksi.

Vierailija
9/16 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitoon esim mummolaan,käykää miehenne kanssa syömässä,ja vaikka oluella,menkää kotiin ja NUKKUKAA,aamulla kaikki on taas paljon paremmin (meillä toimi loistavasti). Tuloksena oli aurinkoiset lapset,hyvätuulinen äiti.. ja jätä ihmeessä vaikka pari kertaa viikossa lapset pariksi tunniksi isälleen ja mene vaikka hierontaan,lenkille,shoppailee mitä vaan KUNHAN se on sun oma juttu..

Vaikka kuinka sanotaan että omaa aikaa otetaan sitten kun lapset ovat jo isoja,mielestäni PIENI irtiotto perheestä joskus vain parantaa laatua.

Eikö se oli parempi niin,että äiti hoitaa myös itseään kuin se että unohtaa oman hyvinvoinnin,jonka seurauksena lapsetkin kärsivät??

Vierailija
10/16 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

läheisessä pitseriassa syömässä pitsa ja juomassa yhden oluen + lukemassa iltapäivälehdet. Virkistää ihan tajuttomasti, vaikkei ole sama, kuin että yhdessä käytäisiin.

Vierailija
11/16 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oikeen ole hoitajaa lapsille ja kun mies on lähes aina töissä (joutuu aamuisin heräämään jo 4.30) niin on hankalaa sekin että mies valvoisi vauvan kanssa. Tunnen itsenin niin huonoksi äidiksi kun en jaksa edes esikoisen kanssa puuhailla mitään. Koitan vaan hoitaa pakolliset kotityöt ja ruokkia ja nukuttaa lapset.

Mikään ei oikeastaan kiinnosta.

ap

Vierailija
12/16 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tisuttele öisin, lisää kuiteskin puuroannosta illalla, jos sais paremman unen. Jos on tulossa hampaita, anna särkylääke silloin tällöin jo illalla valmiiksi. Älä ota vauvaa yöllä syliin, ellei ole pakko. Tassuttele, hysyyttele...Yritä jaksaa keskittyä nyt täysillä näihin vauvan uniongelmiin, sillä sitä kautta saat itsekin nukuttua.

Vierailija
13/16 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

syö siis kiinteitä 3-4 kertaa päivässsä ja aina iltaisin ison puuro annoksen ja tissiä päälle. Menee 21 nukkumaan mutta herää parin tunnin päästä eikä rauhoitu muuten kuin tissillä. kaikkea on yritetty! Huudattaa en kovasti uskalla ettei esikoinen herää sitten siihen, sitten oiskin täys helvetti päällä. Aamuyöstä yleensä otan vauvan viereen, siinä nukkuu suht hyvin. meillä niin pieni sänky että perhepeti on poissuljettu vaihtoehto. Muutenkin asunto pieni ettei vauvaa saa esim. toiseen huoneeseen nukkumaan. Esikoisen kanssa samaan en voi laittaa yösyöttöjen/heräilyjen takia.

Olen myös koittanut antaa tuttia kun alkaa yöllä heräämään mutt ei rauhotu siihen, huutaa taas parin minuutin päästä uudelleen ja mulla onkin sitä sängystä-ylös-tuttia-sänkyyn aina aamuöihin saakka kunnes vauva tulee viereen.

ap

Vierailija
14/16 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäis lopettaa: siitä on tullut tapa. Ota lapsi heti viereen ja katso, mitä tapahtuu.

Vierailija
15/16 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tohon vieressä nukkumiseen. Mietin aina et miten sitte koskaan siirtyy oman sänkyyn? Kun sen ekan pätkä 21-01 nukkuu hyvin omassa sängyssä ja päikärit vaunuissa nukkuu ok. Ja ite tietysti herään joka ikiseen ääneen.

ap

Vierailija
16/16 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niille on laulettu, yms. Silti ovat aina lopulta palanneet omaan sänkyyn. Rintaa en kuitenkaan ole antanut puolen vuoden jälkeen enää öisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi