Milloin muut huomasivat olevasi laihtunut?
Nyt 2-3 kiloa lähtenyt eikä vielä kukaan huomaa. Heitä nähnyt muutaman viikon välein.
Kommentit (60)
Minä laihduin taannoin 10 kg ja näin yhtä kaveria pitkästä aikaa ja hän tokaisi iloisesti että "Näytät tosi hyvältä". Uskon, että hän viittasi sillä laihtumiseen, kun en tietääkseni ole muuten eri näköinen.
En itsekään oikein uskalla kommentoida toisten laihtumisia, vaikka monesti tekisi mieli sanoa, että "näytätpä tosi hyvältä nyt". Jos se kumminkin sitten miettii, että olen aiemmin ajatellut, että onpa tuo aina vaan yks ruma läski...
Vierailija kirjoitti:
En itsekään oikein uskalla kommentoida toisten laihtumisia, vaikka monesti tekisi mieli sanoa, että "näytätpä tosi hyvältä nyt". Jos se kumminkin sitten miettii, että olen aiemmin ajatellut, että onpa tuo aina vaan yks ruma läski...
No sitähän se tarkoittaakin.
Enemmän vielä vituttaa kommentit jostain kuntokuurin aloittamisesta, koska olen aina urheillut paljon. Kiitti vaan, mutta lihoinkin alunperin sen vuoksi, että urheilu lähti lapasesta.
Vierailija kirjoitti:
kommentteja tuli (ehk kahdelta ihmiseltä) kun olin laihtunut 10kg
Sama juttu mulla!
-10kg jälkeen. Olin siis normaalipainoinen. Epäilen huomaako joku eroa jos vaikeasti lihava laihtuu 10kg -- paitsi jos kaikki paino lähtee tyyliin samasta kohtaa.
En ollut nähnyt äitiäni muutamaan kuukauteen. Sinä aikana pudotin 20 kg. Äiti tuumasi että oletko sinä taas lihonut. Eikä kukaan muukaan huomannut mitään. 110 kg oli lähtöpaino, että ei kai se sitten näin vähäinen painonpudotus vielä missään näy.
Vierailija kirjoitti:
Ap, mikä sinun äidinkielesi on?
Myös minä kiinnitin huomiota tähän. Äidinkieli näyttää olevan suomi, mutta koulunumero siitä ehkä tyydyttävä.
Lukeminen on vähentynyt ja se näkyy äidinkielen rapautumisena. Kenties opetustuntejakin on vähennetty?
"Milloin muut huomasivat sinun olevan laihtunut?"
Vierailija kirjoitti:
Pudotin vuoden aikana n. 50 kiloa ja suurin osa ihmisistä ei ole sanonut yhtään mitään, mistä olen kovin kiitollinen. Ne ihmiset, jotka ovat asiaa päivitelleet ovat kaikki pinnallisia ja paljastavat vain itsensä sillä. Kaikki heistä ovat selkeästi aiemmin ajatelleen minua ensisijaisesti läskinä eivätkä ihmisenä.
Hmmm. Etkö siis myöskään halua, että kukaan huomauttaa, josolet käynyt kampaajalla, ostanut kivat kengät tai meikannut lailla?
Vierailija kirjoitti:
Mulle on nyt useampikin ystävä huomauttanut, että olen hoikistunut, vaikka en ole. Vaaka näyttää ihan samoja lukuja kuin ennenkin. Luulen, että kyse on siitä, että iän myötä kasvoista tulee luisevammat. Ja tietysti eri vaatteissa voi näyttää eri kokoiselta.
En itsekään uskaltaisi huomauttaa pienehköstä kokoerosta, eli en ihmettele, jos 3kg kohdalla ei vielä sanota mitään. Itselläni 3kg kyllä näkyisi jo paljon kropassa.
N38
Joillain ihmisillä se pienikin painonmuutos näkyy juuri kasvoissa.
Tmuki kirjoitti:
15 kilon kohdalla työkaveri uskalsi sanoa jotain. 25 kiloa tiristelty pois eikä paras kaveri ole vieläkään huomannut tai "huomannut" :)
Minä en huomaisi. Osa meistä ei oikeasti huomaa.
