Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lomautus, mitä tekisi arkena?

Vierailija
14.11.2022 |

En jaksa enää lukea. Kävin jo lenkillä. Töitä katselen sivusilmällä, mutta tykkään kovasti nykyisestä työstäni ja jos tilauksia tulee, lomaus lakkautetaan, pari on nyt käsittelyssä kuka saa. Mun työ on pienessä firmassa ja hyvin herkkä suhdanteille ja tilauskannan vaihtelu vaikuttaa paljon, nyt on ensimmäistä kertaa ikinä näin hiljaista kymmeneen vuoteen. Käsitöitä olen tehnyt jonkun verran, mutta niska-hartiaseutu on herkkä. Olen täyttänyt sanaristikoita, siivonnut. Jos olisin täysin työtön, varmasti hakisin töitä täysillä, mutta nyt ei vielä ole järkeä siinä, jos saa mennä takaisin. Pelkään, että vaihto olisi huonompaan. Nyt vielä sataa vettä, niin ei ole ulkona. Tämä vuodenaikan on tylsin mahdollinen. Rahaa pitää kuitenkin säästää, eli en haluaisi tehdä mitään mikä maksaa kovin paljon, en esim. mennä kahviloihin ja se on nyt muutenkin yksin tylsää.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne ei tästä tule paranemaan. Vaan pahenemaan.

Moni firma tulee menemään konkkaan.

Vierailija
2/7 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä töitä? En halua pelotella, mutta saattaa lomautuksesta tulla pysyvä poisto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä. Meidän ala on sellainen, että töitä ei voi viedä halpamaihin ja tietyt työt on alalla tehtävä. Nyt on vain tilanne, että asiakkaat siirtävät päätöksiä, mutta ei niitä voi loputtomiin siirtää. Tämän alan töitä on vielä muutamaksi vuodeksi, sitten kyllä alkaa vähetä. Alueella on vielä tekemätöntä työtä, toki tekijöitä on muitakin. 

Mulla on nyt lähetetty pari hakemusta jo saisi lisätöitä, mutta en ole vielä saanut vastausta, ne ovat sellaisia palkkioperusteisia, vähän normaalista poikkeavaa. Olen tehnyt sellaista opiskeluaikana. Nämä työt enemmänkin lisääntyvät laman aikana kuin vähentyvät. 

Vierailija
4/7 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joisin kaljaa.

Vierailija
5/7 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloitin työnhaun heti, kun lomautettiin. 1,5 kk myöhemmin olin uudessa työpaikassa.

Eihän se, että haet kiinnostavalta vaikuttavia töitä tarkoita, että pitäisi ottaa vastaan mitä tahansa työtä. Vielä.

Vierailija
6/7 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konkursseja tulossa, raksalla lomautuksia joka viikko lisää...

Vierailija
7/7 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota kuntosalijäsenyys, toimi mulla aikoinaan loistavasti. Tulee hyvä päivärytmi. Tai vuokraa asunto Espanjasta nettiyhteydellä ja nauti siellä kunnes hommat selkenee. Jos tulee kutsu haastatteluun niin voit tehdä sen videopuhelulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä