Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Ei saanut nukuttua yhtään kauempaa kun meidän makkarissa vetää ja oli vaikeuksia hengittää kun nenä oli niin tukossa..Pitää taas täksikin talveksi varmaan laittaa ilmastointiteipit ikkunoihin..Huoh.

Viipero pääsi hakemaan vauvaa!! Niin se käy. =)

Osselle, möröttimelle, Elinalle ja Heidille nyt vaan paljon suppareita, että vauvat syntyy ennen isänpäivää!!

Meriheppa oli piipahtanut ja np-ultrakin jo vaikka kuinka lähellä! Niin se aika menee..=)

Toivotaan, ettei Kesiksellä oo mitään tulehduksia =/ Lepäilehän nyt! =)

Mammanalun kuplinta kuulostaa kyllä liikkeiltä..Onnea! =) Oot kyllä aika sissi kun jaksat odottaa 2 viikkoa kampaajalle..Mun on päästävä heti kun saan sellasen mieleen..=D

Kandille uskallusta ajatella vauvaa ainoastaan ' kun' -muodossa! =) Varmasti aivan normaalia noi ajatukset..=)

Makkara..hitto sentään jonku pissatulehduksen kanssa! Pikaista paranemista jos on siitä kyse! =) Ei aivot keksiny vielä mitään isukille..Taitaa tulla taas pikainen räpeltäminen lauantaina..XD

Nincan ultrassa oli kaikki ollut hyvin..Mahtavaa! =)

Henna: räpsy kans möykkää ihan koko ajan mahassa..Välillä oikein ärsyttää kun koko ajan muljahtelee ja jytää..=) Lääkäri sanoi, että se on kyllä paras merkki siitä, että kaikki on hyvin, että kai se on vaan munkin otettava positiivisena juttuna..=)

Mä voisin lähteä keittään lisää kahvia kun miehulin pitäsi kohta herätä..Oikein mukava tiistaita kaikille!

t. poppis ja räpätti rv28+6

Vierailija
2/23 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli ränninasentajat ja heräsin siihen kun koputtelivat tuolla ulko-ovella ,kun niiden piti saada sähköä. Nyt on ovi avattu ja sähköroikka ulkona.. Se niistä pitkistä unista sitten:( No, ehkä hyvä herätä näihin aikoihin välillä, niin nukuttaa sit taas illalla paremmin.

Kurkku on ollut nyt 3 aamua/yötä niin kipeä että! Toivottavasti ei pahene, mut yöt on tuskaisia kipeän kurkun ja liman keskellä. Miten mä voin olla tullut kipeeksi kun olen ollut koko ajan sisällä lämpöisessä, ei ymmärrä?!?!

Wau, Viipero on tainnut vihdoin päästä ihan tositoimiin:=) Tsemiä sinne näin ajatuksen voimalla!

Missäs kaima luuraa, viekö opetus kaiken " palstailuajan" töissä?

Entäs Tappert, ei ole kuulunut vähään aikaan mitään?

Nyt ei juttu oikein luista, joten menen takaisin sänkyyn hetkeksi ja palailen myöhemmin, mukavaa päivää!

Aurora + Poitsu rv 24+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jojo siis taitaa olla jo nyytti kainalossa :) viipero mennyt perässä...hus hus ja suppareita muillekin, joiden pikkuisilla vuokrasopimukset sanottu irti :)

Henna, voi hurja ku sitä oikein pelästyi, ku lukin sun kaatumisesta...hyvä kun ei mitään ikävämpää seurannut :)) nyt vaan ottaa iisisti siellä.

Mammanalku, onneksi vuoto on loppunut...kyllä sitä säikähtää vähemmästäkin. Voi kun liikkistä, jos pikkuinen siellä masussa on halunnut ilmoittavan liikkeillään kaiken

olevan kunnossa :)

SaritaN, mullakin on aina ajoittain mahakipuilua, joten kuulunee asiaan, täytyy kait vaan hyväksyä nämä kaikki raskauden tuomat vaivat :))

Poppiksella oli kaikki lääkärissä kohillaan, ja tosta painon noususta....mitääh...ei sulla ole tullu mitää painoa. Sitä paitsi, kyl kait ny naisilla pitää vähän olla

lihaa luittesa ympärillä :))

Laraleille, voiku ihqua...nautihan äippälomasta! tsemppiä viimeisiin koulutöihin.

Aurora, kiva kuulla et lepo on auttanut. Mullakin selvästi auttoi, ku pidin pari päivää töistä vapaata...kumma kyllä toi istumatyö rassaa eniten, ei niinkään kävely

tai muu kevyt liikunta. Olikos sullakin kohtu taakkepäin kallellaan? ku oon kuullut tosiaan samoin, et silloin voi herkemmin vaavi painaa jonnekis hermoihin. Ja voisiko

sitte suppareitaki tulla herkemmin....ainaski ennestää piukka maha voi herkistää suppareille, ja sulla ainaski on pieni sievä masu :) toivotaan ettei ihan flunssa pääse yllättämään, hyviä vointeja.

Tikru, hih voi kuvitella, kuis hauskan näköistä tuo vaappuminen on, varsinkin ku iso kasa mammoja menee oikein ryhmässä...ehkä sitten enskatreffeillä useampikin vaappuu

:))

Jushkalle parempaa vointia...kyllähän sitä haluu ainaski tossa alussa vähän varmistella, että miltäs se testiviiva taas näyttikään :)

Hoyt, tuulimuna ja tuhkamuna, eikös ne molemmat voi ajaa samaa asiaa :))

Moolikin käynyt neuvolassa, kiva et erikseen oikein sanoo, et meillä mammoillakin on jotain väliä :) niinhän se menee, et vauva on viimekädessä tärkein.

Merihepalla kohta ultrailua...niin se aika vaa menee :)

Kandi, voi sinnuu, ku oot joutunu kestää tota närästystä...se on kyllä painajainen. Vai on teitin muhku keskiyöllä virkeimmillään :)) ja kyllä noi mielialat vaihtelee, kuuluu varmasti tähän rosessiin ja kasvamiseen :) kyllä kaikki menee teillä loppuun asti hyvin!!

Kesis, kiva kuulla sustakin. Toivotaan, et sullakin noi supparit vaan pikkasen kiusaa alkuun....kyllä se työtahti vaatii veronsa. Mullakin on selvästi supparit rauhottunu, ku pari päivää otin rennommin. Nautihan ja ota rennosti vapaalla :)

Makkara, toivotaan ettei mittää tulehdusta kuiteskaa tulis, juo vaa lämmintä tai vaikka karpalomehua..josko auttaa.

Nincallakin ultra takanapäin, kiva että kaikki hyvin ja jos sukupuolikin melkein varma....

( . ) nautin täysillä, ku supparit on vähän rauhottunut ja viikonloppuna pääsi nauttimaan ulkoilusta auringon paisteessa :) huutonetistä huusin sit sellasen oikees vanhan pinnasängyn...piti sit hakea se Lohjalta asti, vaik varmasti lähempääkin ois voinu saada. Äippäpakkauksen päätös tuli ja tässä sit odotellaan postista ilmoitusta, jotta pääsis hypistelee niitä vaatteita :) Vielä ku sais Hippiksen huoneen kuntoon...ni johan siinä alkaa olemaan kaikki. Ukko otti sit ekan masukuvan musta...josko sen jossain vaiheessa tänne uskaltais näytille laittaa :)

oikein hyviä vointeja kaikille!

Mykis ja Hippis 27+3

Vierailija
4/23 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta ja päivää!

Nukuttiin Otson kanssa ruhtinaalliset 10 tunnin yöunet muutamalla heräämisellä ja olo on kuin uudestisyntyneellä :)

Viiperon Kaapolla on ollut se kalenteri mukana, kun on tainnut tulla äidille kutsu synnyttämään. Onnea vaan Viiperolle synnytykseen!

Muutamat enskat (Henna, mammanalku) olivat joutuneet olemaan huolissaan pikkuisistaan. Onneksi kaikkien kohdalla taisi olla onni myöten ja pikkuiset viihtyvät yksiöissään.

Laralle onnittelut äippälomalle jäännistä!

Moolin puolesta olen iloinen, että olet saanut neuvolassa hyvän vastaanoton. Odotuksen aikana tulee niitä ihania päiviä ja sitten välillä niitä tosi kurjia päiviä. Omasta jaksamisestaan pitää huolehtia ja olla tarvittaessa itsekäskin, silloin se vauvakin voi hyvin.

Mitäs Osselle, Heidille ja Elinalle kuuluu?

Kandin Muhku yöjumppailee... Meillä oli samaa ilmiötä noilla viikoilla ja etenkin yöllisten vessareissujen jälkeen Otso innostui kaivamaan tietään ulos kyljestä. Nyt se pahin melskaaminen tapahtuu aamusta ja illasta ja joko niin, että liikkeet tuntuu tosi vaisusti tai sitten niin, että minä jo itkua väännän kun tulee sellaista monotusta kylkiluihin ja kylkiin. Sitten kun otetaan vielä kohdun seinämistä vauhtia ja pungetaan pää täysillä kohdunsuuta vasten niin ai kun tuntuu mukavalta ;( Mutta mieluummin sitä riehumistakin kestää kuin kyttäilee, että tuleeko niitä liikkeitä kylliksi. Niin ja niistä jos- ja kun-ajatuksista. Mulla on vieläkin se pelko tuolla takaraivossa, että jokin menee tässä lopussa pieleen eikä me tullakaan kotiin vauvan kanssa. Siksi lykkäsin niiden tarvikkeidenkin hankkimista ja hakemista niin pitkään. Otso on kuitenkin osoittautunut niin sinnikkääksi, että enempi sitä jo uskoo, että me laitokselta tullaan kotiin kolmistaan. Tiedän kuitenkin sitten huolehtivani sitä, ettei vaan kukaan/mikään vie meidän vauvaa pois. Olen jo hyväksynyt, että huolehtiminen on osa minun äidiksi tulemistani ja onneksi meillä tuo mies on jaksanut luoda minuun koko ajan uskoa siitä, että meistä vihdoin ja viimein tulee vanhempia :)

Vai Makkaralla virtsatulehdusta... Se kai tulee toisille herkästi varsinkin raskauden aikana. Pidä vaan tiukasti ne erotickiller-kalsarit jalassa ja sitten vaan juopottelemaan puolukkamehulla ;) Oikeesti, toivottavasti pääset pian eroon inhasta olosta.

Nincakin puksuttaa viikoissa lujaa eteenpäin ja nyt voikin ihan huolettomin mielin jatkaa auvoista odotusta.

