MAALIMASUJEN Tiistai
Täällä taas aikainen mato...
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8778879&p=1&tmode=1&smode…
-m-
Kommentit (27)
Masuli: Mie tulen hyvää vauhtia perässä tuossa taudissa.. Aamulla miehen lähtiessä töihin heräsin ja palelin ihan pirusti. Kun oma kello soi, oli olo niinkö ois vähintäänkin maratoonin juossut ja pakertanut punttiksella kahdeksan tuntia. :( Pikaista paranemista sinulle.
Tänään on jännä päivä. Pitäis lähteä kohta kohti työkkäriä ilmoittamaan, että nyt olen työtön ja voin vastaanottaa sen kolmen kuukauden karenssin. Hih, selvityksenkin kirjoitin valmiiksi ajat sitten, mutta tuskinpa niille mikään selitys läpi menee..
Sain tänään lopputilirahat ja eilen täällä olikin suuri ilo vallassa. Olin mielessäni laskenut rahat Vähän väärin ja olin huolissani miten me pärjätään oikein, mutta.. Sainkin kolme kertaa enemmän mitä kuvittelin ja näin ollen mun ei tarvitsis mennä töihin laisinkaan ennen äitiyslomaa.. :D Toki aion töitä tehdä, kert se on niin nastaa ja kaikki lisäraha on tarpeen, mutta hieno tunne on se, että pakkopakkoa ei ole.
Masun sivut on kivistelleet kovasti. Ei kroppa täälläkään oikein pidä noista lumitöistä.. Muuten kaikki hyvin. :)
Eskarilaista menen laittamaan kuntoon. Lähtevät uimahalliin tänään uimaan ja on kovin innoissaan. Mutta palailen iltapäivällä kertomaan lisää juttuloita, jos tässä nyt jotain erikoista sattuu.
Papu ja Hermanni 21+4
Udidi:jännä juttu tosiaan tämä istukka.Itsekkään en ole ennen ymmärtänyt miten laaja se on.Sanoiko sulle ultraaja mitään asiasta??Siis onko ihan tavallista?Ilmeisesti kuitenkin on,mutta ekaa kertaa kohtaan tälläisen asian=)
Puuenkuli:Onko istukka ihan täysin kohdunsuun päällä?
Ajattelin kun sanotaan että raskauden edetessä voi siirtyä ylemmäs.vai oliko lääkäri sitä mieltä että on niin ettei liiku?
Netistä varmasti löytyy hyödyllistä tietoa.Aika rauhallisesti varmaan täytyy ottaa!Voimia sinulle!!
Omaan napaan ei uutta.Sissi potkii jo lujaa ja jos satun istumaan " lyssyssä" Potkii mua että´äiti,selkä suoraksi jotta mulla on tilaa´
Leanna ja paaperot+sissi rv 20+
Masussa on taas kauhee hulina päällä - alkoi jo aamulypsyn tienoilla, joskus 7 aikoihin, aina kun pysähdyin navetalla, tuli monoa masunahkaan :)
Toisaalta todella ihanaa (olis kauheeta jos ei mitään tuntuis!!), mutta kun mä alan aina varoa masua kun siellä tuntuu liikettä niin on vähän rasittavaa välillä - kun kaveri potkii 4/5 päivästä..tuntuu että aina kun pysähdyn niin Puksu herää..toivottavasti edes vähän tasottuu ennen syntymäänsä.
MASULI ja PAPU;
Pikaista paranemista molemmille!! Mä kauhulla odotin millon lentsu iskee kun appi-ukko oli kauheessa flunssassa ja sitten mun rakas miehein oli heti perään..mutta taisin säästyä (iskee tietty heti ens vkolla kun on lomaa).
PUUENKULI;
Sanoko se tohtori mitään siitä voisko istukka vielä siirtyä? Kun jostain luin että jos se tässä puolen välin kieppeillä on kohdun suulla, niin on vielä mahdollista että se kohdun kasvaessa liukuu pois siitä. En kyllä muista mistä luin, enkä tiedä tarkottaako se, että jos on osittain kohdunsuun päällä vai kokonaan..mutta kuitenkin.
