Minkälaiset kynttilät teillä on joulupöydässä?
Määrä, koko, väri, muoto ? Ja minkälaiset kynttilänjalat?
Kommentit (395)
Lapsuudenkodissa oli Iittalan Festivo kynttilänjalkoja, kaksi lyhyttä ja yksi vähän pitempi. Äitini osti minulle sellaiset muutama vuosi sitten kirpputorilta. Ainoat minun mielestäni kauniit kynttilänjalat ohuille pöytäkynttilöille. Kynttilät joko punaisia tai tummanvihreitä ja kaksi kappaletta joulupöytään. Itsenäisyyspäivänä palvelevat sinivalkoisia kynttilöitä.
Joulun muut kynttilät ovat paksuja pöytäkynttilöitä tummissa väreissä.
Vierailija kirjoitti:
Olen viettänyt viimeiset 13 joulua Japanissa. En polttele kynttilöitä. -nuori mies
Syötkö sentään perinteisin mansikkakakun jos jokua tarjoaa palan?
Vierailija kirjoitti:
Olen viettänyt viimeiset 13 joulua Japanissa. En polttele kynttilöitä. -nuori mies
Et edes kavereiden takapuolessa?
Ei ole kynttilöitä joulupöydässä. Meitä on n.15 henkeä yleensä syömässä niin ei mahdu ruokien takia kynttilät.
Pöydän päässä kolme tuikkua Iittalan Kastehelmi tuikkukupeissa, väreinä tod näk kirkas lasi (2kpl) ja punainen. Mitään kotkeita en halua ruokien sekaan kaatumaan. Senkin päällä sitten sulassa sovussa Iittalan Marcel kynttilänjalka valkoisella antiikkikynttilällä sekä siihen sopivat Iittalan Kivi tuikut. Eteisen lipaston päällä sitten isossa lasihurrikaanissa valkoinen tai harmaa pöytäkynttilä.
Iittalan Kivi-tuikkuja ripottelen kattauksen keskelle. Viime vuonna oli huurrevalkoisia ja tummansinisiä. Tuli todella kaunis kattaus.
Tänä vuonna ehkä punaisia tai pelkkiä huurrevalkoisia. Riippuu vähän kattauksen muista väreistä. Valkoinen, tummanvihreä ja juutti voisi olla kaunis väriyhdistelmä.
Vierailija kirjoitti:
Hopeinen noin 40 senttiä korkea viisihaarainen kynttilänjalka punaisilla kruunukynttilöillä, jossa viisi valkoista kynttilää kristallijaloissa. Kynttilät luo mukavan joulutunnelman!
Hetkinen, kuinka monta kynttilää päällekkäin? Hopeinen 5-haarainen kynttilänjalka punaisilla kynttilöillä, siinä 5 valkoista kynttilää kristallijaloissa? Minkälainen häkkyrä mahtaa olla?
Vierailija kirjoitti:
Hopeinen noin 40 senttiä korkea viisihaarainen kynttilänjalka punaisilla kruunukynttilöillä, jossa viisi valkoista kynttilää kristallijaloissa. Kynttilät luo mukavan joulutunnelman!
Hetkinen, kuinka monta kynttilää päällekkäin? Hopeinen 5-haarainen kynttilänjalka punaisilla kynttilöillä, siinä 5 valkoista kynttilää kristallijaloissa? Minkälainen häkkyrä mahtaa olla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 5-haarainen mutta 26 senttiä pitkä. Juuri sopivan korkea ja ei näytä oudolta =)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaankin itse. Aiheen otsikko on vuodelta 2013 ja tuossa oli yhdistetty yhden vastaajan 2 vaihtoehtoa samaan ritirimpsuun. Useita yläpeukkuja tämä yhdistelmä kuitenkin sai
Meillä on kynttilöitä pöytä täynnä.
Pöydällämme on 23 senttinen kynttilä
Ei taida tästä huushollista löytyä ainoatakaan kynttilää. Pitäiskö nyt sähkökatkojen pelossa hankkia, ei niitä kyllä joulupöytään kuitenkaan laiteta.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on pojan koulussa tekemä kynttilänjalka, joka on puinen ja kaksihaarainen. Mahtuu kaksi kynttilää :)
Muistahan sitten vaan poistaa AJOISSA
(= viimeistään kun niistä kynttilöistä siinä on pituutta jäljellä enää n. 5 cm) ne kynttilänpätkät sitten siitä...
( huom). PUISESTA (!!!) kynttilänjalastanne pois !
Vierailija kirjoitti:
Ei taida tästä huushollista löytyä ainoatakaan kynttilää. Pitäiskö nyt sähkökatkojen pelossa hankkia, ei niitä kyllä joulupöytään kuitenkaan laiteta.
Itse ostin varastoon paljon kynttilöitä. Nauran samalla kun muut palelee ja on pimeissä kodeissaan.
Meillä on sellaisia pikkukynttilöitä ja paljon
Varoituksen sanat! kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on pojan koulussa tekemä kynttilänjalka, joka on puinen ja kaksihaarainen. Mahtuu kaksi kynttilää :)
Muistahan sitten vaan poistaa AJOISSA
(= viimeistään kun niistä kynttilöistä siinä on pituutta jäljellä enää n. 5 cm) ne kynttilänpätkät sitten siitä...
( huom). PUISESTA (!!!) kynttilänjalastanne pois !
Puinen kynttilänjalka kuulostaa vaaralliselta. Meillä on käytössä ihan metalliset :D