Liittyykö teillä niskajumiin tai migreeniin kasvojen puutumista?
Itsellä hirveä päänsärky ja niskat jumissa. Istuin liian pitkään tietokoneen ääressä huonossa asennossa stressaavan työtilanteen äärellä.
Kommentit (15)
Mulla jumitus aiheuttaa lievää puutumista leuassa. Olen tästä jutellut jos jollekin lääkärille ja fyssarille eivätkä ole olleet huolissaan. Voimaharjoittelu 2-3 krt viikko vei ongelman pois. Ja nyt, kun on ollut taukoa, palailee taas..
Liittyy molempiin. Veikkaan niskajumia, sillä varsinkin nuoremmalle mugreeni on sellainen, että ensin pelkää kuolevansa kipuun ja sitten pelkää ettei kuolekaan. Migreenin kyllä tunnistaa!
Kannattaa selvittää myös pureeko hampaita yhteen, se aiheuttaa helposti puutu,osia poskissa
Basillaari-migreeni, jossa nuorempana täyttä halvautumista, nykyään usein vain kasvot puuttuvat/halvautuvat. Auran liikkumisen tuntee.
Mulla auralliseen migreeniin liittyy käden puutuminen ja puheen vaikeus
Kummassakin on mulla kasvojen puutumista. Migreenistä olen kärsinyt 48 vuotta ja niskajumista 43 vuotta. On tullut puutuminen tutuksi.
Vierailija kirjoitti:
Liittyy molempiin. Veikkaan niskajumia, sillä varsinkin nuoremmalle mugreeni on sellainen, että ensin pelkää kuolevansa kipuun ja sitten pelkää ettei kuolekaan. Migreenin kyllä tunnistaa!
Ei migreeniin aina liity päänsärkyä. Mulla alkoi migreeni lukio-aikana. Oli matikan kokeet ja tehtävät oli kirjoitettu taululle. Olin nähnyt vain toisen puolen taulusta ja tehtävistä. Kukaan ei uskonut minua. Tämän jälkeen migreeni vaivasi minua n.kuusikymppiseksi. Kohtauksia usein ja aina näköhäiriöitä sekä kasvojen vasemmam puolen puutuminen sekä vasen käsi tunnottomaksi.
Vain kerran hirvittävä päänsärky, jolloin toivoin kuolevani. Onneksi nukahdin ja herätessäni pää oli vain liikutellessa arka. Tällaista siis minulla n. Yli 40 vuotta.
Ei puutumista, mutta mulla tulee jumeja kasvoihin kyllä.
Joo joskus minulla auralliseen migreeniin liittyy naaman puutumista. Kerran naama puutui paniikkikohtauksen aikana. Outo ilmiö.
Vierailija kirjoitti:
Kummassakin on mulla kasvojen puutumista. Migreenistä olen kärsinyt 48 vuotta ja niskajumista 43 vuotta. On tullut puutuminen tutuksi.
Miten olet hoitanut niskajumia tuon ajan?
Mulla niskaretkahdus ja sormet puutuu kun niskaa kääntää taakse.
Vierailija kirjoitti:
Joo joskus minulla auralliseen migreeniin liittyy naaman puutumista. Kerran naama puutui paniikkikohtauksen aikana. Outo ilmiö.
Migreeni voi aiheuttaa myös paniikkikohtauksia, joten tuo ei ole yllättävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Migreeni voi aiheuttaa myös paniikkikohtauksia, joten tuo ei ole yllättävää.
No ei välttämättä, itsekkin olen kuvannut asiaa noin mutta samalla on tuntunut että ne vain muistuttavat toisiaan.eikä ole ollut muuta selitystä oireelle.
Hapenpuutetta isoaivokuoren ohimolohkossa; sinuna lähtisin päivystykseen. Sammaltaako puhe? H y
p
pp ii
k
ö
. teks
tirivit??