Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yövuorojen teko on luonnotonta

Vierailija
16.06.2023 |

Toki se on myös välttämätöntä, koska vanhustenkodit, sairaalat jne eivät pyöri ilman yötyöntekijöitä, mutta silti. Ei ihmistä ole luotu työskentelemään yöllä

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin totta. Ihmiset jotka tekee yöduunia vanhenee nopeammin kuin muut. Yöllä pitäisi nukkua.

Vierailija
2/13 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein aikanani yli 20 vuotta pelkkää yötyötä vanhuspuolella, sopi mulle hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama, otamme kuitenkin varmuudeksi vuorolisät pois jos se motivoisi. T. Hullu-Riikka ja Orpo.

Vierailija
4/13 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisten aamuvuorojen tekeminen on luonnotonta. Miten kukaan voi herätä esim. Klo 4, kun siihen mennessä ei välttämättä ole ehtinyt edes nukahtaa??

Vierailija
5/13 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen yövuoroa, kun se työhön kuuluu ja siitä saa yölisät. Jos lisät loppuisi tai pienenisi yhtään niin ei ole syytä tehdä.

Vierailija
6/13 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöt on parhaimpia.

Vierailija
7/13 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tein aikanani yli 20 vuotta pelkkää yötyötä vanhuspuolella, sopi mulle hyvin.

Ehkä pelkän yövuoron tekemiseen kroppa tottuukin, mutta 3-vuoroon jossa aamu-yö-ilta on lähes mahdoton tottua.

Itselleni vaikeinta on ollut 2-vuorotyö eli aamu-ilta, siinä meni niin unirytmi kuin ruokailurytmitkin aivan sekaisin.

Vierailija
8/13 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan tekisi yövuoroja kun voi tehdä normaaliakin hommaa?

Vierailija
9/13 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei sovi kaikille. Itsellä työnkuva muuttui vuosi sitten niin, että joka kuukausi tulee 3-4 yövuoroa. Olen koko talven ajatellut, että olen sairastumassa uupumukseen tai masennukseen tai että ainakin musta on tullut pata-laiska. Nyt kun olen kesälomalla, huomaan, että enpäs olekaan vaan ne vähäisetkin yövuorot kuormittaa vain niin paljon. On ollut ihanaa huomata miltä tuntuu olla virkeä ja aikaansaava.

Ratkaisu olisi varmaan hakeutua muuhun työhön, harmillista sillä työ itsessään on mielekästä ja työkaverit kivoja.

Vierailija
10/13 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan tekisi yövuoroja kun voi tehdä normaaliakin hommaa?

Tein koska se sopi mun rytmiini, olen aina ollut yökukkuja. Lapsiakaan ei ole.

Vierailija
11/13 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä pelkän yövuoron tekemiseen kroppa tottuukin, mutta 3-vuoroon jossa aamu-yö-ilta on lähes mahdoton tottua.

Itselleni vaikeinta on ollut 2-vuorotyö eli aamu-ilta, siinä meni niin unirytmi kuin ruokailurytmitkin aivan sekaisin.

Kyllä, pelkkää yövuoroa oli helpompi tehdä kuin kolmivuorotyötä, molemmista kokemusta.

Vierailija
12/13 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, mutta onhan se ma-pe klo 8-16-elämä ihan jumalattoman tylsää. Tienaa huonommin, aina 5 työpäivää peräkkäin ja hikiset 2 vapaapäivää viikossa. Mutta onneksi on olemassa vaihtoehtoja, eikä itselle päivätyö ole ollut koskaan hyvä vaihtoehto.

Vierailija
13/13 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kokeilemaan erittäin epäsäännöllistä kolmivuorotyötä, jossa et tiedä tarkalleen edes monelta töistäsi pääset. Sen jälkeen et ilkeäisi valittaa säännöllisistä yövuoroista. Itse ottaisin koska vain työn, jossa voisi tehdä esim. Vain pelkkää yövuoroa säännöllisesti.

Terv. Rekkakuski (+perheenäiti).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän