Millaisia naapureita sinulla on?
Kommentit (19)
Ihan kivaa hupia kun maanikot ja skitsofreenikot jättää lääkkeensä syömättä. Ja sitten niillä on jokin ihme näytös jota pitää muiden näpyreiden arvata mitä ne esittää. Muuten täällä on ihan rauhallista. Varsinkin kun hullunkurinen perhe saa välillä lääkityksensä kuntoon. Joku narkkari porukka välillä asuu hetken ja poliisi hakee pois. Kiintiömustalaisia ei ole vielä vuokralle saatu. Mut toiveena ois vähän vaihtelua. Lapsettomat valittaa lapsista ja lapsiperheet lapsettomien kännibileistä.
Vanhusten kanssa jutellaan säästä ja piha on siisti. Kun avuttomat laiskiaiset pitävät verhoja kiinni koko päivän eivätkä pyöri talkoissa edessä.
Välillä katoaa pyöriä pihalla. Mut autoja ei. Kun ei varkaat jaksa työntää niitä romuja pois. Eli ihan kivat naapurit on. Toiset on viihtyneet tässä vuotta ja meillekin 10 vuosi lähenee kovaan vauhtiin.
Olen kahteen perheeseen tutustunut,lähinnä perheen isiin eli toinen on bussikuski ja toinen taksikuski. Iloisia ihmisiä joilla kummallakin monta lasta.
Mukavia ja hiljaisia paitsi yläkerrassani asuva juoppomies joka jatkuvasti ölisee kännissä joko asunnossaan tai rappiksessa.
Ukkoloit, akkaloit. Eipä kuulu mittää jos ei ulos mee korvat höröllään kyyläämään.
Kaksi naapurustoa: toinen on osakeasunto ja toinen vuokra-asunto.
Osake: Ihan tavallisia ihmisiä, luulen. Kukaan ei vaikuta miltään rappiotyypiltä enkä usko, että rappiotyypeillä olisi varaakaan niihin asuntoihin.
Vuokra: en tiedä ketkä kaikki ovat naapureita, harvoin ketään näen. Ihan ok kai.
Meillä taloyhtiön eläkkeellä oleva puheenjohtaja mies istuu aamusta iltaan rappukäytävän edessä valvomassa.
Kerrostalossa asuskelen ja naapureina mm.
- juomista sekä etenkin riitelemistä rakastava pariskunta joka osaa pistää kunnon metelin käyntiin etenkin viikonloppuisin.
- Uutena tulokkaana räksyvä pikku koira joka yllyttää jatkuvalla räksymisellään muutkin muulloin hyvin käyttäytyvät kerrostalon koirat haukkumaan.
- Erittäin mukava ulkomaalainen pienperhe jonka äidillä aina ystävällinen ja iloinen hymy tervehtiessä ja lapsi innokas tervehtiä. Isä autteliais ja autojen ystävä.
- Muutama lestatiolais perhe joista toinen erittäin auttavaisia ja huolehtivaisia muita naapureita kohtaan etenkin opiskelijoita jotka asuvat yksin. (olen yksi niistä opiskelijoista)
- Alakerran rouva joka lenkittää säännöllisesti kissojaansa ja hänellä on tarkka suojeluvaisto kasveja kohtaan etenkin omiensa kukkiensa parvekkeella. (oikeasti tää kerran sanoi, että hänen luvallaan saan antaa selkää jollekkin jos äkkään jonkun olevan hänen kukkiensa kimpussa)
- Ylimmässä kerroksessa oleva vanha mummo ja papparoinen. Papparoinen kerran suuttu kun kaatui portaissa ja tarjosin hänelle apua ja haukkui homoksi, koska minulla oli liila huppari silloin päällä.
Tänään taas valitusta isännöitsijälle.
Oikealla vanha mummo. Vasemmalla vanha pariskunta. Ahh, ihana hiljaisuus. M27
Meillä on hyvin vähän asuntoja yhdessä rapussa ja tällä hetkellä meidän rapun asukkaat kaikki miehettömiä naisia 40-75v, lapsilla ja ilman. Hiljaista kuin huopatossutehtaassa.
Japanilainen opiskelijatyttö ja joku vanha suomiakka. -nuori mies
En viitti tämän enempää julkisesti haukkua.
Ettei vain tulisi tuostakin ylle kirjoitetusta virkkeestä kunnianloukkausepäilyn vuoksi kutsu poliisin tykö haastatteluun.
Antaa tulla vaan!
Tai kirjoitetaan nyt kuitenkin se, että ne tunkee väkisin tänne puolelle. Niille ei riitä oma elämä. Ja ovenkin kanssa ne ovat tapelleet. En tiedä, kumpi siinä matsissa peri voiton. Mutta onneksi se ovi ei olekaan minun omaisuuttani, että ihan vapaasti saavat tapella taloyhtiön omaisuuden kanssa. Siitä vaan, jos se heidän olotilaansa helpottaa...
Vierailija kirjoitti:
Osake: Ihan tavallisia ihmisiä, luulen. Kukaan ei vaikuta miltään rappiotyypiltä enkä usko, että rappiotyypeillä olisi varaakaan niihin asuntoihin.
Vuokra: en tiedä ketkä kaikki ovat naapureita, harvoin ketään näen. Ihan ok kai.
Erikoisia asuntoja? Mulla on osakeasunnossa vuokralainen. Ja uskoisin että hänellä olisi varaa ostaa se vaikka omaksi mutta ei kuulema ainakaan lähiaikoina ajankohtainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikoisia asuntoja? Mulla on osakeasunnossa vuokralainen. Ja uskoisin että hänellä olisi varaa ostaa se vaikka omaksi mutta ei kuulema ainakaan lähiaikoina ajankohtainen.
Eli sinulla on vuokralaisena rappiotyyppi? Vai miten tämä nyt liittyi mihinkään? En ole osakkaana missään slummilassa.
Ihanan kohteliaita ja normihiljaisia ihmisiä tässä luhtitalossa.
Tällä hetkellä kovasti yskivä naapuri tuolla seinän takana. Liekö astma vai keuhkoahtaumatauti...