Poppiksella sitten ikkunoiden tilkitsemistä tiedossa. Meillä ikkunat pitää suht hyvin, mutta ovien tiivisteet fuskaa ja humina vaan käy. Mies yrittää kovasti hankkia itselleen flunssaa, mutta minä tyrkytän sille niin plajon troppia ettei nyt ala sairastella. Yritähän sinäkin pitää röörit auki eli villasukkaa jalkaan ja vaikka toinen peitto sänkyyn.

Auroralla myös flunssaa pukkaa. Panadol Hotia voi minun mielestä käyttää turvallisesti raskauden aikana, jos olo käy kovin tukalaksi.

Ja Mykiksen supparit ovat laantuneet, hyvä niin. Ei niitä tosiaan kannata liian ajoissa ottaa vaivoikseen.

Jospa sitä laittelisi vähän huushollia kuntoon ja katsoisi sitten mitä tekemistä tälle päivälle keksisi. Joululahjoja voisi kyllä alkaa jo ajattelemaan ja ehkä ostamaankin.

Tiistain jatkoja toivotellen,

Mörötin rv40+4

Vierailija
5/23 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsistä vaan kaikille teille!

Olikin tosi mukava lukea noita viime hetken odottajien kuulumisia. Ilmeisesti ehkäpä jo ihan pian saadaan uusia vauvakuulumisia tänne enskapuolelle! =) Ja te jotka vielä oottelette, niin toivon jotta pikaisesti tulee lähtö teillekin.

Mulla on tiukka kuuden päivän työrupeama meneillään, joten täällä kirjottelu jää vähemmälle. Koitan käydä lukemassa teidän kuulumiset kyllä.

Flunssaa oli aika moni valitellut. Meillä on töissä kunnon tautia liikenteessä. Mä oon koittanut juoda mustaviinimarjamehua ja käsiä pesen ehkä vähän liikaakin... Millään en nyt haluaisi sairastaa. Eli kuumaa juomaa, lämmintä vaatetta päälle ja tarvittaessa sitä lepoa itse kullekin.

Minä niin toivon jotta päivät menisivät vähän nopsemmin. Nyt kun on tällainen vaihe ettei oikein tiedosta muuten kuin housujen kiristämisestä jotta vauva masussa asustelee. Onneksi ensi viikolla on neuvola niin pääsee sydänäänet kuuntelemaan.

Pari ystävääni on saanut tässä viikon sisään vauvat. Asuvat sen verran kaukana, jotta ajattelin pienet vauvalahjat lähettää postitse. Nyt siis niitä paketoimaan ja postin kautta töihin.

T. iida-linnea 15+6

Vierailija
6/23 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui, nyt kävi melkein huolestuttamaan, kun noista liikkeistä oli juttua. Siis kyllähän tuo meidän kaveri päivittäin liikkuu, mutta ei se ikinä tunnu mitenkään hankalalta tai inhottavalta eikä sitä juuri päiväaikaan edes huomaa, mitä nyt jotain pikkumuljahtelua silloin tällöin. Oon vaan aatellu, että toi masun puoleinen istukka vaimentais, mutta en sit tiedä... Kai kuitenkin tärkeintä on, että antaa merkkejä itsestään päivittäin...

Eilen oli sitten kolmas valmennuskerta viidestä, teemana Parista perheeksi. Eipä siinä mitään uutta tullut, parisuhteessa pitää muista jutella omista tuntemuksistaan ja ymmärtää sitä toista jne...

Äippäraha- ja -pakkauspäätöksistä ei ole kuulunut mitään. Alkaa pahasti näyttää siltä, että isänpäiväksi ei mun paketti ehdi. Mutta ainakin mies saa omansa silloin. Toistaiseksi olen hyvin malttanut olla vihjailematta asiasta mitään, vaikka mieli tekisikin. Onpa sitten isompi yllätys sunnuntaina :)

Aika monella on jo eräpäivä umpeutunut - pitäisi olla vauvaisat viikot tiedossa :) Eli niitä synnärikertomuksia sitten jään odottelemaan, kun tuo omakin h-hetki alkaa viikko viikolta lähestyä (vaikka siihen vielä onkin pieni ikuisuus...)

Nyt taas töiden pariin. Mukavaa päivää!

t. Essi, rv 28

Vierailija
7/23 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas hiljainen aamu enskojen palstalla! Tai ehkä vaan tuntuu hiljaiselta tuon aina-niin-vilkkaan maanantain jälkeen...

Viipero sitten lähti synnärille Kaapoa vastaanottamaan. Oi ja voi tätä odotusta, että milloin itsekin pääsee! No, ehkä päästetään ainakin Mörötin ja Osse ja Heidi ja pari muutakin ensin ;)

Mutta niitä neuvolakuulumisia:

*RR 120/82, samaa rataa kuin yleensäkin.

*Painoa tullut 600g/vk, nyt olen netonnut yhteensä sellaiset 10kg. Taisi viikonlopun lettukestit miehen mummolassa tehdä tehtävänsä ;)

*Turvotusta on vähäisen, mutta tosiaan nuo viikonlopun syömingit ehkä vaikuttavat vähän.

*Pissassa ehkä valkuainen plussalla, mutta oli niin pieni näytetippa, ettei tarvitse huolehtia. (Mä aina unohdan pidätellä ennen neuvolaan menoa, ja sitten väännän sitä pissanäytettä puoli tuntia...)

*Hb 132

*Muhku II rt, kuten ennenkin. Poika jumppaili siinä muita näytteitä otettaessa, ja syke olikin sitten mahtavat 160..! Rytmihäiriöistä ei edelleenkään merkkiäkään, eli pois menivät.

*Sf-mitta pysynyt samana, eli 29. Terkan mukaan Muhku saattaisi olla jo laskeutunut vähän. Se viihtyy nykyisin enemmän tuossa mahan etuseinämän luona, ja nuo koventuneet liitoskivutkin vähän viittaisivat siihen, että pienen pää painaa jo alempana kuin ennen.

Seuraavana onkin sitten jo vika neuvolalääkäri viikoilla 35+1. On vähän aikaisin, mutta katsotaan se kohdunkaulan tilanne, kun on noita supistuksia ollut sen verran. Mä kyllä salaa vähän toivon, että siinä vaiheessa k-kaula olisi jo lyhentynyt, ja lääkäri veikkailisi pojan syntyvän ennen joulua... :)

Tulen illalla kommentoimaan muidenkin juttuja, nyt lounaan pariin.

Kandi & Muhku 32+5

Vierailija
8/23 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään onkin hässäkkää töissä ja huomenna lähden kukonlaulun aikaan 2pvn työmatkalle. :( Ei huvittais yhtään.. No, täytyy ajatella positiivisesti, saan lukea kirjaa kun lennän ja junailen. Parasta ehkä on yöpyminen hotellissa, ihanissa lakanoissa ja valmiiseen aamiaispöytään köpötteleminen.. Että mä oon sit ainakin 2pv nettipimennossa!

Poppiupau - mä oon tottunut odottelemaan kampaajaa, yleensä varaan sen jo silloin kun käyn edellisen kerran eli 5-6 vkon välein. Nyt on jäänyt vähän hunningolle.. Mun kampaaja kun on niin " suosittu" että on ajat tiukassa. Mut on se niin ihanaa sit hemmotella itseään! :)

Aurora & muut flunssaiset, itselläni helpotti suunnattomasti flunssainen olotila kun otin panadol hottia ja lisäsin runsaasti hunajaa.. Ja tietty samat hunajat myös teehen tai marjamehuun. Paranemisia!

Mykis - ei kun kuvia vaan näytille rohkeesti! Mäkin laittaisin jos vaan osaisin.. *blondi*

Vielä noista mahdollisista liikkeistä.. Ei ole kuulunut eilisiltana eikä tänään taas yhtään mitään, joten olen jo aika varma että kuvittelin koko jutun. Mistäs sen nyt ekakertalainen voi tietää.. ;) Ja isänpäivästä, rakkaani on Ruotsissa isänpäivänä, joten " vietimme" isänpäivää jo sunnuntaina. Annoin hänelle vain sen I love daddy-bodyn ja kyllä oli otettu! Pikkuinen tippakin taisi tulla linssiin.. ;)

Jep, nyt on pakko jatkaa töitä! Voikaa hyvin ja koodailen sitten taas EHKÄ tänä iltana, muuten vasta TO tai PE.. (Iskeeköhän riippuvuus?)

Mammanalku + tiitiäinen 18+4

Vierailija
9/23 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä päivät menee vaan nopeaan...

Makkara: kaikki sympatiat sinulle. Pissatulehdus on hiivan lisäksi yksi kauheammista taudeista mitä on...

Nauttikaa niistä ihanista pienistä potkuista ja muljautuksista mitä alussa mahassa tuntuu. Tässä vaiheessa nuo potkut yms ei olekaan enää niin ihania kuin ennen. Vaikka ihanilta ne tietysti tuntuu..mutta sattuu...

Mörötin.... josko tuo hiljainen masuvauva enteilisi synnytystä. Kuulemma rauhoittuvat ennen kuin synnytys alkaa näin keräten energiaa tulevaa varten.

Essi: mukavaa kuulla, että teillä on myös juteltu parisuhteesta näin raskauden aikana ja sen jälkeen. Mä olisin kanssa kaivannut tuollaisia keskustelun aiheita neuvontaan. Mutta onneksi oon sitten kotona ottanut asian puheeksi. Täytyy meidän kaikkien muistaa sitten kunnolla huolehtia myös suhteesta vaikka pikkuinen onkin saapunut perheeseen.

Nyt on sitten kaikki kokeiltu. Eilen illalla miehen kanssa sitä ihanaa ässää ja tänään olin sitten siivoamassa isäni liikettä. Hyvin jaksaa kyllä painaa eteenpäin. Kaippa näitä energioita pitäisi osata säästää myös siihen synnytykseen. Huomenna on aamulla neuvolaa, jossa käyminen näin viikon välein tuntuu joskus vähän turhalta, vaikka ihanaahan se on kuunnella tuon rakkaan lapsen sydänaäniä.

Meillä mies muuttuu aikasta lailla malttamattomaksi. lauleskelee vauvalle omasta päästä keksittyjä " ulostulo" -lauluja. Kyllä on hauskaa :O)

Onko muilla loppumetreillä olijoilla, muita merkkejä synnytyksen käynnistymisestä, kuin " harjoitussupparit" ?

Jos laittaisi illalla saunan päälle...