(.) omassa masussa vaan potkitaan, eilen huhkin lumitöiden kanssa kun piti saada pakkaskelillä tehtyä, ja illalla tuntui taas pahalta. Aamull a ei sitten taas mitään..ja tänään otankin vähän rauhallisemmin. Jännä miten on vaikee selittää miltä se " kipu" tuntuu. Jos on kokenu tosi kivuliaan virtsatietulehduksen joskus - siis sellasen jossa rakkoa oikein jomottaa ja vihloo..niin just sellanen jomotus siirrettynä mun Puksulandiaan..auts sanon minä. Onneks siihen näköjään auttaa kun välttelee kyykkimistä ja nostelua ja ottaa muutenkin rennosti.
Nyt tarttee saada lisää kahvia..
Muutes, nukutteko te selällään? Kun jossain sanottiin ettei sais, kun jotkut suonet painuu lyttyyn eikä lapsi sais verta, mutta onko siinä joku vko raja? Huomaan kyllä aina välillä kääntyneeni selälleen kun niin oon aina nukkunu. Liekö tuo niin vaarallista, luulis huomaavan itekin jos ei veri kulje.
Joku muukin juttu oli...kahvi, niih, juotteko vielä? Vanhat ja viisaat kertoili että pitäis " vierottaa" lapsi kofeiinista muutamaa kk;ta ennen synnytystä niin olis rauhallisempi..ehkä. En oikein kyllä uskonu..mutta ootteko kuullu onko siinä perää? jos Puksu onkin siksi niin vilkas. Vaan kun en juo kahvia edes paljoa, yhden tai 1½ mukillista aamusella vaan..en muuta. Onko se sitten liikaa? ennen kulu kuitenki pannukaupalla.
Tappert ja Puksu 22+2
Tämäkin maalismasu on kyennyt koneelle. Jos ei joku muista niin olen sairaslomalla selän takia ollut jo parisen kuukautta. Nyt ollaan varmaan tai ainakin toivottavasti pahimmassa vaiheessa. Iskias-tyyppinen kipu on oikean pakaran päällä niin voimakas että hädin tuskin pystyn liikkumaan ja nousemaan istumasta ylös. 3 päivää nyt ollu tällästä. Pahinta tässä tietty kivun ohella on 1v 10kk poika, jonka kanssa tänäänkin pitää jäädä illaksi kaksin kun mies lähtee iltavuoroon. Nyt on mies ulkona pojan kanssa, itsellä ei ole pihalle mitään asiaa.. tätä menoa olen vuodelevossa lopun ajan jos tää ei helpota. Mitä lie tänne kotiin sitten keksitään..en tiedä.
Ilo odotuksesta vähän karisee tän olon myötä, mutta pakko jotenkin porskuttaa eteenpäin. Halusin tulla käymään netissä pika pikaa, pitää mennä takaisin tonne sohvan pohjalle. Levätä vain pitäisi, mutta teeppä sitä nyt sitten koko päivän alle 2v:n kanssa.. Neuvolan täti sanoi että näillä viikoilla kohtu on just tuon iskias-hermon kohdalla ja tekee tän kivun näin pahaksi, voi kuulemma rv 30 tienoilla helpottaa.. noh, eihän sinne ole enää kun 7 vkoa..
Anteeksi että vuodatin mutta on taas sellanen olo.. :( Onneksi masussa kaikki on ok, vaikka äiti vähän kärsiikin..
-gandalf 22+6-
masulille kiitokset linkistä, etsin muka itsekkin juttua, mutta en löytänyt...
Istukan reuna on ilmeisesti siinä kohdunsuunpäällä ja papereissa ei lue vielä eteisistukka, mutta tilanne pitää tarkistaa kuitenkin 8 viikon päästä. Kuitenkin jos tulee vuotoja pitää mennä heti sinne OYS:in eikä muualle jonottelemaan. On kuitenkin mahdollista, että se vielä siirtyy, kohdun venyessä ja kasvaessa. Välimatka sairaalaan on kuitenkin sen 40 minuuttia jos oikein kiireellä mennään ja kelit ja muu liikenne on suosiollinen.