Ainoa, minkä huomasin, oli 30 kiloa raskauden aikana lihonut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pudotin vuoden aikana n. 50 kiloa ja suurin osa ihmisistä ei ole sanonut yhtään mitään, mistä olen kovin kiitollinen. Ne ihmiset, jotka ovat asiaa päivitelleet ovat kaikki pinnallisia ja paljastavat vain itsensä sillä. Kaikki heistä ovat selkeästi aiemmin ajatelleen minua ensisijaisesti läskinä eivätkä ihmisenä.
Hmmm. Etkö siis myöskään halua, että kukaan huomauttaa, josolet käynyt kampaajalla, ostanut kivat kengät tai meikannut lailla?
Täysin eri asioita.
Painon kommentoiminen on tökeröä.
ohis
Vierailija kirjoitti:
En ollut nähnyt äitiäni muutamaan kuukauteen. Sinä aikana pudotin 20 kg. Äiti tuumasi että oletko sinä taas lihonut. Eikä kukaan muukaan huomannut mitään. 110 kg oli lähtöpaino, että ei kai se sitten näin vähäinen painonpudotus vielä missään näy.
Ikävä äiti. Olen pahoillani.
Ap sano itse ystävillesi että olet iloinen kun olet saanut painoa pudotettua jos haluat keskustella siitä tai saada kommentteja. Kukaan ei nykyään (onneksi) mielellään kommentoi kenenkään painoa. Vaikka olisi läheinenkin ystävä.
Minulle on sanottu, että onpa upeaa, että olet lopultakin laihtunut.
Ei tule mitenkään hyvä mieli tuollaisista.
Läheiseni ovat rakastaneet minua kaiken kokoisena, normaalipainon ja lievän ylipainon alueella nämä vaihtelut.
En laihduta, en kommentoi toisten kehoja enkä halua kuulla omastanikaan kommentteja.
Ystäväni on saanut tiputettua kolme kiloa painoaan (bmi n.30 en muista tarkasti). Hän haluaisi puhua tästä koko ajan ja haluan kyllä tukea ja tsempata erittäin mielelläni mutta jotenkin on silti vaikea muotoilla sitä sanoiksi ilman että kuulostaa törpöltä. Koska ei hän koskaan ole minun silmiini väärän kokoiselta näyttänyt.
Mitä ap kaipaisit että ystävät sanovat sinulle kun huomaavat painonpudotuksen?
Milloin muut huomasivat, että olet laihtunut?
Tai
milloin muut huomasivat sinun laihtuneen?
Jos suomi on aloittajalle vieras kieli, tässä oikeat tavat kysyä.
Vierailija kirjoitti:
Joo se on yllättävää että joutuu laihtumaan noin 10 kg ennenkuin se näkyy selvästi ulospäin.
Pitää huomata että osa pelkää tämän jälkeenkin kommentoida kun voi epäillä sairautta. Tällaiset laihdutukset kun ilman uusia ihmetemppuja (esim se diabeteslääke) ovat harvinaisia.
Todellakin pelkää. Omalla kohdallani ystävä kommentoi vihaisesti "painonpudotustani" kun hän ei itse millään onnistu siinä. Kiitos vain ystävä.. olin sairastunut vakavasti ja hän tiesi sen. Nykyään on vain kaveri. Eli joo. Älkää kommentoiko toisten painoa ellei henkilö itse kärtä sitä.
Noin 8-10 kg laihtumisen jälkeen. Anoppi ja yksi kaveri kommentoivat, ihan hyvässä hengessä. Muut tutut tai läheiset eivät ole sanoneet mitään, joko ei kuulu heidän tapoihinsa ottaa laihtuminen puheeksi tai eivät vaan ole huomanneet hitaasti ja tasaisesti tapahtunutta laihtumistani.
Riippuu että ketä näillä "muilla" tarkoitetaan. Lähipiiri ei välttämättä huomaa ollenkaan, kun näkee sinut joka päivä. Vasta myöhemmin jostain ennen-jälkeen-kuvasta voi hoksata.
Mulle on nyt useampikin ystävä huomauttanut, että olen hoikistunut, vaikka en ole. Vaaka näyttää ihan samoja lukuja kuin ennenkin. Luulen, että kyse on siitä, että iän myötä kasvoista tulee luisevammat. Ja tietysti eri vaatteissa voi näyttää eri kokoiselta.
En itsekään uskaltaisi huomauttaa pienehköstä kokoerosta, eli en ihmettele, jos 3kg kohdalla ei vielä sanota mitään. Itselläni 3kg kyllä näkyisi jo paljon kropassa.
N38