Heidi <3 Toukka 39+2

Vierailija
10/23 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti vaan et raskausmyrkytysoireiden takia Santerin häätö aloitetaan tänään. Kaveri ei oo kasvanutkaan enää 2,5 viikkoon joten kai se on ihan aiheellistakin. Saa nähdä montako päivää menee... Palailen sit uutisten kanssa, jos mitään ei tapahdu oi aiemminkin. Möröttimelle etenkin tsemppiä! -Osse ja Santeri rv 39+6

Vierailija
11/23 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä oletko enää lukemassa, mutta me Otson kanssa pidetään teille peukut pystyssä ja toivotaan, että Santeri lähtee sutjakkaasti tulemaan. Sulla oli kuitenkin paikat sen verta hyvin kypsyneet, että eiköhän Santtu tule ulos ihan suosiolla bd

Ihan alkoi jännittämään teidän puolesta!

Mörötin ja Otso

Vierailija
12/23 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on jo muutama lähteny nyytin hakuun. Kivaa :)

(.)Eilen olin tosiaan rakenne ultrassa ja siellä oli kaikki kunnossa. Huh! Turhaan pelkäsin. Eka vähä ujosteli pampale, mut sit kohta jo morjesti meille. Ja oli hienon näköstä ku sattu just ultrauksen aikan nieleskelee lapsivettä,oli hienon näköstä. Istukka on etuseinässä on hyvän näkönen ja loppuu hyvään kohtaan että ei oo tiellä.

Eilen oli ihan naatti kun pääsi kotiin,et jos en olis täydellisten naisten orja niin olsin menny nukkumaan jo varmaan kaheksalta, mutta sinnittelin ja kattoin naiset.

Käytiin eilen kattelemas vaunuja ja nyt tarttis päättää millaset hommaa. Onko teil kenelläkään niit oran jovi air yhdistelmii? Onko hyvät? Mitä mielt ootte? Sitten toiset mitä katteltiin ni oli brion jokku en muista kombi varmaan.

Hyvää tiistain jatkoo, meni tekstien lukemises niin kauan aikaa et nyt täytyy välil nousta koneelta pois kun pylly puutuu.

sadeye ja pampale 21+4

Vierailija
13/23 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin piipahtamaan täälläkin kun tuo " harjoittelija" lähti bussille,

kovasti on kaikkea tapahtunut, mutta en millään viitsi/jaksa/ehdi kommentoida kaikkea, mutta tärkeimmät kuitenkin.

Viipero on päässyt tositoimiin, kovasti voimia näin telepaattisesti

Ihanaa kuulla että kandin poitsulla on kaikki kunnossa ja rytmihäiriöt ovat poissa.

-heidille- suppareita ja voimia tulevaan koitokseen.

Myös Osselle telepaattisia voimasäteitä.

Täällä kaikki on ennallaan, pari päivää enää töitä ja sitten jään äippälomalle, kyllä jo on aikakin, tämä istuminenkin käy jo työstä !

Meilläkin on isyyspaketti melkein kasassa, korvatulpat enää puuttuu, ja ne käyn pikaisesti kohta hakemassa.

Meillä isyyspaketti näyttää nyt tältä:

energiajuoma,energiapastillit,sisu,käsinukke,korvatulpat,lasten laulukirja ja sitten ostin juha vuorisen vaippaihottuma pokkarin tässäpä pieni pätkä takakannesta: Juhan elämä muuttuu vuoristoradaksi, kun puolometrinen kakkalinko asettuu taloksi.

Vuorinen kuvaa vaippavuorien reunustamaa arkea riemastuttavan persoonallisella tyylillään.

Kirja siis kertoo siitä kuinka pieni tyttövauva muuttaa elämän ja kaikki muu toiminta ympäriltä katoaa....

huumori on aika roisia mutta mies on lukenut aiempia juoppohullun päiväkirjoja ja tykännyt kovasti. Mikäs sen paremmin sopisi viihteeksi pakettiin, meille kun vielä tulee se tyttö niin totuus voi liipata läheltäkin.

Jätin nyt kaikki bodyt ja mukit paketista pois, niitä voi sitten hankkia myöhemminkin jos tarvetta.

Oikein mukavaa talvista viikonjatkoa kaikille, huomenna neuvola palailen sitten kertomaan mitä neidille kuuluu.

AA ja neiti 34+3

Vierailija
14/23 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksikin sadeye, meillä on nuo tuollaiset Jovi Air yhdistelmät, tosin vaikea vielä tässä vaiheessa sanoa, kuinka toimivat on sitten vauvan kanssa :) Mutta meille ne tuntui just sopivilta, ainoana miinuksena se, ettei siinä ole heittoaisaa.

Aurora79, ihania masukuvia! Pikkunen on massu, vaan taitaa olla luonnostaankin :O Hyvä puoli siinä, että pysyy pidempään " poissa tieltä" ;)

laraleilla alkanut äippäloma, hieno homma! Nyt vaan kunnialla loputkin kouluhommat valmiiksi ja saat alkaa nauttimaan olostasi!

Henna, aika pelottava tuo kaatumisjuttu. Itsekin olen kyllä miettinyt, että mikä ihmisiä nykyään vaivaa. Jos näkee, että joku mummo tai raskaana oleva kaatuu tms. niin miten voi olla niin vaikeaa tarjota apuaan?! Varsinkin nykymiehet on toedlla välinpitämättömän tuntuisia, yleensä toiset mummot tai naiset ryntäävät apuun, jos näkevät jonkun tarvitsevan apua. Itsekin tänään sain ruuhkabussissa seistä, ei puhettakaan, että kukaan olisi tarjonnut paikkaansa. Ja busseissa vielä erikseen sellaiset raskaana oleville, vanhuksille ja liikuntarajoitteisille varatutu paikat, mutta ei puhettakaan, että istumaan pääsisi. Ja kun en sitten viitsi mennä kinuamaan, että " siis hei pääsisinks mä niinku istuun, ku mä oon raskaana?!?" , jotenkin vain olen olettanut, että kyllä ihmisillä sen verran omaakin järkeä päässä, ettei tarvitsisi erikseen sanoa. Ei onneksi hirveästi alkanut pyörryttää/huimata ja muuta, vähän vain :p