Joka tapauksessa tuo masu aina kipeytyy, kun ne sitä höykkyyttää ultratessa(vauva karkaili ultraajaa ;) ), koko yön oli taas, jotenkin vaikea olla. Muutenkin tuo reilumpi kävely vie ihan kaikki voimat, olisin varmaan aika poikki jos olisin työssä nyt.
Nukkumisesta muuten, Tappert ? taisi jotain " puhua" . Minäkin usein huomaan nukkuvani selällään, jos nukun kyljellään, käännyn aina jotenkin mahaan päin ja sitten herään, kun se tuntuu jo kuitenkin sen verran " pahalta" ... Ehkäpä sen sitten huomaa jos jalat alkaa puutumaan jos veri ei kierrä tai jotain ? Selällään saan kuitenkin nyt nukuttua parhaiten, kyljellään menee aikaa etsiä hyvä asento.
Kahvista myös sen verran, että ensimmäisessä raskaudessa, jonka siis elelin yksinäni, minulle ei kahvi maistunut ja sen vuoksi, en sitä keitellytkään. Nyt tulee juotua pieni kupillinen pari kertaa päivässä, kun mieskin juo. Nyt kun mies on työreissulla en keitä itselleni kahvia.
Ja heti perään aiheesta kolmanteen. Itsellä on tasaisen nuhainen nenä, ei muita oireita. Miehellä on ollut kurkkukipua jo parin viikon ajan ja on nyt siellä reissussa, toivottavasti jättää kurkkukipunsa sinne ;) Minä en kestä sitä flunssaa kun se vie loputkin voimat.
t. Punkeli... saatiin muuten pojasta ihan hyvä kasvokuva, vaikkei mikään ihmeellinen ultrauslaite ollutkaan, onpahan isoveljelläkin nyt jotain konkreettista katsottavaa :)
...niitä riittää, ja se, että potkuja tuntuu kahdessa paikassa lähes yhtäaikaa johtuu siitä kun lapsivettä on runsaasti ja masussa on tilaa telmiä ! Kunhan ei nyt liikaa innostuisi.
t. Punkeli taas...
Vitsi kun oli jo NIIN ihana talvinen ilma täälläkin viikonloppuna mutta tänään oli jo aika märkää - tuskin tuo lumi tuosta nyt mihinkään menee kun sitä ehti aikamoiset määrät pyryyttää mutta olishan tuo kivempi kun lämpötila pysyttelis nollan alapuolella...
Tappertille ekaksi nukkumisesta, minä viime raskaudessa lääkäriltä ja terveydenhoitajalta tuosta selällään nukkumisesta kyselin ja molemmat vastasivat että kyllä äidille ensin tulee paha olo ennenkuin vauva mahassa edes huomaa mitään. Eli ihan rauhassa voi nukkua niin kauan kuin se vaan itsestä hyvältä tuntuu - näin minua informoitiin.
Masulilla ja gandalfilla oli ollu iskias kipuja - toivottavasti hellittävät! Voin vain kuvitella miten tuskaista tuollainen on.
Puuenkuli: toivottavasti istukka päättää siitä vielä poistua ennen synnytystä. Vai voiko se siitä mihinkään liikkua, en tiedä. Mutta toivotaan parasta.
Kaikille flunssaisille pikaisia paranemisia! Tauti on aika ikävä varsinkin kun ei viitsisi kauheasti mitään lääkkeitä ottaa...yrittäkää jaksaa.
Omassa mahassa ei mitään ihmeellistä, kauhea potkunyrkkeily päällä jatkuvasti, varsinkin töissä kun tässä tietokoneen ääressä istun. Asukki ilmoittaa milloin istuma-asento on jotenkin pielessä - hyvä ergonomia testeri :) Saapi nähdä minkälainen ikiliikkuja tästäkin tulee kun esikkokin on melkoinen menijä...
