Unkariin joululomalla, vinkkejä mitä tehdä ja nähdä?
Lennot ja hotelli nyt varattu, itse joulupyhän ollaan vielä Suomessa mutta sen jälkeen loput joululomasta ja uusivuosi Budapestissä.
En ole aiemmin käynyt joten vinkkejä otetaan vastaan.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Unkariin? Budapest on likainen, törkyinen kaupunki, jossa ei ole mitään nähtävää. Itselle oli muutama vuosi sitten suuri pettymys.
Edullisuus ja tietenkin se ettemme ole vielä käyneet siellä. Aika moni ulkomaalainen kaupunki on likainen Suomeen verrattuna, esim Bryssel tai Pariisi aika törkyinen omasta mielestä.
ap
Mikset ole ottanut yhtään itse selvää jostain muualta kuin AV:lta, mitä nähtävää siellä on? Ei ole vaikeaa katsoa vaikka matkatoimistojen sivuilta.
-eri
Yleensä noissa listattu vain turistirysät. Mielenkiintoisempaa kuulla yksityisiltä vinkkejä.
ap
Itse teit laiskan aloituksen, jossa pyydetään "vinkkejä mitä nähdä tai tehdä", ja luulet, että saat vastaukseksi supererikoisia kohteita ja aktiviteetteja.
No itsekin olin ajatellut vielä käydä Budapestissa, koska se on viimeisiä eurooppalaisia pääkaupunkeja jossa en ole käynyt. Jotenkin kuitenkin tympii nyt ajatus mennä sinne.
Vierailija kirjoitti:
Unkari ja Turkki ovat näyttäneet todelliset kasvonsa ja menevät taholtani ikuiseen boikottiin.
Liittolainen ei tarkoita samaa kuin kaveri.
Ei paljon herunut plussaa, joten jää kotiin! Jos lähdet niin AP kiroaa koneesi putoamaan!!! Otatko riskin? Kone lentää kalingradin yli.
LUEPPA UUTINEN VENÄJÄN ISKUSTA Puolaan ja mieti lähdetkö Unkariin lomalle???? TYHMÄ!!!!
Joulutorit on auki uuteenvuoteen asti.
Ei yhtä kivat kuin Saksassa.
Käy nyt ainakin New York cafessa. Vaikka vaan katsomassa jos et halua kahvilla/ syömässä käydä. Upea paikka! Ja suosittelen lippujen ostamista hop on hop off bussiin. Kierros sillä antaa hyvän silmäyksen sekä budan että pestin puolelle. Ainakin ennen tuoholippuun kuului myös jokiristeily.
Eipä siellä ole muita aktiviteetteja kun kylpylät joulun aikaan. Kävin tyttären kanssa muutama vuosi sitten jolloin oli raskas sumu monta päivää eikä näkymistä juuri päässyt nauttimaan.
Suurin nähtävyys on Orbanin hanuri, jolle jokainen maassa vieraileva saa antaa syvän kielearin.
Nauti matkastasi, varmasti löydät hienoja paikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Unkari ja Turkki ovat näyttäneet todelliset kasvonsa ja menevät taholtani ikuiseen boikottiin.
Ja sä olet näyttänyt todellisen typeryytesi, lammas. Ketään ei kiinnosta sun boikottis.
Széchenyi-kylpylä
Raflat on kiinni joulun ajan. T. Unkarissa asuva lähetystössä harjoittelussa oleva.