Osselle tsemppiä synnytykseen! :)

Oma napa: Kävin lääkärineuvolassa, ei mitään uutta. Paino ei ollut noussut yhtään viime kerrasta, ei siitä tosin olekaan kuin muutama viikko (tosin tähän asti viikottainen painonnousu on ollut yli 500g ja nyt ei grammaakaan! Parempaan suuntaan siis menossa tuo painonkehitys ;)). Kohdunkaulan tilanne ok, paineet ok ja hemppa noussut taas yhden pykälän, oli jopa 109. Sykkeeksi sanoi 145 ja liikeet ++. Kaikinpuolin siis ok kaikki. Seuraava neuvola onkin sitten kontrolliultran jälkeen.

Aivan tyhjä pää taas, oli niin paljon mielessä kaikkea, mitä olisin kirjoittanut, mutta nyt en muista enää mitään. Ei varmaan olleet mitään tärkeitä juttuja sitten :)

Han ja Rumpali 27+6

Vierailija
15/23 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka puolet onkin jo vauvaa hakemassa :)

Jää kai meitä tänne muutama kuitenkin. Outoa kun tuntuu niin kaukaiselta toi oma synnytys, mut kai se nopeesti tulee kun tuntuu että nytkin nää viikot vilisee silmissä..

Onpas tyhmäksi mennyt toi päivien viemää, tai ei se nyt ikinä oo järkevä ollukkaa :) mutta nyt se menee jotenki ihan yli kyllä.

On mullaki ohjelmat.. Näitä joutuu sit " kotimammana" tuijottelee :D

Oikee hävettää ku en oo saanu edes imuroitua viikkoon, ei vaan jaksa yhtään mitään ku tulee kotiin.. Uus sänky pitäs VIHDOIN tulla tällä viikolla (niinku sen piti tulla jo viime viikolla ja sitä edellisellä) niin on se nyt noloa jos täällä on ihan järkyttävä sotku kun äijät tuo sen sisään :)

Pitää ottaa ittee niskasta kii, ehkä huomenna...

Mammanalku, ei mullakaa tuntunu jokapäivä niitä liikkeitä sillon viikko, kax sitten, nyt tuntuu aina iltasin. Kyllä sen mun mielestä huomaa, tuntuu se pikkasen erilaiselta ku mikää muu :)

Hyviä ideoita on kaikilta tullu tohon isyyspakettin, en ite sitä ehi sunnuntaix koota mutta mullahan on aikaa vielä tässä jokunen kuukaus..

Ärsyttävä kipee finni tulossa otsaan, keskelle tietysti. Muutenkin muuten finnittömästä naamasta huomaa että ollaan raskaana, tosi ihanaa..

Ehkä tässä oli tarpeex tyhmiä höpinöitä...

Riikka 18+4

Vierailija
16/23 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai meni se Ossenkin synnytys sitten oikeestaan aivan samalla kaavalla kuin mullakin :) Tsempitykset Osselle, vaikka et ehkä enää tätä luekaan ;) kyl se siit sit, niinkuin turkulainen voisi sanoa :DD

Voi vitsit, mä kävin eilen iltapäivällä äitiysneuvolassa vielä kerran, " myrkytyskontrollissa" ja ajattelin just siellä käydessä, että jos Poppis sattui olemaan samaan aikaan liikenteessä! Mihis aikaan olit siellä?! Ootkos muuten käynyt kirjoittelemassa yhteisöön?! mukaan vaan!

Mun kohdalla lopputulos oli hyvä, ei ollut enää verenpaine koholla eikä pissassa valkuaista, kuten vielä sairaalasta lähtiessä. Nyt ei tarvii sit (tällä erää) enää siellä käydä, lääkärin jälkitarkastuskin hoituu kuulemma kaupungin ehkäisyneuvolassa.

Jushkakin oli kommunikoinut, kiva juttu ;) Mä jo joskus mennä viikolla melkein huolestuin, kun kävin kurkkimassa eikä näkynyt sun kuulumisia :)) Jossain vaiheessa voisit tulla käymään meillä ja katsastamaan ton pikkuihmisen, joka muuten just tällä hetkellä huutaa naama punasena isänsä sylissä ;) Masuvaivojaan todennäköisesti, mutta kurjaa kun ei pysty toisen oloa oikein mitenkään helpottamaan :(

Päivät täällä menee nopsasti ja yöt väsyneesti, mutta katkonaisesti ;) Mä kovasti haluisin ton neidin " kouluttaa" kantoliinaan, mutta toistaiseksi ainakin vastaanotto on ollut " tyrmäävä" , eli kauhea möykkä ;) No, jos pystyasento kelpais sitten paremmin, kunhan hiukan kasvaa isommaksi...

No joo, mutta iloisia masunkasvatushetkiä itse kullekin!

t. Ope kera pikku-Ainon 22 vrk

Ja vauva-puolelle on kohta tunkua, kiva juttu!

Vierailija
17/23 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

moikkis, tässä nyt omanapaisesti vaan neuvolakuulumiset. palaan kommentoimaan loppuviikosta.

pissa ok, hemppa 107(nyt pitää hajea obsidania), rr 126/88 (kävelin neuvolalle, ja päälle 80 tuo alapaina ollut koko ajan nyt), painon muutos 400g/vko, sf 31 cm, simppiksen syke 140(ei tykännyt mittailusta vaan pyörähteli koko aika pois laitteen alta tai sit muksi sitä;)) ja edelleen rt-tilassa mennään.

eli kaikki tuota rautaa lukuunottamatta ok.

tuli tossa nukuttua kahden ja puolen tunnin päikkärit ja nyt ihan tööt-olo, eli ahkä parempi jättää kommentointi, tulis metkoja kommentteja;)

mut tosiaan moni on nyt lopultakin jo synnärille päässyt, eikös siellä sitten oo jojo, viipero ja osse?

tikru ja simppis 32+4

Vierailija
18/23 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiperolle ja Osselle tsemppaavia ajatuksia!!

Poppis manaili kylmyyttä. Mulla on kans täällä " poikamiesboksissani" melkoisen hyytävät olot (ja nyt on kyllä ikkunat kiinni, tarkistin jo). Lattiakin on ihan jäätä. Onneks on villasukat ja flanellipyjama.

Aurora lepäilee nyt kun on tilaisuus, niin tainnutat flunssapöpöt!

Voi kauhistus - eiks Mörötin oo vielä hankkinu joululahjoja? Mulle tuli tuskahiki sun puolesta...koitas alkaa nyt hankkimaan, et sä kohta enää mitään ehdi! Jos ehdit enää nytkään. Tai sit jätät vaan suosiolla ostamatta. Ai kauhia, mulle oikeasti nous verenpaine :)

Kandi: Miten ihmeessä voi pissanäytteen antaminen olla hankalaa? Mulla on joka ikinen kerta hankalaa lähinnä se, ettei sitä pissaa tule heti tulvimalla yli sen megapienen kipan! Vaikka kävisin viiden minuutin välein pissatestissä, niin vannon ja vakuutan että joka kerta se onnistuis. Otetaaks pissaamiskilpailu?!

Pissaamisesta tulikin mieleen, että arvatkaa vaan onko mulla mitään pissatulehdusta?! No ei!! Mitäs mä eilen sanoinkaan täällä demoefektistä...IHME, että niissä näytetipoissa ei ollu pöpön pöpöä. No, pitää kai olla onnellinen :)

Sadeye oli käväissyt ultrassa, onnittelut hyvistä kuulumisista!

AA:lle ISOT kiitokset kirjavinkistä! Mun mies on lukenut noita Juoppohullun päiväkirjoja, ja kävin heti tänään hakemassa tuon Vaippaihottuman. Lueskelin sitä bussissa ja räkätin ääneen...

Mun tuli Riikan finnistä mieleen, että mulla on ihan huomaamatta tuo finniongelma poistunut! Aluksi niitä finnejä oli lähinnä rintakehässä ja selässä...nyt niitä ei enää oo. Mitenkäs muuten muut, miten on raskaus omasta mielestä vaikuttanut ulkonäköön? Mulla on mennyt tukka tosi huonoon kuntoon (=ohentunut ja painuu aina pitkin päätä vaikka normaalisti on paksu ja " kuohkea" , aina likaisen tuntuinen), ja kasvojen iho on jotenkin kalpee ja kuiva. Sellainen hyvä juttu on, että säärikarvat on koko raskausajan kasvanu selvästi hitaammin ku normaalisti! Tosi harvoin joudun ajelemaan.

Tikrulle nyt sitä Obsidania ja verilättyjä ja mitäs kaikkea muuta sitä pitikään siihen hemppaan popsia?! Mulla on nyt lähtenyt vähän nousuun se hemppa, mutta hyvin hitaasti...tällä hetkellä se on 109, pari kk sitten oli 103 alimmillaan. Ja normaalisti lähes 150.

Voi itku mä odotan äippäloman alkua. Jotenkin tuntuu, että tää kotoa poissa olo on koko ajan vaikeempaa ja vaikeempaa, vaikka luulis että olis toisinpäin! Oon alkanu miettimään, että osittain tää mun väsymys voi kyllä johtua mielialastakin. Jotenkin kotona on aina energisempi olo. Töistä kyllä nautin, mut nää illat on sit tämmöstä tylsää yksin möllöttämistä. Valivalivalivali :)

Ai niin, siitä isäpakkauksesta mun piti kans listata...eli aion antaa sen sunnuntaina ja siinä on

- Vaippaihottuma-kirja

- Joku pieni isä-aiheinen vitsikirja

- Vauvan hoito-opas miehelle

- Viskipullo

- Itsetehty sikari-lahjakortti (ostan sikarin sit myöhemmin ettei mee huonoks tässä ennen käyttöä)

- I love my Daddy -hiirimatto (johon saa vauvan kuvan)

- My Daddy is no 1 -body

- korvatulpat

- pari tuttia

- kylppäriin nalle puh -säilytyspussi vauvan kylpyjutuille

Sellaisen sekoittimen aion vielä hankkia, jolla saa tehtyä pirtelöitä ja juomia...mies on semmoisesta haaveillut, ja ajattelin et voisin sen nyt ostaa niin saa tehdä sillä sit energiajuomia. Mä en nyt muista, oliko tossa listassa kaikki kun ne kamat on siellä kotonakotona...mut suurin osa ainakin :)

