Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yliopistossa opiskeleva ystävä

Vierailija
14.11.2022 |

Ystäväni on aloittanut (aikuisiällä, ei suoraa lukiosta) yliopisto-opinnot. Saan jatkuvasti kommentteja, jossa korostetaan yliopistokoulutuksen ylivertaisuutta muihin koulutuksiin nähden. Amk-tason koulutusta vähätellään ja sitä verrataan jatkuvasti yliopistokoulutukseen.

Itse olen käynyt "vain" amk-tason koulutuksen. Olen kuitenkin itselleni mieluisalla alalla. Ystäväni puhuu jatkuvasti, että minunkin älykkyysosamäärällä pitäisi kyllä lähteä yliopistoon opiskelemaan eikä tehdä tällaista matalapalkkaista ja matalaa koulutusta vaativaa työtä.

Alan olemaan ihan loppu tähän koulutukseni ja "elämäntilanteeni" mollaamiseen. Aiemmin tultiin ystävän kanssa hyvin juttuun. En tiedä mitä haen tällä kirjoituksessa, ehkä halusin vain purkaa ärtymistäni.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako tuollaisen kanssa olla ystävä? En itse olisi. Ei näe sinua saman arvoisena.

Vierailija
2/11 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ylimielinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hän elää kuherruskuukautta sen yliopisto-opiskelun kanssa. Ehkä se on hänelle pitkäaikainen haave, joka on nyt toteutumassa. Tökeröä käytöstä toki silti arvostella muita.

Vierailija
4/11 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja ihmisten kanssa. Vihaan, kun joku puhuu toisen "älykkyysosamäärästä" ja sillä perustelee, miten on jatkettava. Melkein kammoksun koko termiä, kun tiedän millaisten ihmisten suusta sen useimmiten kuulee.

Vierailija
5/11 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aloitus on ollut täällä ennenkin.  Ehkä ap voisi yrittää päästä yli asiasta.

Vierailija
6/11 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut saman tyyppistä piilov*ttuilua kun päätin käydä amiksen. Tuttu juttu. 

Vierailija
7/11 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ovat niitä ihmisiä, jotka ovat epävarmoja itsestään ja haluvat kokea paremmuudentunnetta muihin millä tahansa verukkeella. Voit koittaa sanoa hänelle, että ei tunnu mukavalta tuo.

Vierailija
8/11 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt sekä yliopiston että amk:n. Jälkimmäisen siksi, että halusin vahvistaa käytännön johtamisosaamista.  Kuvittelin, että kun on maisterin paperit, amk olisi ihan läpihuutojuttu. No ei ollut. Amk:ssa piti tehdä paljon enemmän töitä kurssien läpäisemiseksi, ainoastaan opinnäytetyö oli helpompi tehdä. Riippuu toki pääaineesta ja koulutusohjelmasta, mutta ainakin minulla yhdistelmällä valtiotieteet - tradenomi asia oli noin. 

Vierailija
9/11 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyppillinen fuksi.. kyllä se siitä rauhoittuu kun syventävät opinnot alkaa.

Vierailija
10/11 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä amkistakin saa vaikean jos on kiinnostunut aidosti asioista ja opiskelusta siellä. Ehkä ystäväsi on mennyt sen aikanaan vain läpi itse, ilman panostamista.

Vierailija
11/11 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaan että nainen kyseessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi