MAID netflix - minisarja. Suosittelen väkivaltaisessa parisuhteessa olleille/oleville. Puhutteleva ja totuudenmukainen, myös toivoa tuova.
Katselin eilen tämän minisarjan putkeen.
Kiinnostava käsikirjoitus, hienosti tehty miten ihminen kamppailee aloittaakseen uuden elämän henkisestä väkivaltaa kokeneena. Hyvin osattu luoda se dynamiikka mikä noissa suhteissa vallitsee, suhteessa on niin paljon hyvää mutta myös epätodellisia tilanteita, jotka saavat ihmisen kuilun pohjalle ja miettimään, että miten ihmeessä joutui takaisin helvettiin. Tämän jälkeen on vaikeaa hahmottaa enää kuka on ja mistä pitää, mihin suuntaan mennä eikä voimiakaan tunnu löytyvän. Mahdollisuus on kuitenkin nousta oikeanlaisen tuen avulla.
Minua tämä sarja puhutteli. Olen itsekin ollut kerran turvakodissa, palannut usein väkivallantekijän luokse ja masentunut siihen epätodellisuuteen ja toivottomuuteen. Meillä ei edes ollut yhteisiä lapsia tms mutta valitettavasti hän osasi hallita minua ja ajattelemaan, että ylireagoin/olen liian herkkä ja hän yrittää parhaansa vuokseni.
Lopulta pääsin pois mutta kyllä se oli yhtä järkyttävää tarpomista. Nyt alkaa hiljalleen jo tuntumaan, että minäkin olen ihminen ja arvokas sellainen.
Suositus siis ihmisille, jotka ovat parisuhdeväkivaltaa kokeneet.