Makkara 26+1

Vierailija
19/23 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt se Ossekin lähti... Toisaalta haikeaa kun " vanhat tutut" lähtee synnyttämään - mutta hei, ollaan kuitenkin odottavien palstalla! Olisihan se aika outoa, jos porukka ei vaihtuisi ;)

Makkara, sä voisit jatkossa tulla antamaan pissinäytteet mun puolesta :) Mä oon niin hysteerinen lähtemisen kanssa että käyn aina vielä varmistuspissillä kotona, ja eihän se neste näköjään puolen tunnin kävelyn aikana hirveästi muotoudu... No, seuraavalla kerralla pidättelen vaikka väkisin ennen neuvolaan. Ja meillä ainakin on hirmu isot kipot näytteitä varten, sellaiset viilipurkin kokoiset (äläkä sano että niin niin, sellaiset teilläkin on) :)

Tikrulle nyt rautaa ja äkkiä! Miten sä jaksat niin touhuta, vaikka hemppa on alhaalla? Mulla oli noussut niin tehokkaasti (viimeksi 118, nyt 132), ettei kuulemma tarvitse ainakaan kahta tablettia päivässä ottaa, eikä edes välttämättä joka päivä. Ja kyllä sen huomaakin, että olo on hivenen pirtsakampi kuin kuukausi sitten.

Muuten ei kyllä ole pirtsakka olo. Liitoskivut vaivaavat ihan kamalasti. Kävin tänään katselemassa Anttilasta silkkipyjamia, mutten viitsi pistää montaa kymppiä sellaiseen xl-kokoiseen settiin, kun paita olisi jo nyt iso, ja housutkin sitten parin kuukauden päästä. Niin siis silkkipyjama kuulemma auttaa sängyssä kääntymiseen; jos joku ihmetteli miten tuo liittyi aiheeseen...

Ei kai pitäisi valittaa, kun kaikki ollaan samassa jamassa. On vain niin vaikea suhteuttaa omia kipuja, kun ei ole mihin verrata. Kun mainitsin tästä neuvolan terkalle, hän sanoi, että sepä se. Kaikki raskaudet ovat niin erilaisia, ja toisille ei ihan oikeasti tule juuri mitään vaivoja koko raskauden aikana. Mullakaan ei ollut yhtikäs mitään muuta kuin väsymystä alkuraskaudessa, ja vielä keskiraskauden alussakin olo oli hyvä. Nyt on massiiviset raskausarvet, selkäkipuja, liitoskipuja, närästystä, heikotusta, suonenvetoja... Ummetus on oikeastaan ainut noista usein mainituista raskausvaivoista mitä mulla ei ole. *kop kop* Mutta ei kai tässä auta kuin kärvistellä, onhan luvassa sentään ihana palkkio :)

MUTTA Makkarako kyseli ihon ja hiusten kunnosta: kasvojen iho on ihanan heleä ja kuulemma suorastaan hehkun, ja hiuksetkin ovat olleet koko ajan tosi hyvässä kunnossa. Pestä tarvitsee vain joka toinen tai kolmas päivä, kun eivät ne edes tunnu rasvoittuvan. Eli ei niin huonoa etteikö jotain hyvääkin!

Kandi & Muhku 32+5

Vierailija
20/23 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ne päivät vaan menee...alkaa aina illalla hirmunen odottaminen että josko tänäyönä päästäs lähtee hakee isänpäivälahjaa.

mörötin kyllä mullakin tuntuu tosi vähän liikkeitä.mut sit kun liikkuu ni sattuu niin hitosti ku pää hakkaa luita. näitä puukoniskuja on kestänyt niin monta viikkoo että näihin oikeesti alkaa melkein jo tottua vaikka kipeetä ne tekeekin.

tänään kävelin kaupungilla 3 tuntia ja sit siivosin ja hankasin saunan lattian ja värjäsin hiukset ja kulmat. sen jälkeen vihloikin tosi imakasti luihin ja kaveri painaa päätään vaan alemmas.se höpsö yrittää liitoskivuilla syntyä, alkas supistella ni ois ehkä helpompaa tulla ulos.limaa se kyllä työntää tieltään pois ihan kaameesti.voi kun sitä limaa tulee paljon, on ehkä herra hieman limoissa kun syntyy.voi raukkaa...

äsken sain hetkeksi muuta ajateltavaa kun aloin häitä suunnitella. vielä ei päivää tiedetä, että budjettia vähän ja vierasmäärää mietitty ja nyt vaan pitää saada tietoon että miten paljon on säästettävä ja miten nopeesti ne siis saadaan pidettyä.joko ensi syksynä tai sit keväällä 2008. riippuen miten hyvin porukatkin sponsoroi.aika pienet häät pidettäisiin n. 50 henkee.

mut sit kun kello vaan menee eteenpäin ja tulin lueskelee miten teillä menee ni synnytykseenhän ne ajatukset taas kääntyi.

jotenkin sitä vain uskoo että kyllä tämä tällä viikolla syntyy.pettymyshän siinä tulee sit jos niin ei käykään.

osse on jo lähtenyt nyytin hakuun toivotaan että kaikki menee hyvin ja ei kestäisi monia päiviä se käynnistys.

noh...tulkaahan ilmottautumaan jos ensiyönä joku meistä lähtee.mun oma veikkaus oli että 8.11 syntyisi, katotaan toteutuuko.

voikaa hyvin ja paljon jaksamista kaikille kenellä on kipuja ja muuta surua.

ellu ja masukki rv 39+4