Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuivaava pesukone?

Vierailija
14.11.2022 |

Minulla olisi uuden pesukoneen hankinta olisi edessä ja mietin kuivaavan pesukoneen hankintaan. Mitä plussia tai miinuksia keksitte tähän liittyen? Erillinen kuivausrumpu ei mahdu kylpyhuoneeseen, eikä sille varsinaisesti olisi tarvettakaan. Kone tulee kahden aikuisen talouteen ja meiltä löytyy taloyhtiöstä koneellinen kuivaushuone, jossa kuivataan joka tapauksessa isommat lakanapyykit ja pääosa arjen pyykkäyksestä. Kuivausominaisuuden hyödyllisyyttä mietin lähinnä sukka-/alusvaatepyykin kuivaukseen ja satunnaisiin pikatarpeisiin (kuivaushuonetta ei oikein kannata paria paitaa varten varata). Olisiko kuivaava pesukone hyvä ratkaisu ja olisiko sinulla suositella jotakin mallia?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on LG 9kg kuivaava pesukone, joka kuivaa 5 kiloa pyykkiä. Ostin sen nimenomaan sen takia, että jos olen esim unohtanut pestä pyykkiä ja tarvitsin sen nopeasti kuivaksi, esim joku paita tai alusvaatteet. Käytän kuivaustoimintoa harvoin, mutta hyvä tietää että tarvittaessa saa nopeasti kuivaa pyykkiä, jos pyykkiä on vaan vähän. Ja muuten kone on loistava, ottaa tarpeeksi vettä, ohjelmia saa säädettyä ja tunnin 60 asteen pesu kestää 1 h 30 min. Ja ei ole mikään AAA++++ energialuokaltaan, semmosia en osta.

Vierailija
22/23 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on sähkö- ja vesisyöppö jotta kannattaa katsoa tiedot ensin, on ne jossakin kohtaa kerrottu. 

Tämä on totta, keskimäärin 50 litraa käyttää kuivaamiseen.

Selitätkö miten lämpöpumpulla toimiva kuivaava pesukone käyttää 50l vettä kuivaamiseen? Oletko aivan ulapalla vai näitä henkilöitä, jotka ostivat 400e kuivaavan pesukoneen ja odotti ihmettä? 

Helen on selittänyt näin

Kuivaava pesukone Kuivaava pesukone on ensisijaisesti pesukone, jossa voi kerralla kuivata puoli koneellista pestyä pyykkiä. Yhden erän kuivaus voi kestää yli kaksi tuntia. Koko koneellisen pesuun ja sen kuivaukseen kahdessa erässä kuluu aikaa yhteensä yli kuusi tuntia. Sähköä kuivaukseen kuluu 3 – 5 kWh. Kuivaava pesukone käyttää vettä myös kuivauksen aikana. Kuumailmapuhallus tiivistää kosteuden pyykistä höyryksi. Höyry tiivistyy kylmän veden avulla ja johdetaan poistoletkun kautta viemäriin. Kone käyttää vettä kuivaukseen keskimäärin 50 litraa. Jos pyykkiä on paljon, kuivaus on käytännöllisempää järjestää muulla tavalla.

www.helen.fi/globalassets/asiakaspalvelu/kodit/energiankayton-neuvonta/…

Itkisin jossei naurattaisi. Missä Helenin artikkelissa mainitaan lämpöpumpulla toimiva kuivaava pesukone?! Etkö ymmärrä, että on olemassa kaksi tekniikkaa:

1. Käyttää lämpöpumppua, eli toimii ihan identtisesti kun lämpöpumpulla toimivat kuivausrummut. Ei käytä vettä kuivaamiseen vaan suljettua kylmäaineella varustettua järjestelmää

2. Käyttää kylmää vettä kuivaamiseen, eli juuri tuo mainitsemasi 50l/kerta malli. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on LG 9kg kuivaava pesukone, joka kuivaa 5 kiloa pyykkiä. Ostin sen nimenomaan sen takia, että jos olen esim unohtanut pestä pyykkiä ja tarvitsin sen nopeasti kuivaksi, esim joku paita tai alusvaatteet. Käytän kuivaustoimintoa harvoin, mutta hyvä tietää että tarvittaessa saa nopeasti kuivaa pyykkiä, jos pyykkiä on vaan vähän. Ja muuten kone on loistava, ottaa tarpeeksi vettä, ohjelmia saa säädettyä ja tunnin 60 asteen pesu kestää 1 h 30 min. Ja ei ole mikään AAA++++ energialuokaltaan, semmosia en osta.

Että miten nopsaan se kuivaa, kolme vaiko kuusi tuntia?