Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hävettää oma vanha äitini jolla ikää 76v ja ei oo joulua järjestänyt yli 15 vuoteen vaan aina mennyt notkumaan

Vierailija
14.11.2022 |

poikansa eli veljeni luo jouluaattona ja muinakin pyhinä. Säästää näin rahaa itselleen kun ei laita joulua itselleen ja miehelleen. Muilla samanlaista?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sun kannattaa pysyä pois perinnönjaosta ja suosiolla luovuttaa osuutesi veljellesi.

Vierailija
2/15 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole samanlaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on jo yritystä. Muilla samanlaista?

Vierailija
4/15 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saatana:D Nekö keskenään viettää idyllistä sukujoulua ja sinua ei ole kutsuttu? 

Kyllähän se sieppaa!

Vierailija
5/15 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljelläsi ja vanhemmillasi näyttää olevan ihana perinne. Yhteiset juhlapyhät ovat ihan mahtavia.

Onko veljesi itse perheetön? Silloinhan tuo järjestelmä on ihan mahtava ja vaikka veljelläsi olisi perhekin, on hauskaa, että viettävät joulua yhdessä.

Vierailija
6/15 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäis odottaa enää, että 76-vuotias järjestää joulutarjoiluja. Kyllä hän on varmaan aikanaan tehnyt paljonkin niiden eteen, jotta perheellä olisi mukava joulu ja lapsilla muistoja. Näin se ainakin useimmilla menee.

Vierailija
7/15 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon vaan ilonen, et kukaan ei tuu meille notkumaan jouluksi. Notkutaan ihan perheen kesken.

Vierailija
8/15 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aloittaja on itse seitsenkymppinen, hännelläkin saattaa olla väsyttäviä vaivoja ja sairauksia. Silloin ei välttämättä kerta kaikkiaan jaksa järjestää joulua. Siihen liittyy  suuria odotuksia, kaiken pitäisi olla niin erinomaista, "on äiti laittanut kystä kyllä, hän lahjat antaa ja lahjat saa".  - Ollaan armollisia!

Vierailija
9/15 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän päivän muotihäpeä: jouluhäpeä. Mitähän huomenna.

Vierailija
10/15 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo perinnön luovutus veljelle oli minusta huono vitsi. En tosiaan anna osuuttani veljelle. Minä autoin lapsena ja nuorena aina vanhempia kotipuuhissa kun veli pyöri alkoholi ja huumeongelmiensa kanssa. t.ap

Vierailija
11/15 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pitäis odottaa enää, että 76-vuotias järjestää joulutarjoiluja. Kyllä hän on varmaan aikanaan tehnyt paljonkin niiden eteen, jotta perheellä olisi mukava joulu ja lapsilla muistoja. Näin se ainakin useimmilla menee.

Niin hän näyttää olleen jo 61-vuotiaana siinä kunnossa.

Vierailija
12/15 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeä rauhassa.

En käsitä mikä tarve suomalaisilla on hävetä toisten puolesta.

Vierailija
13/15 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin hän näyttää olleen jo 61-vuotiaana siinä kunnossa.

Moni on 61 vuotiaana vielä iskussa, mutta moni ei. 

Itse sain aivoverenvuodon 61 vuotiaana ja kyllähän tässä vieläkin mennään, mutta ei ihan entiseen malliin. 

Kaikkea voi ihmiselle sattua.

Vierailija
14/15 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä pakko kenenkään on järjestää joulua ylipäätään? Moni meistä on jouluna töissä. Kun lapset olivat pieniä, järjestin jouluja. Kun he tulivat isommiksi ja mieluummin lähtivät kavereiden kanssa ulos tai pelasivat pleikkaa kuin viettivät joulua kanssani, luovutin. Parit viime joulut olen ollut töissä ja niin tänäkin vuonna. Helppoa rahaa.

Aikoinaan äitini järjesti jouluja yhdessä minun kanssani. Sisarukseni tulivat valmiiseen pöytään. Nyt äitiä ei enää kiinnosta eikä minuakaan. Sisarukset viettävät joulut matkoilla.

Vierailija
15/15 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljesi (mahdollisine perheineen) on varmaan pyytänyt häntä tulemaan heille.

Ei kai hän nyt vaan etukäteen sopimatta mene kenellekään joulua viettämään.  Ja jospa siellä on lapsenlapsia, joita hän haluaa nähdä.

Joka tapauksessa asia on äitisi ja veljesi välinen.  Ainakaan sinun ei pidä hävetä mitään, ethän sinä asiaan ole osallinen, vain onko niin, että joku (kenties veli tai veljen vaimo) toivoo, että äitisi menisi jonain jouluna tai juhlapyhänä sinulle, eikä niinkään aina heille?

Tämmöisistä asioistahan pitää jutella ja sopia keskenään, jos niistä tulee jollekin ongelma.  

76-vuotias ei ole kovin vanha vielä.  Kyllähän he voisi miehensä kanssa viettää joulua ihan kahdestaankin, ei se kahden aikuisen ihmisen joulu mitään suuria ponnisteluja vaadi, ei oikeastaan mitään.