Maha kasvaa melkein silmissä - saas nähdä miten kohta yksikään talvivaate mahtuu päälle, varsinkin toppahousut tuottaa ongelmia...ja pakko ulos on mennä kun koiran pitää ulos päästä ja itsellekkin ihan hyvää tuo raitis ilma ja pieni kuntoilu tekis. Pitää alkaa kehittelemään kohta vaikka mitä kikkoja noiden housujen kanssa :)
Kelan paperitkin vein jo viime viikolla ja äippäpakkausta tässä odottelen - olis NIIN ihana päästä hypistelemään niitä pienen pieniä vaatteita :) Päätin ottaa pakkauksen vaikka noita esikon vaatteita ja tavaroita olis varmasti ollu enemmän kuin tarpeeksi mutta oli niin ihanan näköinen paketti.
Töissä jatkuu kauhea kiire ja hulina, mutta hyvä jos saan tehtyä mahdollisimman paljon nyt niin sitten voi tahtia hidastaa keväällä. Jaksamisia kaikille ja ihanaa masun kasvattelua!
aupale ja poitsu rv 22+6
Arvauskeskuksessa käyty ja potuttaa niiden palvelutaso. Pyysin sair.lomatod. ettei mun tarvi soitella joka päivä töihin (meillä pitää joka päivä soittaa jos on omalla ilmoituksella pois). " Niin että voi, voi kun se työllistää meitä niin kovasti ja mikäs se sellanen paikka oikein on, eihän sun tarvis soitella, eihän se meidän vika ole jos teillä on sellaset säännöt töissä..." Paskaako se mulle kuuluu, mikä niitä työllistää, enkä mä oo niitä meidän duunin sääntöjä keksinyt. Ja keuhkoja ei kukaan kuunnellut, kurkkua olis kyllä kattellut. Nyt jos astma taas iskee päälle, niin kyllä ketuttaa, sen verran painaa ja särkee just keuhkojen kohdalta.
Tappi: kyllä mä ainakin vielä välillä nukun selälläni, uskon että sitä vaistomaisesti kääntää kylkeään, ainakin mä teen niin, koska selällään nukkuminen ei enää ainakaan mulle oo paras asento.
Kahvista: vähemmälle on jäänyt, se nimittäin närästää mua ihan hirveest. Satunnaisesti juon, ehkä kupin tai kaks viikossa. Mieli tekis kyllä enemmänkin.
Gallup: Meinaatteko osallistua työpaikkanne pikkujouluihin/vietättekö muuten pikkujoulua? Mä en osallistu, on kuulemma sen verran rajummat pippalot ja yhden osaston kundit juo ittensä perinteisesti kunnon känniin ja käyttäytyy sen mukaisesti. Ajateltiin ystävien kanssa viettää vähän rauhallisemmat kemut.
-m-
ja Gandalfille oikein paljon jaksuja. Mullakin tuo iscias vihoittelee, muttei vielä onneks kovin pahasti.
-m-
Töihin lähtö lähenee, ei kukaan haluais mennä sinne mun puolesta ;). Onneksi en ole ainut joka kärsii motivaation puutoksesta, tässä olen miettinyt vakavasti, että jos en tekiskään jouluksi sopimusta, ei sit tarviis olla joulua töissä... Mullakin tuota kohdun arkuutta ja töiden jälkeen tuntuu kuin maha olis liian täysi ilmapallo ja on vaikea hengittää, mutta kyllä mä vielä vähän aikaa jaksan.
Selällään saa tosiaan nukkua jos ei tunnut pahalta, muttamulla ainakin menee selkä tosi kipeeksi jos olen vahingossa selälläni nukunut, kuten tänä aamuna.
Gandalfille jaksamista selän kanssa, mulla oli kans selkä tosi kipee kun ensimmäistä odottelin, jäin puolivälissä saikulle, enkä enää töihin pystynyt palaamaan. Nyt ei selkä ole vielä päässyt niin pahaksi äitymään ja toivon, ettei äityisikään. Mulla on suurinpiirtein saman ikäinen lapsi ja olen pojalle opettanut, että vessassa kiivetäänn vessanpöntölle seisomaan, siinä äiti ottaa vaipan pois ja nostaa pojan pyllyn pesulle ja pesun jälkeen kipitetään sohvalle, jossa kuvataan ja vaihdetaan vaippa :). Ei rasitu selkä ja poika tykkää kun saa kiipeillä, jotain piti keksiä säästääkseen kipeää selkää :D.
Massussa tosiaan potkitaan paljon, mutta paljon on rauhallisempi tää kaveri kuin iso veljensä. Kohtu arka ja jonkin verran supistelee, alapääkin on jotenkin hellä, mutta jospa tää menis ohi. Mullakin tuo istukka osittain kohdun suulla ja 8 viikon päästä tarkistus ultra, onko tuo istukka siirtynyt. Toivottavasti, koska en halua leikkaukseen.
Möhkis ja tiitiäinen 20+4
Tein tuossa takapihalle lumilyhdyn ja nyt odottelen iltaa että saan tuikata sinne kynttilän :) Oli aura käynyt vetäsemässä pihakäytävältä lumet pois aamutuimaan ja hieman oli kahlaaminen postilaatikolle kun oli ihan mielettömät röykkiöt lunta tuupannu just kuistin eteen. Miehelle jätin lumityöt :)
Tuosta kahvin juonnista... no täällä oikee kahvikissa!! Tosin raskausaikana ei ole sitten kahvi alkuun maittanut ollenkaan (pätee jokaiseen kolmeen kertaan) ja sen jälkeen kun mua vaivannu melkoinen närästys, ei ole kun pari kuppia päivässä uponnut. Mutta esikoista osottaessa join kyllä sen 3 kupillistakin päivässä ja niin elämäänsä tyytyväinen/itkuton ja HELPPO vauva saatiin!!! ja tuo kuopus sitten... no... join närästyksen puoleen paljon vähemmän kahvia ja saatiin kyllä yks tirinä ;) Ollaankin miehen kanssa mietitty et tuo kuopus varmaa huus ekan kuukauden aikana enemmi ku esikoinen kahteen vuoteen!! No, on aika tempperamenttinen nytkin ja itku tulee herkästi, jos ei mene asiat pienen miehen mielen mukaan. Mutta aluksi tosiaan oli sitä koliikkia ja muita vaivoja, mitkä sen itkun aiheutti.
Siinä tosin tuntuu olevan perää, että imetysaikana lapsen mahan päälle se kahvi saattaa hyvinkin käydä jos sitä paljon nauttii!
Pakko kysyä näin tietämättömänä ja kokemattomana, millainen se 4D ultra on ollut?!?!? Siis onko siinä hahmottanut ihan täysin lapsen piirteitä ja miten selvästi niissä mm. sukupuoli on näkynyt?! Meillä kokemusta vain tuosta tavallisesta ultrasta ja täällä ei taideta edes muita ultria tehdäkkään... toiselle paikkakunnalle olisi sitten pitänyt pyrkiä... Se kuulosti vaan niin ihanalta, kun joku mainitsi että sieltä saisi mukaansa videon :) Meillä tuo kuva vaan... Mutta IHANA SEKIN!!!
Mutta nyt kahvin juontiin :) Kun siitä puhe oli niin johan alkoi kahvittaa :)
t. K@tju ja mahanasukki rv: 22+6
katjulle heti: googleta vaikka 4D ultra niin näet niitä kuvia ja videoita. Siis siinähän näet vauvan ihan " livenä" , ihan oikean näköisenä. Kolmiulotteinen tulee siitä, ja 4D tarkoittaa liikkuvaa kuvaa. SIinä näkee käytännössä miten vauva siellä liikuskelee ja saa melkein " valokuvaan " verrattavan kuvan vauvasta :-) Eli toki näkyy sukupuolikin melkoisen selvästi, kun lääkäri zoomasi kuvan vauvan jalkojen väliin :-) Ihan selvästi näimme itse, että häpyhuulet siellä on :-) Tosin ihan normaalilla ultrallakin kun rakenneultrassa lääkäri kurkkasi jalkojen väliin, niin näin itsekin, ettei siellä pippeliä ole. Esikoisesta kun näin ihan kysymättäkin, että poika on tulossa :-)
Lisäksi se on moninkertaisesti tarkempi kuin tavallinen ultra ja usein varmaan noilla selvitelläänkin jotain geenijuttuja tai kehityshäiriöiden tms mahdollisuuksia. Lääkäri totesi meille silloin kun kävimme, että tarkoittaa sitä, että noin 95% mahdollisista kehityshäiriöistä tms. on nyt poissuljettu vauvan tutkimisen jälkeen.
Omaa napaa: ei ihmeitä, vointi edelleen hyvä, ei mitään vaivoja. Uskomatonta miten toisen odotus voi olla näin vaivatonta. No, kai tää nyt kostautuu sitten loppuvaiheissa.... vauva liikkuu paljon vähemmän kuin esikoinen, joka potki ihan jatkuvasti ja tosi voimakkaasti koko ajan. Tämä myllää tai lähinnä jotenkin kääntyy, tunkee itseään tai nostaa jotenkin välillä niin että vatsaa kiristää, mutta eipä juuri potki. Liikkeet tuntuvat vaimeina ja hyvin pieninä jossain sisällä ja hyvin alhaalla. Kun taas esikoinen oli koko raskausajan pää alaspäin ja monotti kylkiäni ja mahaa ihan jättipotkuilla :-)
Joulutunnelmissa olen, tänään menen töiden jälkeen pohtimaan isänpäiväasioita kaupoille kun mies hakee pojan hoidosta. Työmotivaatio on nollaantunut ihan täysin lyhyessä ajassa, odotan kovasti jo joulua ja sitä, että tammikuu ja sen myötä tuleva äitiysloma koittaa! Kelan paperit vein juuri äskön palkanlaskijan täytettäviksi ja otan kuitenkin äitiyspakkauksen, itsenikin yllätykseksi. Jotenkin ajattelen, ettei sillä 140eurolla saa juuri mitään, joten on sitä pakkausta ihana hypistellä sitten kun tulee.... ja siinä on oikeasti hyvä se makuupussi, peitto, ja esikoisen ajalta käytin tosi paljon sitä ohuempaa kevyttoppapukua. Se paksu toppis jäikin täysin käyttämättä kun eka talvena lapsi hukkui siihen ja toisena ei enää mahtunut ja tarvi jo kosteussuojatun puvun.... vaikka ne kaikki vaatteet ei miellyttäkään ja oli aika poikavärinen pakkaus sinivoittoisena. Mutta ne keltaiset oli ihan söpöjä.
Sandi 22+2
Taas on vierähtänyt viime kirjoituksesta ja nyt en ole kovin edes ehtinyt käydä lueskelemassa teidän muiden juttuja, joten omaa napaa luvassa.
Eilen käytiin 4D-ultrassa ja odottelemme nyt siis toista TYTTÖÄ! Rakenteellisesti kaikki oli kunnossa ja painoa vuvalla 350 g. Istukka on etuseinämässä, vähän niin kuin arvelinkin. Neiti on erittäin eläväinen, sen tunnen monesti päivässä ja nähtiin se eilen ultrassakin. Saatiin nippu kuvia, video ja stillkuvat vielä rompulle mukaan. Dokumenttia löytyy!
Selällään nukun tosi usein, mutta välillä se ei tunnu hyvälle, ilmeisesti vauvan asennosta riippuen. Esikoisen aikaankin nukuin tosi pitkälle selällään. Saa nähdä miten loppuraskaudesta nukun kun kyljellään menee selkä jumiin.
Kahvia menee muutama mukillinen päivässä, sama esikoista odottaessa ja hän on ollut erittäin tyytyväinen ja rauhallinen vauva.
mallu rv21
Selvittiin sitten säihkähdyksellä, mutta en saa enää mitään edes tehdä.Pitää olla varovainen ja on annettava sitten ukon tehdä kaikki hommat aina kun on kotona.
En tiiä miten tän vauvelin kans menee näin. Eka pois töistä, ja nyt tää melkein vuodelepo pakko, et on hauskaa....
Hanan ja pulla rv 20+3
Hanan koita jaksella. Itsellä ollut kaksi täysin erilaista odotusta, mutta lopputulos ollut palkitseva. Tiedän, että tuntuu pahalta, kun joutuu ottamaan rauhallisesti. Ainakin mun luonne pistää vastaan, en haluaisi olla paapottavana. Onneks teidän masuasukilla on kaikki hyvin. Ja kun äiti voi hyvin koko perhe voi hyvin.
Mulla eka raskaus oli ihanteellinen, kävin treenamassa vielä to kun poika syntyi lauantaina. Koko aikana ei ollut mitään vaivoja. Muuten en nauttinut raskaudesta, pidin itseäni vain " lihavana" (tää johtui mun silloisesta miehestä). Päätin että jos joskus vielä saan odottaa, nautin siiitä täysin masuin.
Kuopusta odottaessa ensin paheni allergia, sain poskiontelotulehduksen (kesti ainakin kk ennenkuin kunnolla hellitti), astma äityi todella pahaksi (jouduin Kättärille tämän tästä). Lisäksi jouduin saikulle henäkuussa (supistelujen takia), kun tyttö syntyi marraskuussa. Kokoajan höpötetiin, että syntyy ennenaikaisena, pah, käynnistettiin vk42+1.
Minäkin kuvittelin nauttivani tuosta toisen odotuksesta, mutta eipä siinä niin käynyt. Itselle se oli aika shokki, kaikki nuo vaivat ja vielä todella voimakkaat hormoniheittelyt (hermostuin todella vähästä ja ärräpäät lenteli).
Nytkin pelkään että mulle määrätään saikkua (supistelee ja iscias kipuilee), mutta eletään päivä kerrallaan ja otetaan vastaan se mitä annetaan.
-m-
Hei vaan kaikille....Nyt saatiin tämä painajainen päätökseen. Tänään sain soiton Helsingistä,missä vauvan geenit on nyt sit tutkittu (lapsivedestä). Tulos oli se että geeneistä löytyi tuo sama kuin minulla löydettiin viime viikon kokeessa,eli sairauden kantavuus perimässä mutta muuten siis terve poika. Piti kyllä kysyä puhelimessa lääkäriltä pariin otteeseen että on tulos nyt sit varma ja että onko se tosiaan totta! viimeksi kun lapsivesipunktion tulosta ei sanottukaan niinkuin se oli.....
jotenkin tuntuu uskomattomalta!! Tässä on itketty melkein puolitoista viikkoa surun takia ja nyt on pitänyt ihan ilosta itkeä. Oma lääkärinikin oli saanut tiedon sairaalaan kokeista ja soitti vielä minulle että kaikki on tosiaan hyvin.Sanoi että nyt on syytä pitää vaikka juhlat...heh.No kyllä tässä nyt tekis mieli vaikka kärrynpyöriä heitellä (jos kykenisi)!!
Kiitos kovasti teille kaikille kun ootte taas jaksanu pohtia tätäkin murhetta täällä ja ihanan tuen ootte antaneet.Kiitos kovasti!! Toivottavasti teistä kukaan ei nyt vastaavaa joutuisi kokemaan.Sofialle toivon kaikkea hyvää ja voimia.......raskas menetys ollut ja jaksat täällä vielä muita pitää pystyssä!
Pakko oli heti laittaa tänne muutama rivi että tiedätte tekin kuinka kävi.Nyt ruuan laittoon.....palailen huomenissa taas kuvioihin.
Pitäkääs kaikin liput korkealla,joohan!!??!!
Eve-71 ja napero 22+2
Evelle ja perheelle oikein roppakaupalla onnea, olipa kerrassaan hyviä uutisia. Ja todellakin olette juhlat ansainneet. Itkuhan se tuli täälläkin pelkästä ilosta.
-m-
... Evelle hyvistä uutisista!! :) Ihanaa että teidän ei enää tarvi olla huolissaan.
Mullakin hyviä uutisia: kerroin tänään esimiehelleni raskaudesta ja suhtautui oikein kannustavasti ja onnitteli! Olin kehitellyt päässäni kaikenlaisia skenaarioita siitä, miten esimieheni saa kauhean sätkyn ja on mulle ilkeä... Onneksi meni noin hyvin, yksi murhe vähemmän eikä tarvi enää piilotella töissä vaan voi kulkea käytävillä rauhassa maha pystyssä!
Tappert taisi kysellä nukkumisasennoista. Mä yritän nukkua nykyään kyljellään, mutta monesti tulee käännyttyä puoliksi vatsan päälle, tämä vielä onnistuu mutta täysin vatsallaan en enää voi olla. Itse en oikein viihdy selälläni ja yksi syy on se, että silloin vauvan liikkeet tuntuu ihan älyttömän vahvoina, turha kuvitella että saisin silloin unta. Enkä ikinä herääkään selältäni, joten välttelen asentoa myös unissani.
Nyt taitaa olla aika laittaa työpäivä pakettiin ja lähteä liukastelemaan kotia kohti.
Despelote, rv 21+2
Hei vaan kaikille. On ollut hieman raskas viikonloppu takana. Töitä on ollut ja väsymy ihan järkyttävä. Sunnuntaina oli pakko soittaa pomolle ja tunnustaa että olen ihan poikki ja en jaksa olla 9 tuntia kassalla. Mutta tällä kertaa oli ihmeen kiltti ja vaihtoi vuoroa jotta pääsen hiema lyhemällä työajalla. Ei muuten ois nyt niin poikkinainen olo mutta on flunssan alkua mutta ei vielä kunnolla ole tullut päälle. Ja lisää väsymystä tuo työvuorot, kun vuorot vaihtuu aamusta iltaan ja taas aamuun ja huomena iltaan. Nytkin töistä tultua oli pakko nukkua parin tuunnin päiväunet. =)
Meillä isänpäivä lahjaksi hankinl iput suomi -ruotsi otteluun karjala turnaukseen, kun mies on järkyttävä jääkiekko fani. No onpahan mukava viettää näin tulevana isänä päivä näin. En ole vielä asiasta kertonut ja pidän jännityksessä Sunnuntai aamuun.
Kyllä nämä vauvan potkut on mukavia kun niitä tulee. Tulee väkisin hymy kasvoille ja sellainen ihana onnellisuuden tunne että siellä hän on ja kaikki on hyvin.
Miehellä onkin nyt iltavuoro viikko joten on hieman yksinäisiä nämä illat. Koirien kanssa pitäs käydä pienellä lenkillä mutta harmittaa kun täällä Simonkylässä Vantaalla on lumet ainakin ihan loskana. Ja minä kun toivoin vaikka tiesinkin etttei nää lumet jää et jos tänä vuonna ois toisin. =) No toivoa aina voi.
Minä olen kyllä saanut hyvin nukkuttua kaikissa asenoissa paitti tietty mahallaan kun silloin oisin kuin kiikkulauta. =) Mutta kun raskauden aikana on selkä alkanut kipeytymään niin aamulla se tuntuu olevan ihan jumissa. Hyvä et saa suoristettua. Ja minulla on sellanen tunto et tää selkäkipu pahenee vaan raskauden edetessä.
Mutta kivaa illan jatkoa taas teille ja palaillaan joku päivä
PS. Kiva kun Eve-71 sai hyviä uutisia. Ehkäpä nyt voi alkaa nauttimaan raskaudesta ja unohtaa huolet. Onnea.
Nemotus rv 21+5
Olen kipeä, pimputti soikoon. Keuhkoihin sattuu, yskittää ja nokka valuu. En olis kyllä kaivannut. Täytyy varmaankin soittaa arvauskeskukseen, jos noi keuhkot kävis kuunteluttamassa. Eli taidan siis häiriköidä täällä enemmänkin tänään.
Kyllä oli eilen illalla vaivainen tää mamma. Meillä vielä noita rappusia riittää ja niissä pomppiminen aiheutti suppareita. Mieskin virnisteli että oikein ketterän näköistä oli mun liikkuminen. Isciasta alkoi särkemään oikein kunnolla, mies vähän hieroi ja se pikkasen auttoi. Eipä tarvinnut nukkumattia kauaa odotella.
Kiva että ultra kuulumiset on olleet positiivisia. Mä olen tota istukan paikkaa miettinyt, mullahan se on tossa etuseinämässä, mutta mites nää liikkeet sitten tuntuu jo niin hyvin ja välillä tossa edessä ylhäälläkin.
Nyt pukemaan lapsia ja sitten itse lepäämään.
-m- ja Hippu rv 22+6